امام جمعه مرند:

ایجاد جامعه توحیدی از مهمترین اهداف انبیای الهی بود

تبریز- امام جمعه مرند در همایش حکمت مطهر سپاه مرند، به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری (ره) گفت: ایجاد جامعه توحیدی از مهمترین اهداف انبیای الهی بود.
کد خبر: ۹۳۳۸۲۷۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی نعمت زاده افزود: در جامعه توحیدی، مردم به منزله یک پیکر و یک عضو می‌ماند و هر کس در عین حال که درصدد اصلاح خویش است، درصدد اصلاح دیگران نیز است، برای همین است در همه اعصار انبیا و اوصیای الهی، اول مبنا را بر ایجاد جامعه توحیدی بنا نهادند.
وی ادامه داد: تحقق هدف آفرینش انسان تنها در پرتوي تعلیم و تربیت میسر است، به این منظور، خداوند انسان را به نیروي عقل و ابزار معرفت تجهیز کرد و پیامبرانی را با برهان‌هاي روشن، احکام و قوانین متین برانگیخت و رسالت سنگین تعلیم و تربیت انسان را به آن ها سپرد. و شهید مطهری(ره) به نوبه خود توانست در عرصه تعلیم و تربیت قدم های اساسی در جامعه بردارد.
حجت الاسلام نعمت زاده: شهید مطهری فردی مکتب دیده بود و فعالیت علمی و اخلاقی خود را از مکتب آغاز کرد و این شخصیت ارزنده و ممتاز آثار و اقداماتی از خود به جای گذاشته است که در دنیا بی نظیر است.
امام جمعه مرند در بخش پایانی سخنان خود اظهارداشت: اگر بخواهیم شهید مطهری در اندیشه تعلیم و تربیت باقی بماند باید تعلیم و تربیت  از اندیشته های وی آغاز شود و کار فرهنگی کاری است که باید ذهن را قانع کرده دل با آن آرام گیرد و عمل را نیز تصحیح کند. بنابراین نیاز به بازخوانی، بازفهمی و بازآفرینی اندیشه‌های استاد مطهری داریم تا یاد استاد مطهری ها همیشه در دل جان مردمان این مرز و بوم برای همیشه باقی بماند.
در پایان این آیین از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی نمونه این سپاه مرند با اهدای لوح  تجلیل شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار