خبرهای داغ:
مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه گفت: شب قدر شبی آکنده از خیر و برکات الهی و ارزش آن از هزار ماه بیش تر است.
کد خبر: ۹۳۳۸۱۷۶
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶

به تصریح قرآن کریم، شب قدر، شب نزول قرآن کریم بر پیامبر اعظم (ص) است. خداى متعال این شب را بهتر و برتر از هزار شب معرفى مى کند که فرشتگان همراه روح (روح القدس) با اذن پروردگارشان به زمین فرود آمده و به محضر امام زمان (ع) مى رسند و آنچه را که در طول یک سال رخ می دهد، می نویسند.

همزمان با فرا رسیدن شب های قدر حجت الاسلام و المسلمین حسین ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار کرد: خداوند مهربان از باب لطف و عنايت و رحمت و محبّت نسبت به بندگانش يك شب از تمام شب هاى سال را آنهم در ماه مبارك رمضان شب قدر قرار داده و براى عبادت و بيدارى آن شب ارزشى بهتر از عبادت در هزار ماه مقرّر فرموده است.

وی تصریح کرد: آرى، عظمت و موقف و موقعيت آن شب و بهره معنوى و اجر اخروى در آن شب از سى هزار شب بهتر و بالاتر است.

مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه با بیان اینکه نورانيت و بركت و برق و روشنايى آن شب بيش از سى هزار شب مى باشد، افزود: آن شب بايد عاشق بي قرار، و دلداده مست، و دلباخته دلسوخته، با عبادت و بيدارى و با قال و حال و با تضرع و زارى، و مسكنت و خوارى، و خشوع و خشيت، خود را به دامن معشوق اندازد و هر چه براى دنيا و آخرتش مى خواهد از حضرت محبوب بگيرد، كه معشوق عاشقان و محبوب محبان در آن شب، عاشقى را از درگاهش نااميد نمى كند.

ابوالقاسمی در ادامه اضافه کرد: انسان ها اگر شب قدر را قدر بدانند، به نتايج و آثارى دست مى يابند كه ارزيابى آن نتايج و آثار براى احدى از جنّ و انس و ملائكه مقدور نيست. در عظمت آن شب همين بس كه ظرف نزول تمام قرآن براى هدايت ناس، و فضاى فرود ملائكه و روح و هديه آوردن سلامت دائم و بركت هميشگى براى عباد الهى است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه قدر در تفاسیر قرآنی گفت: در بعضى از تفاسير آمده است كه پيغمبر اسلام (ص) فرمودند: يكى از بنى اسرائيل لباس جنگ در تن كرده بود و هزار ماه در اين لباس بود، و آماده بود تا در جهاد در راه خدا شركت كند، اصحاب و ياران از اين مرد تعجّب كردند و آرزو داشتند چنان فضيلت و افتخارى براى آنها نيز ميسّر مى شد، آيه فوق نازل شد و بيان كرد كه شب قدر از هزار ماه بهتر است.

مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه عنوان کرد: همچنین در حديث آمده است، پيغمبر اكرم از چهار نفر از بنى اسرائيل كه هشتاد سال عبادت خدا را بدون عصيان انجام داده بودند سخن به ميان آورد، اصحاب آرزو كردند، اى كاش آنان هم چنين توفيقى پيدا مى كردند، آيه فوق در اين زمينه نازل شد. در شب قدر همراه با ملائكه، روح نازل مى شود و روح مخلوق عظيمى است ما فوق فرشتگان چنانكه در حديثى از حضرت صادق (ع) نقل شده كه شخصى از حضرت پرسيد: آيا روح همان جبرئيل است؟ امام فرمود: جبرئيل از ملائكه است و روح اعظم از ملائكه است، مگر خداوند نمى فرمايد: ملائكه و روح نازل مى شوند؟

ابوالقاسمی با بیان اینکه منظور از مِنْ كلِّ امر اين است كه فرشتگان براى تقدير و تعيين سرنوشت ها و آوردن هر خير و بركتى در آن شب نازل مى شوند، عنوان کرد: شب قدر شبى است آكنده از سلامت و خير و رحمت تا طلوع صبح. هم قرآن در آن نازل شده، هم عبادت و احياى آن معادل هزار ماه است، هم خيرات و بركات الهى در آن شب نازل مى شود، هم رحمت خاصش شامل حال بندگان مى گردد و هم فرشتگان و روح در آن شب نازل مى شوند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراين شبى است سر تا سر سلامت از آغاز تا پايان، حتى طبق بعضى از روايات در آن شب شيطان در زنجير است و از اين نظر نيز شبى است سالم و توأم با سلامت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها