خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین

جذب معلمان حق التدریسی بعنوان نیروی رسمی در سال تحصیلی جدید

اصغری گفت: از ابتدای مهرماه سال‌جاری دیگر معلم حق التدریسی در آموزش و پرورش نداریم و حق التدریس جدیدی هم جذب نخواهد شد و تعهدی در جذب نیروهایی که از سال ۹۲ وارد کار شدند نداریم.
کد خبر: ۹۳۳۷۸۰۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و‌پرورش استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته معلم بیان کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم از ایام مهم سال است که به مناسبت این ایام از جایگاه و مقام شامخ معلمان تجلیل می شود این در حالی است که مقام معلم در تمام ایام سال قابل تقدیر است.

وی گفت: لذا سیستم آموزش و پرورش یک فضای باز و سازمان مهم اجرایی کشور است که در راستای تحقق خواسته های ذینفعان تلاش می کند و رسانه ها می توانند مطالبات جامعه را نسبت به ما به ما ارایه دهند و لذا ما خود را مکلف به اجرای نیازهای مخاطبین و ذینفعان می دانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: سه کلمه محوری در مدیریتمان مطرح کردیم که اولین نکته این است آموزش و پرورش بعنوان مهمترین دستگاه اجرایی با نگاه برنامه محور در راستای برنامه های فرادستی اجرا نماید. معلمان ثابت کردند که خلاق هستند و می توانند با نگاه خلاقانه رویکرد مناسبی را ایجاد کنند و خود را با شرایط جدید تطبیق دهند لذا برای توانمندسازی معلمان، سنجش صلاحیت معلمان و ایجاد زمینه رشد برای معلمان، اقدامات مناسبی انجام شد.

اصغری با اشاره به آزمون های پایانی مقاطع تحصیلی عنوان کرد: آزمون های پایان سال در تمام پایه ها به صورت غیرحضوری برگزار می شود به استثنای پایه ۹ و ۱۲ که به دلیل تاثیری که نمرات این پایه ها در سرنوشت آینده و شغلی دانش آموز دارد امکان برگزاری غیرحضوری امتحانات وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه ضریب نمرات پایه ۱۲ در کنکور اهمیت دارد و چهل درصد نمرات این پایه در کنکور تاثیرگذار است لذا مجبوریم یک آزمون یک دست که در سراسر کشور برگزار می شود را اجرا نماییم. پایه نهم نیز به دلیل انتخاب رشته دانش آموزان اهمیت دارد لذا امکان برگزاری غیرحضوری امتحانات وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: حضور در دو هزار و پانصد کلاس درصدی که تشکیل شده بود کمتر از هفت درصد معلمان کم کاری داشتند و اما چون ما در جامعه آماری بزرگی هستیم که ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر همکار داریم.

اصغری در ادامه با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی اضافه کرد: اقدامات بالینی به دلیل محدودیت های کرونایی و عدم برگزاری مدارس به صورت حضوری ممکن نیست که مشکلات اقتصادی و کاهش تحرکات بدنی دانش آموز و کاهش تعاملات اجتماعی موجب افزایش آسیب های اجتماعی شده است. لذا خودکشی هایی در استان داشتیم که در مواردی منجر به مرگ دانش آموز شده و نیاز به مداخلات کلان برای رفع آسیب های اجتماعی است.

وی با اشاره به ساحت های ۶ گانه در آموزش و پرورش بیان کرد: ما به دنبال اجرای واقعی همه ساحت های شش گانه هستیم اما متاسفانه مطالبه اولیا دانش آموزان از آموزش و پرورش فقط در ساحت علم و فناوری است. کاری که امسال در استان قزوین انجام شد در گفتمان سازی سند تحول بنیادین اقدامات خوبی بوده و آموزش به معلمان در خصوص گفتمان سازی در راستای سند تحول بنیادین آموزش و‌پرورش در حال اجراست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: مهمترین عنصر در نظام آموزش و پرورش معلمان هستند و لذا وظیفه سیستم است که توانمندی های معلمان را در راستای توجه به ساحت های شش گانه آموزش و پرورش افزایش دهد. چرا که معلم باید قادر باشد یک کلاس انگیزشی و شاد ایجاد کند و امروز در فضای مجازی باید توانمندی ایجاد یک کلاس موثر و شاد را به ظهور رساند.

وی با اشاره به روند واگذاری مجوز به نهاد کودک از طریق آموزش و پرورش ادامه داد: صدور مجوز و نظارت بر عملکرد مهاد کودک برعهده بهزیستی بود اما با مصوبه شورای عالی فرهنگی این امر به آموزش و پرورش واگذار شد و ساختار اجرایی تعلیم و تربیت بزودی به استان ها ابلاغ می شود و ما آمادگی لازم برای ساماندهی و نظارت بر مجوزهای نهاد کودک را داریم.

این مسوول خاطرنشان کرد: در بحث نیروهای حق التدریس۱۰۷۴ نیروی انسانی فعال در استان وجود داشتند که تا پایان سال ۹۱ به آموزش و پرورش ورود یافته بودند و آموزش و پرورش آن دسته از نیروهای حق التدریسی را که تا پایان سال ۹۱ با آموزش و پرورش ارتباط داشتند ساماندهی کرد که از این تعداد ۱۰۰۱ نفر ساماندهی شدند و ۷۳ نفر طی هفته های آتی ساماندهی می شوند.

وی افزود: از ابتدای مهرماه دیگر معلم حق التدریسی در آموزش و پرورش نداریم و حق التدریس جدیدی هم جذب نخواهد شد اما نیروهایی که از سال ۹۲ وارد کار شدند تعهدی در جذب آنها نداریم و فقط کسانی که تا پایان سال ۹۱ فعالیت داشتند بزودی جذب می شوند و از مهرماه فعالیت خواهند کرد.

پیش بینی بازگشایی مدارس با توجه به افزایش واکسینه شدن بخش مهمی از جامعه، امیدواریم بتوانیم کلاس های درس را در سال تحصیلی آتی حضوری برگزار خواهد شد. و رمان بازگشایی هنوز ابلاغ نشده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها