رئیس خانه کارگر استان البرز گفت: مهمترین خواسته کارگران در این هفته و در سال رفع مشکلات درمان و سلامت کارگران، امنیت شغلی، کم شدن فاصله طبقاتی و تثبیت لجام گسیخته قیمت ها می باشد.
کد خبر: ۹۳۳۸۳۸۹
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷

فرشاد اوجانی در گفت و گو با خبرنگار بسیج ضمن تبریک روز جهانی کارگر به این قشر زحمت کش و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء به اخص شهیدان کارگری، با بیان این که برنام ها و اقدامات هفته کارگری و تجلیل از کارگران با همکاری و همانگی اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز، کانون شوراهای اسلامی کار و کانون بازنشستگان در شهرکرج برگزار می شود، اظهار داشت: هفته کارگر از پنجم تا 11 اردیبهشت ماه سال جاری می باشد و این در حالی است که جامعه کارگری به دلیل وجود ویروس منحوس کرونا امکان برپائی مراسمی همانند سال های قبل را ندارد لذا انتظار می رود با اطلاع رسانی مناسب از طریق فضای مجازی و کمک مطبوعات وضعیت و مشکلات کارگران، در این ایام ما را یاری کنند.

امنیت شغلی، ثبات قیمت ها و کم شدن فاصله طبقاتی خواسته کارگران است

وی با تشریح اقدامات و برنامه های هفته کارگری در استان، افزود: تجدید میثاق با آرمان های شهداء و عطر افشانی مزار شهیدان قشر کارگری آستان مقدس امام زاده محمد(ع) به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا با حضور محدود اعضاء و نشست مشترک تشکل های کارگری و کار فرمایی و نیز تجلیل از کارگران وکارفرمایان واحدهای تولیدی(بصورت مجازی) و تقدیر از اولین بانوی ورزشکار المپیاد کارگری کشوری در استان البرز گوشه ای از برنام های این هفته است.

اوجانی با اشاره به این که مهمترین خواسته کارگران در این هفته و در سال رفع مشکلات درمان و سلامت کارگران، امنیت شغلی،کم شدن فاصله طبقاتی و تثبیت لجام گسیخته قیمت ها می باشد، عنوان کرد: بی ثباتی قیمت ها باعث تورم شده و آثار آن در زندگی روزمره اقشار کم درآمد جامعه کاملا مشهود است و این امر باعث فاصله طبقاتی شده بطوری که کارگر و بازنشسته بعد از ۳۰سال زحمت، تلاش و خدمت صادقانه وضعیت معیشتی مناسبی ندارد.

رئیس خانه کارگر استان البرز متذکر شد: کارگر و بازنشستگان در واقع زیر خط فقر هستند، خط فقری که به گفته مسئولان۱۰میلیون تومان اعلام شده اما این قشر زحمت کش و بازنشستگان در آمدی بین ۳تا۴میلیون تومان در ماه دارند.

وی همچنین با با بیان این که وصول مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی نیز از دیگر دغدغه های جامعه کارگری می باشد، اذعان داشت: بازنشستگان مشکلات درمانی و معیشتی زیادی دارند، افزایش حقوق این دو قشر در مقابل تورمی که در سال جاری بوجودآمده بی تاثیراست و جای دارد که دولت مردان پاسخگوی شرایط بوجود آمده که چه شاغل و چه بازنشسته در آن گرفتار شده اند، باشند. وی با تاکید بر این که مگر کارگران و بازنشستگان نقشی در این تورم داشته اند که اکنون باید تاوان به این سختی بدهند، بیان کرد: کارگری که بعد از ۳۰سال کار بازنشسته و دارای عروس، داماد و نوه شده است با این حقوق چیزی جز شرمندگی در مقابل خانواده خود دارد.

رئیس خانه کارگر استان البرز با اشاره به ساختار تشکیلاتی خانه کارگر در کل کشور، یادآور شد: خانه کارگر یک نهاد مستقل حامی کارگران و تلاشگران عرصه کار و تولید است.

اوجانی با اشاره به این که بخش صنعت وضعیت کرونایی کشور و استان را جدی بگیرد، در این شرایط اگر آسیبی به صنعت وارد شود فاجعه رخ می دهد، گفت: کارگران بیش از پیش باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، چرا که در این برهه از زمان اگر یک نفر آلوده شود، باعث شیوع در آن صنعت شده و افراد و خانواده های بیشتری آسیب می بینند.

وی اضافه کرد: نه تنها کارگران و اقشار دیگر در تهیه اقلام بهداشتی هزینه زیادی را باید پرداخت کنند، کارفرمایان نیز در تهیه مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی هزینه افزونی را می پردازند. 

اوجانی با اشاره به این که با شیوع این بیماری منحوس در کشور بیشتر حجم کاری و آموزشی خانه کارگر بصورت مجازی انجام شده است، خاطر نشان کرد: کارگران و خانواده هایشان می توانند با عضویت در بستر خانه کارگر از کلاس های آموزشی در زمینه های هنری، خانواده، قرآنی و زبان های خارجی استفاده کنند.

رئیس خانه کارگر استان البرز در پایان خاطر نشان کرد: خانه کارگر یک سازمان غیر دولتی و صنفی با هدف مطالبه حقوق کارگران و صنفی و منسجم ساختن آن ها در عرصه های اجتماعی است، این خانه در حیطه تکریم خانواده های کارگری در بخش آموزش و ارائه تخفیفات مختلف در زمینه های متنوع در سطح استان و کشور ورود پیدا کرده است.

خبرنگار بسیجی: سیده زهرا فوج

اتنهای پیام/ف

ارسال نظرات
پر بیننده ها