رئیس هیئت عامل مرکز نیکوکاری حقوقی عدل گستر محبان الرضا(ع) از افتتاح اولین مرکز خیریه تخصصی حقوقی در استان همزمان با سالروز میلاد کریم اهل البیت امام حسن مجتبی (ع) خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۷۸۸۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

زهرا ثابت در گفت و گو با خبرنگار بسیج در مراسم افتتاحیه مرکز نیکوکاری حقوقی عدل گستر محبان الرضا (ع) در استان البرز، به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) تشکیل شده، با بیان این که مرکز با همراهی و حمایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بسیج حقوق دانان و کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه یک استان البرز راه اندازی شده است، وی اظهار داشت: مرکز نیکوکاری عدل گستر در راستای اطاعت از منویات مقام معظم رهبری مد ظله العالی مبنی بر محرومیت زدایی با حضور تعداد چشمگیری از حقوق دانان جهادی و خادمیاران آستان قدس رضوی با تحصیلات تکمیلی رشته حقوق شکل گرفته است.

افتتاح اولین مرکز نیکوکاری تخصصی حقوقی استان البرز+تصاویر

وی با اشاره به این که با همه پیگیری ها و سختی ها، این امر مهم را به سر انجام رسانده ایم، افزود: ستاد امر به معروف در استان البرز به دلیل حضور قومیت های مختلف در این استان با تمام ستادها در کشور تفاوت جدی دارد از آن جا که رویکرد ستاد امر به معروف مطالبه گری و احیا است لذا مطالبه گری در فضای محرومیت زدایی را در این مرکز تعریف کرده ایم که در سطح کشور مورد توجه قرار گرفته است.

ثابت با بیان این که هر جا یک محرومیتی وجود دارد، یک کم کاری از طرف یک مسئول و یا نهاد و ارگانی نشات گرفته است، عنوان کرد: چنین گروه های مطالبه گری مثل مرکز نیکوکاری حقوقی هستند که با نگاه مطالبه گری در زمینه محرومیت زدایی در نقاط محروم شناسایی شده، فعالیت می کنند.

وی با بیان این که نزدیک چند هزار نفر حاشیه نشین در استان داریم، اذعان داشت: وضعیت حاشیه نشینی مردم کم برخوردار در بیماری کرونا چه بسا بیشتر از این شده است لذا امکان ندارد ما مطالبه گری وکارهای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم اما به عرصه حقوقی توجه ای نداشته باشیم، نیاز است، ما این موضوع را به شدت و جد پیگیری نماییم.

رئیس هیئت عامل مرکز نیکوکاری عدل گستر محبان الرضا(ع) افزود: مرکز نیکوکاری تخصصی حقوقی با هدف کمک به حل مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و محرومان با ارائه آموزش های حقوق و تکالیف برای بانوان و افزایش اطلاعات حقوقی به دیگر اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه جهت کاهش آمار پرونده های حقوقی در محاکم قضایی استان البرز و پیشگیری از جرایم افتتاح شده است.

زهرا ثابت متذکر شد: ارتقاء سطح آگاهی مددجویان نسبت به مسائل حقوقی، رسیدگی به مسائل ایتام و فقرا و استیفای حق محرومان و نیازمندان از طریق ارائه خدمات مشاوره‌ای و معاضدت قضایی، مورد نیاز خانوارهای تحت حمایت از دیگر اهداف این مرکز نیکوکاری می باشد.

وی اذعان داشت: به یاری خداوند متعال بزودی این مرکز نیکوکاری با حل و فصل دعاوی از طریق مذاکره و میانجی گری نسبت به آزاد سازی زندانیان و ارائه خدمات حمایتی و معیشتی به زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم و پیشگیری از جرایم نقش وافری خواهد داشت.

رئیس کمیته امداد خمینی(ره) ناحیه یک استان البرز با بیان این که این مرکز، اولین مرکز نیکوکاری حقوقی در سطح استان می باشد، اظهار کرد: امروز به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) سه مرکز نیکوکاری افتتاح شده است، مرکز فرهنگی قرآنی و مرکز گروه های جهادی که در استان فعالیت می کنند و این مرکز که تخصصی نیکوکاری حقوقی می باشد.

طاهری با بیان این که بیشتر جمعیت آسیب پذیر ما زنان سرپرست خانوار هستند، می توانیم با آسودگی خاطر جهت رفع مشکلاتشان اقدام کنیم، افزود: یکی از مشکلاتی که در خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) وجود دارد، بحث حقوقی و قضایی است و در این امر الحمدالله مشاوران جهادی حقوقی در موضوعات مختلف به یاری مددجویان می شتابند.

طاهری در پایان خاطر نشان کرد: از خداوند می خواهیم کمک کند تا به زودی زود مشکلات مردم و فقر کاهش بیابد، زیرا هر چه فقر بیشتر باشد، مشکلات اجتماعی از کنارشان بیشتر و امر به معروف و نهی از منکر نیز سخت تر می شود.

خبرنگار بسیجی:سیده زهرا فوج

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات