خبرهای داغ:

ایجاد یادمان شهدای هفت‌تپه استان سمنان در خوزستان

شاهرود_یادمان شهدای هفت‌تپه استان سمنان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در خوزستان ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۸۴۹۱
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، جلسه هیأت امنای یادمان شهدای هفت‌تپه استان سمنان در راستای اجرای عملیاتی ایجاد این یادمان ظهر امروز با حضور فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان و مشاور عالی فرمانده کل سپاه در منزل شهید ولیان از شهدای هفت‌تپه شهرستان شاهرود برگزار شد.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه در این نشست با تأکید بر پیگیری جدی ایجاد این یادمان به‌عنوان نخستین یادمان استان سمنان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در استان خوزستان، اظهار کرد: باید تلاش کنیم با یک برنامه دقیق و اجرایی این یادمان را در منطقه هفت‌تپه به سرانجام رساند.
سردار محمدحسین بابایی ادامه داد: باید راه را برای ایجاد یادمان‌های دیگر برای رزمندگان استان سمنان در مناطق عملیاتی هموار کنیم.
وی با اشاره به تشکیل هیأت امنا و کمیته‌های تخصصی برای ایجاد یادمان شهدای هفت‌تپه استان سمنان در شهرستان شوش، بر سازمان‌دهی و مدیریت این پروژه و انجام کار‌های فنی مهندسی و زیرساختی در این راستا با کمک همه مردم استان سمنان و مشارکت ویژه رزمندگان و خانواده شهدا و ایثارگران تأکید کرد.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز در این نشست بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و اهمیت ایجاد یادمان شهدای استان سمنان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس تأکید کرد.
سردار حمید دامغانی گفت: نخستین یادمان به یاد شهدای هفت‌تپه استان سمنان رقم خورده است و باید تلاش کنیم ساخت این یادمان با جدیت دنبال شود و نقشه راهی برای اجرای سایر فعالیت‌های استان در مناطق عملیاتی جنوب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران در این مناطق باشد.
وی با تأکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های استان سمنان در ایجاد این یادمان و مشارکت ایثارگران و خانواده شهدا در این امر افزود: سپاه و بسیج نیز در این امر تمام تلاش خود را به کار خواهند بست و باید همه ظرفیت‌های فردی و اجتماعی در این مسیر سازمان‌دهی شود.
در این نشست در خصوص فعالیت‌های هیأت امنای یادمان شهدای هفت‌تپه استان سمنان و کمیته‌های تخصصی و مشارکت و همراهی عموم مردم استان سمنان در ساخت این یادمان بحث و تبادل‌نظر شد.
به گزارش بسیج؛ در روز ۲۵ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ آشپزخانه تیپ ۱۲ قائم آل محمد (عج) استان سمنان در منطقه هفت‌تپه استان خوزستان موردحمله هواپیما‌های جنگنده عراقی قرار گرفت و ۴۰ تن از کارکنان این آشپزخانه که عموماً خادمان و آشپزان اباعبدالله الحسین (ع) و دارای سن و سال بالا بودند به شهادت رسیدند.
بیشتر این شهدا از شهرستان شاهرود و روستای قلعه‌نو خرقان بودند و تاکنون به همت سپاه استان سمنان، پنج یادواره شهدا در مشهد این شهدا در هفت‌تپه با حضور خانواده شهدای استان برگزار شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها