مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان طی امروز تا اواسط هفته، گفت: گذر سامانه بارشی سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد و احتمال تگرگ در مناطق مرتفع خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۳۸۴۲۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، محمد دادرس امروز در جمع خبرنگاران به اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلانی طی روز‌های آینده، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی به‌تدریج از عصر امروز تا صبح دوشنبه، گذر سامانه بارشی سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد (بعضی نقاط موقتی شدید) و احتمال تگرگ در مناطق مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به مخاطرات پیش‌بینی‌شده در پی فعالیت سامانه رگباری، افزود: احتمال آسیب به سازه‌های سست‌بنیان، احتمال آب‌گرفتگی و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال رانش و لغزش، احتمال برخورد صاعقه و احتمال شکستن و سقوط درختان فرسوده ازجمله مخاطرات این سامانه است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان برای وسط هفته، بیان کرد: از روز دوشنبه به‌تدریج با تضعیف سامانه خنک و ناپایدار، کاهش ابر و افزایش دما تا چهارشنبه مورد انتظار است.

دادرس با اشاره به وضعیت هوای استان برای روز‌های پایان هفته نیز، گفت: برای اواخر این هفته نیز بارش‌های رگباری پیش‌بینی می‌شود که در صورت تثبیت نقشه‌ها هشدار‌های لازم صادر خواهد شد.
ارسال نظرات