واکنش امام‌جمعه شهرستان قدس،به انتشار فایل صوتی "ظریف"
پس از جنجالها پیرامون انتشار فایل صوتی "جواد ظریف" و افزایش انتقادهای داخلی در این رابطه،ائمه جمعه شهرستانها،منجمله امام جمعه شهرستان قدس را وا داشت،تا نسبت به این موضع عکس العمل انتقادی نشان دهد.
کد خبر: ۹۳۳۸۱۴۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از غرب استان تهران: نماز-عبادی سیاسی این هفته شهرستان قدس به علت بیماری همه گیر کووید19 در فضای مجازی برگزار شد و حجت الاسلام و المسلمین " رضا جوکار" امام جمعه این شهرستان ضمن توصیه مردم به تقوا و رعایت حدود الهی، به فضیلت و ارزش های معنوی شبهای قدر اشاره کرد و گفت: این ایام، ایام علی باوری و علی یاوری است و تنها نکته مهم این شبها، تقویت اخلاص در محضر پرودگار عالم‌ و مهمتر اینکه، قبل از آنکه انسان از خدا طلب رحمت و مغفرت کند، باید خود را از حقُ النّاس رهایی بخشد، چون شاید حق و حقوقی از دیگران بر گردن شما باشد و این مسئله هرگز بخشیدنی نخواهد بود.

وی که این خطبها را در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی به صورت زنده قرائت می کرد، به بیان "حقوق کارگر" و مشکلاتی که این قشر با آن دست و پنجه نرم‌میکند پرداخت و ادامه داد: کار و کارگر، هردو رکن اصلی اقتصاد مقاومتی و تحقق بخش شعار سال هستند و اگر بخواهیم پشتیبانی ها و مانع زدایی ها را برطرف کنیم،لزومه حمایت مسئولین از این طبقه زحمتکش است.

خطیب نماز جمعه شهرستان قدس،سپس به مناسبتهای پیش رو، از جمله شهادت شهید مطهری و روز معلم اشاره کرد.

"به گفته او، دانش شهید مطهری (علم الوارثه) است نه (علم الدارسه) که این خود باعث جاودانگی و اثر بخشی آثار آن شهید والامقام شد."

نماینده ولی فقیه در شهرستان، وظیفه جامعه معلمین را "انسان سازی" و جامعه پردازی در جهت رسیدن به تمدن اسلامی توصیف کرد و بیان داشت: مهمترین محور توسعه در هر جامعه نیروی کار آمد انسانی است،که این نیروی کار آمد توسط معلمین ساخته و پرداخته می شود.

حجت الاسلام رضا جوکار، از موضع برجام و نشست اخیر گروه1+4 هم با ایران دور نماند و از مسئولین خواست در این چند ماه مانده به عمر دولت، نگاه ها را به داخل معطوف و به منویات رهبری بیشتر توجه کنند‌.

وی در اینباره، مذاکرات را خوش ببینی کاذب و تلاش بی حاصل برای احیای برجام خواند و تصریح کرد: با این کار فقط کشور و اقتصاد کشور در انتظار ماندند و چیز مثبتی نصیب ایران نشد.

امام جمعه شهرستان قدس، در واکنش به انتشار فایل صوتی "محمد جواد ظریف" اظهار داشت: این یک‌ حادثه بسیار تلخ از دو جهت بود، اول اینکه این فایل محرمانه سرقت شد و باید دید چه دستهای پشت پرده ای در این قضیه وجود داشتند و دوم، از شورای عالی امنیت ملی، قوه قضائیه و نهادهای امنیتی میخواهیم تا جدیت بیشتری به خرج دهند و عوامل نفوذی، طراحان و مبشاران این مسئله را شناسایی و محاکمه کنند و تدابیر پیشگیرانه ای نیز برای تکرار موارد این چنینی در آینده اتخاذ کنند.

خطیب نماز جمعه شهرستان، وزیر امور خارجه را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: چنین گفته هایی بر خلاف منافع ملی ما بود و دسیسه ای برای سوء استفاده دشمنان قسم‌خورده ایران قرار گرفت.

او اظهارات اخیر ظریف را موجب تشکیل فضای دو قطبی در کشور دانست و اضافه کرد: باید بگوئیم " دیپلماسی" و " میدان" دو بال جدا نشدنی در عرصه سیاست کشور هستند.

جوکار، گفته های اخیر وزیر امور خارجه را اهانت به شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برشمرد و خاطر نشان کرد: کسانی که امروز اسم دیپلمات را به یدک میکشند بدانند، سردار سلیمانی در حقیقت یک دیپلمات واقعی مرد میدان بود و آنها باید سالها در مکتب ایشان‌ تلمُذ و شاگردی کنند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان تصریح کرد: پیشرفت دیپلماسی در کشور ، اقدامات قاطعانه سپهبد سلیمانی در جبهه مقاومت بود و راه را برای دیپلماتها باز کرد و اگر هم‌ هنوز عرصه ای از دیپلماسی وجود دارد، به خاطر عمل جهادی این شهید والامقام است.

وی ابراز امیدواری کرد، که "ظریف" اشتباهات خود را جبران کند و نظام‌ اسلامی هم‌تصمیمات لازم را در رابطه با این حرکت نادرست بگیرد.

لازم به ذکر است: اظهارات عجیب ظریف حتی موجب ناخرسندی نزدیکترین چهره به رئیس جمهور شد و باعث شد تا "حسام الدین آشنا" از سمت خود بعنوان رئیس مرکز برسی های استراتژیک استعفا دهد.

آشنا در مرکز بررسی‌های استراتژیک مسئولیت تهیه گفتگوهای موسوم به «تاریخ شفاهی» از اعضای دولت را بر عهده داشت، که پس از این استعفا، حسن روحانی، طی حکمی علی ربیعی، سخنگوی دولت را به عنوان جانشین آشنا منصوب کرد.

او پس از استعفاء سراغ توئیتر رفت و نوشت:

«کاش مسئولان به جای دراز کردن حکیم‌باشی، حداقل یک مسیر نفوذ را شناسایی کنند تا مشخص شود رئیس جمهور برای کاوش دقیق، شفاف و بدون ملاحظه در باره چگونگی دست‌اندازی به این میراث ملی هیچ خط قرمزی ندارد.»

حجت الاسلام رضا جوکار در خاتمه نیز، هفته گذشته را هفته داغ برای دشمنان محور مقاومت توصیف کرد و گفت: باند صهیونیستی-سعودی-آمریکایی دیگر به آخر خط رسیدند، طوریکه مقامات اسرائیلی به ناکار آمدی پدافند هوایی خود اقرار کردند.

اشاره  خطیب نماز جمعه شهرستان قدس، به تلفات اخیر آمریکایی در عراق و هدف گرفتن کاروانهای نظامی این کشور از سوی گردانهای مقاومت، هدف قرار دادن سرزمینهای اشغالی توسط گروه جهادی حماس و همچنین زدن مکانهای مهم و راهبردی سعودی ها با موشکهای ارتش صنعا بود.

انتهای پیام//

ارسال نظرات