خبرهای داغ:
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه کردن در ورزش پول دور ریختن نیست گفت: مجلس پای حمایت از ورزش ایستاده است.
کد خبر: ۹۳۳۷۹۰۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، قالیباف امروز پنج شنبه در مراسم بهره‌برداری از خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده، بزرگترین کمپ تمرینی کشتی در جهان، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) گفت: در ابتدا لازم می دانم از زحمات شبانه روزی مسئولان فدراسیون کشتی، زحمتکشان، کارگران و متخصصان، در کنار حمایت های وزارت ورزش برای بازسازی جدی و اساسی این سالن زیبا و مجهز تشکر و قدردانی کنم. در این محفل باصفا و معنوی یاد شهدا و مخصوصا شهدای ورزش و کشتی در دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را گرامی می‌دارم.
 
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه ورزش یکی از موضوعات مهم اجتماعی بوده که باید به آن توجه شود، تصریح کرد: ورزش یک کار حاشیه ای و اضافی نیست. ورزش در متن جامعه و در زندگی یکایک افراد تاثیرگذار است. ورزش موضوعی است که در فرد، خانواده، جامعه و مباحث منطقه ای و بین المللی تاثیر زیادی دارد و هم نقش ویژه ای در عرصه سیاسی، هم فرهنگی و هم اقتصادی و اجتماعی و محیط زیست دارد و باید به ابعاد مختلف این پدیده توجه داشته باشیم.
 
قالیباف ادامه داد: اینکه گفته می شود خرج کردن در ورزش هزینه نیست و سرمایه گذاری است بر همین اساس است. ورزش در سلامت جسمی و روحی جامعه تاثیر زیادی دارد، در حوزه های اقتصادی تاثیرگذار بوده و موجب توسعه اقتصادی می‌شود؛ در حوزه های سیاسی نیز افتخارآفرینی ورزشکاران می تواند باعث معرفی و شناسایی فرهنگ و عظمت یک کشور باشد و در ارتباطات جهانی و منطقه ای نیز نقش انکارناپذیری دارد.

وی اضافه کرد: رشته های پهلوانی مثل کشتی که ریشه در فرهنگ و آیین این مر و بوم دارند می توانند نقش ویژه ای در عرصه های مختلف جامعه داشته باشند. 
 
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه وظیفه همه ما مسئولان این است که در هر شرایطی به موضوع ورزش چه همگانی و چه قهرمانی توجه کنیم افزود: طبیعتا اگر ورزش همگانی توسعه پیدا نکند، ورزش قهرمانی ما نیز رشد نخواهد کرد. همچنین استعدادبابی و توجه به استعدادهای ورزش از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می گذرد و بنده به عنوان یک خدمتگزار مخصوصا بعد از دوران دفاع مقدس توفیق خدمت در عرصه های مختلف را داشته ام، پس دیگر نمی توانم باید و باید کنم و وعده بدهم. در هر جایی که توفیق خدمت داشتم عمیقا به ورزش توجه کردم‌.

رئیس مجلس افزود: همانطور که نقش مسجد و فعالیت های تربیتی و محیط فرهنگی را در دوران نوجوانی و جوانی خودم دیدم، نقش ورزش را در تربیت سالم در زندگی خودم مشاهده کردم، لذا به موضوع ورزش نیز همانند دیگر وظایف مهمی که داشتم توجه کردم.

وی ادامه داد: یادم می آید زمانی که آقای دبیر در دوران خدمت سربازی حضور داشت، بنده در نیروی انتظامی توفیق خدمت داشتم. در همان زمان توجه زیادی به ورزش نیروی انتظامی صورت گرفت و باشگاه پاس در رشته های ورزشی مختلف از فوتبال تا کشتی و رشته های رزمی فعالیت جدی داشت.

قالیباف گفت: چهره هایی مثل علیرضا دبیر نیز از همان دوران فعالیت جدی در کشتی و رسیدن به عناوین قهرمانی داشتند. در شهرداری تهران نیز موضوع ورزش در اولویت های کاری ام بود، بیش از یک هزار زمین چمن مصنوعی در تهران ساخته شد و سالن های متعدد دیگر نیز در اقصی نقاط تهران به بهره برداری رسید.
 
وی افزود: امروز نیز در مجلس شورای اسلامی که توفیق نمایندگی و خدمتگزاری مردم را دارم به وزیر ورزش اعلام می کنم که پای کار هستیم و معتقدیم هزینه در ورزش، پول دور ریختن نیست بلکه سرمایه گذاری است. البته شرایط اقتصادی کشور سخت است اما نباید از مسائل فرهنگی و تربیتی غافل شویم، مخصوصا در این دوران کرونایی که کم تحرکی و ایستایی در بخش های مختلف بوجود آمده و باعث افزایش خستگی ها و آسیب های روحی شده است. رئیس مجلس گفت : باید بیش از گذشته تلاش کنیم. ابتدا باید اولویت مان معیشت مردم باشد و همه مسئولان دست به دست هم دهیم و با اعتماد و تلاش با تحریم مبارزه کنیم و تلاش جدی برای رفع تحریم ها نیز داشته باشیم. از سوی دیگر باید تلاش جدی و مدبرانه داشته باشیم و از ظرفیت های کشور استفاده کنیم.
 
وی اضافه کرد: از پیشکسوتان، ورزشکاران قهرمانان و بزرگان کشتی، خانواده شهید صدرزاده و وزیر ورزش قدردانی و تشکر می کنم و به آقای علیرضا دبیر که هم سابقه برنامه ریزی و بودجه دارند و هم از قهرمانان بزرگ و ملی این سرزمین هستند نیز بخاطر زحماتش تشکر می کنم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها