سردار زهرایی تشریح کرد؛

خدمات بسیج سازندگی در شهر زلزله زده سی سخت قابل توجه است

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور خدمات رسانی گروه های جهادی بسیج سازندگی در شهر زلزله زده سی سخت را قابل توجه ارزیابی کرد و به تشریح این اقدامات پرداخت.
کد خبر: ۹۳۳۸۳۲۶
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد،  سردار محمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور در سفر امروز خود به سی سخت در تشریح اقدامات بسیج سازندگی در شهر زلزله زده سی سخت با اشاره به اینکه در حل مشکلات و بحران ها مردم خود راه حل هستند نه بخشی از راه حل گفت؛ یکی از ماموریت های جهادگران سازمان بسیج سازندگی حضور در حوادث غیر مترقبه است.

 وی بیان کرد: در تجربه ای که در زلزله کرمانشاه و سیل اخیر استان های شمالی و لرستان و خوزستان به دست آمده بود ،سازمان بسیج سازندگی به همراه سایر نهادها و دستگاه های مسئول در موضوع زلزله سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از همان ساعات اولیه حضور پیدا کرد.

سردار زهرایی تصریح کرد؛  مدل حضور سپاه و بسیج در حوادث غیر مترقبه به صورت قرارگاهی و به نسبت سطح آسیب و مساله است که در کرمانشاه و سرپل ذهاب اینگونه حضور موفقیت های زیادی را حاصل کرد و در سی سخت نیز قرارگاهی با ۹ محور تشکیل شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت؛ جهادگران بسیجی در حوادث غیر مترقبه در سه مرحله امداد ،نجات ،اسکان موقت و دائم در کنار مردم آسیب دیده حضور دارند و به خدمات رسانی می پردازند.

وی ابراز داشت؛ در زلزله سی سخت نیز گروه های جهادی و سپاه و بسیج از دقایق اولیه در منطقه حضور پیدا کردند و به مردم زلزله زده در بخش هآی  به ارایه خدمات مختلف اقدام نمودند.

سردار زهرایی افزود؛ به جهت اینکه سطح آسیب و زلزله در سطح شهرستانی بود، قرارگاهی استانی تشکیل و سایر استان ها به حمایت و مشارکت در امر امداد رسانی پرداختند. 

وی بیان کرد؛ ۱۳۲ گروه جهادی خارج و داخل استان به همراه یگان های بسیج و سپاه از ابتدای زلزله سی سخت در مرحله امداد رسانی، نسبت به تخلیه اثاثیه ۹۵۰ واحد مسکونی آسیب دیده، آواربرداری ۱۵۰ واحد مسکونی و نصب ۳۰۰ کانکس اسکان موقت اقدام کردند.

مسئول بسیج سازندگی کشور گفت؛ ۵۲ گروه جهادی به استعداد۸۵۰ نفر خارج از استان کهگیلویه و بویراحمد به سی سخت اعزام شدند.

سردار  زهرایی تصریح کرد؛  پخت و توزیع ۶۰ هزار پرس غذای گرم ،توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی، توزیع ۱۰ هزار دست لباس و کفش ،استقرار تیم های مختلف پزشکی ،درمانی و روانپزشکی ،کشاورزی و مهندسی نیز از دیگر اقدامات جهادگران بسیج سازندگی در مرحله امداد  و نجات زلزله سی سخت بود.

وی گفت؛ در ادامه و مرحله دوم اسکان دائم ،با توجه به اینکه متولی آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می باشد ،بسیج سازندگی نیز بنا به ضرورت و با هماهنگی بنیاد مسکن و با رضایت و درخواست افراد و با بکارگیری ظرفیت گروه های جهادی و خیرین و همچنین مشارکت مردم نسبت به احداث واحدهای مسکونی اقدام می نماید.

این مسئول افزود؛ توزیع ۳۰۰ کانکس اهدایی مقام معظم رهبری که سردار سلامی در سفر به سی سخت به آنها اشاره داشتند به خوبی صورت گرفت و مردم رضایت مند بودند .

وی در ادامه گفت؛ بسیج به عنوان یک نهاد مردم پایه در همه عرصه ها مردم را نه به عنوان بخشی از راه حل که خود راه حل می داند و در این موضوع مشارکت مردمی هم در بخش احداث و هم در بخش حمایت از سیاست های بسیج سازندگی است.

سردار زهرایی بیان کرد؛ در زلزله سی سخت تعداد ۲۰۰ واحد مسکونی توسط سپاه و بسیج جهت ساخت تعهد شده است و بیش از ۳۰ خانه جهت مرمت ،که از این تعداد تاکنون ۹۱ واحد عقد قرارداد و ۶۱ واحد شروع به ساخت شده است و مابقی نیز در مراحل شروع به کار هستند .

 وی گفت؛ همچنین احداث ۱۴۰ سرویس بهداشتی صحرایی از دیگر اقدامات برای خدمات رسانی به مردم زلزله زده سی سخت بوده‌است. 

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور افزود؛ تهران ۱۰ واحد،قم ۵۰ واحد ،خوزستان و اصفهان هر کدام ۱۰ واحد پذیرفته اند که در سی سخت احداث کنند و مابقی سپاه های استانی کمک مالی و مصالح را نیز تقبل کنند.

وی ابراز داشت؛قرارگاهی  در بسیج سازندگی با اسم قرارگاه حاج احمد متوسلیان که فناوری های نوین را به گروه های جهادی آموزش می دهد وجود دارد که سردار سعید قاسمی مدیریت آن را بر عهده دارد و سابقه درخشانی در مناطق محروم و حادثه دیده دارند و هم اکنون در روستای سرمور سی سخت مستقر هستند و در ساخت خانه ها اقدامات خوبی را در دستور کار دارند.

سردار زهرایی یادآور شد؛ در طول این مدت با توجه به شرایط منطقه جهادگران بسیج سازندگی نسبت به مرمت و بازسازی کانال های کشاورزی، لوله و مسیرهای آبرسانی ، سم پاشی باغات سی سخت نیز پرداخته اند.

انتهای پیام / 

ارسال نظرات