فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) گفت: هرکس و هر چیزی فلسفه وجودی و ذات دارد، آموزه های شهداء همین آموزه های دینی و قرآنی است، ذات سپاه انقلاب اسلامی نیز همین است.
کد خبر: ۹۳۳۸۳۷۶
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار مولایی ضمن قدردانی و تکریم مجموعه حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه استان و نیز مربیان و اساتید عرصه تربیتی- عقیدتی، با بیان این که هر مکتبی فارغ از ایده لوژی های که دارد، سه عنصر شاخص اعتقادات و اصول، آموزنده و الگو دارا می باشد، اظهار داشت: در مکتب ها اعتقادات و اصول ها پایه و مبنا هستند، در بیان و انجام مکتب ها فهم درست از آن قابل توجه بیشتری است.

تداوم مکتب انقلابی پیروی اندیشه اسلامی است

وی با اشاره به این که آموزه اسلام به شدت پر بار است و در دفاع مقدس دیدیم، الگوپذیری نیز داشتیم، افزود: ایمان و ایثار در کنار قرآن کریم آموزه های مکتب اند، اگر یکی از این موارد کاهش پیدا کند، دیگر آن اثر و آموزه را ندارد.

وی با اشاره به آیه 54 سوره مبارکه مومنین، اظهار کرد: هرکس و هر چیزی فلسفه وجودی و ذات دارد، آموزه های شهداء همین آموزه های دینی و قرآنی است، ذات سپاه انقلاب اسلامی نیز همین است.

وی با بیان این که اگر می خواهیم مکتبی که پایه های جمهوری اسلامی و سپاه باشد باید این عناصر را داشته باشد، عنوان کرد: وقتی فردی امام خمینی (ره) را به عنوان معلم عملی و عینی قبول نداشته باشد، در این مکتب نمی ماند، اسلام هست اما اگر به جای پیامبر (ص) معلم شود؛ عمر و عاص، فرد معاویه می شد و سقوط می کند.

وی با بیان رابطه وجود عقاید و عامل انگیزشی انجام آن، گفت: اگر قدرت بصیرت فردی نداشته باشیم، نمی توانیم سختی ها را تحمل کنیم، ما باید هم شور و فرهنگ استفاده از آن را داشته باشیم.

وی در پایان با بیان این که شک قابل احترام است ولی اگر برود و منحرف شود، خاطر نشان کرد: سپاهیان برای پاسداری محدود به زمان نیستند و در همه ی شرایط از انقلاب پاسداری می کنند، رابطه سه عنصر مکتب ها باید در مناسب و در یک منشع باشد، اگر عنصر دوم تغییر کند، در عناصر بعدی نیز تغییر می کنند؛ همانند گروهک های تروریستی و تکفیری.

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات