خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(علیه السلام) درجمع فرماندهان پایگاه های بسیج جرقویه علیا مطرح کرد
فرمانده ناحیه امام علی(علیه السلام) درجمع فرماندهان پایگاه هاو شورای حوزه مقاومت امام محمدباقر(علیه السلام)تاکیدکرد:مهمترین تکلیف ما بحث روشنگری درموضوع انتخابات است وبایدجهت حضورحداکثری مردم تلاش کنیم.
کد خبر: ۹۳۳۸۵۰۳
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ازناحیه مقاومت بسیج سپاه امام علی علیه السلام؛جلسه روشنگری بصیرت افزایی با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(علیه السلام)،فرمانده حوزه مقاومت بسیج ۵ امام محمد باقر(علیه السلام)، فرماندهان پایگاه ها و شورای حوزه درسالن اجتماعات حوزه با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

درابتدا فرمانده حوزه مقاومت بسیج ۵ امام محمد باقر(علیه السلام) ضمن خیرمقدم به حضار درخصوص برنامه های بسیج در سال ۱۴۰۰ سخنانی بیان کرد.

در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(علیه السلام) درخصوص موضوع روشنگری سخنانی بیان کرد و به موضع انتخابات ۱۴۰۰ طبق سخنان مقام معظم رهبری پرداخت.

سرهنگ پاسدار جواد داستانی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت:رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات مهمشان در ابتدای سال ۱۴۰۰ به مساله مهم انتخابات اشاره کرده و فرمودند:انتخابات پیش رو بسیار مهم است. مطلب اول اهمیت انتخابات است. انتخابات در کشور بسیار مهم است، هم از جنبه خارجی هم داخلی. از جنبه داخلی یک نوسازی در کشور صورت می گیرد و افراد تازه نفسی و پرانگیزه وارد کار می شوند و در دستگاه اجرای کشور یک نوسازی صورت می گیرد و نفس تازه ای به دستگاه اجرایی داده می شود.

وی افزود : از جهت وجهه خارجی هم انتخابات و مشارکت مردم نشان دهنده اقتدار ملی است. همه باید بدانیم و اذعان کنیم که امکانات دفاعی و قدرت دیپلماسی به کشور اقتدار می دهد و شکی نیست اما بیش از همه اینها ملت و مردم یک کشور هستند که به کشور اقتدار می دهند. وقتی در دنیا احساس شود که این ملت هوشیار و بیدار و باانگیزه است هیبت و اقتداری در چشم همه پیدا می کند. بنابراین حضور مردم موجب اقتدار کشور می شود.

سرهنگ داستانی در ادامه با اشاره به تاثیر حضور با شکوه مردم در این انتخابات از نظر رهبری افزود:ما باید تلاش کنیم ایران را قوی کنیم. کشوری که دشمنی های زیاده خواهان را می بیند باید خودش را قوی کند. ایران قوی یک شعار عمومی است و کسی که من را هم قبول ندارد شعار ایران قوی دارد. ایران قوی بهتر از ایران ناتوان و توسری خور است. این قدرت و قوت را ملت به کشور می بخشند و حضور ملت هم و مشارکت و اندازه مشارکت در این قوت ملی تاثیرگذار است. *دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی کشورهایی چون ‌آمریکا و اسرائیل از چندی پیش در حال تلاش هستند تا انتخابات خرداد ایران را بی رونق کنند. یا برگزار کنندگان و شورای نگهبان را متهم می کنند که انتخابات مهندسی می شود یا مردم را دلسرد می کنند و می گویند رای شما اثری در بهبود اوضاع ندارد. با شدت تمام این کارها را می کنند و از فضای مجازی هم حداکثر استفاده می کنند متاسفانه فضای مجازی در کشور هم آن نظارت صورت نمی گیرد و در برخی جاها ول هستند. در همه کشورهای دنیای فضای مجازی خود ر ا مدیریت می کند ما افتخار می کیم که فضای مجازی را ول کردیم. فضای مجازی را باید مدیریت کرد. فضای مجازی وسیله آزادی است و خوب است ولی نباید در اختیار دشمن گذاشت که توطئه کند.*هدفشان این است که مشارکت مردم در انتخابات کاهش یابد . امیدوارم که مردم پاسخ رد به اینها بدهند که دشمن ناامید شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(علیه السلام) در ادامه با اشاره به نقش رئیس جمهور در یک کشور از نظر رهبر معظم انقلاب تاکید کرد:به داوطلبان ریاست جمهوری می گویم سنگینی کار را بدانید و بدانید که چه چیزی را بر دوش می خواهید بگیرید. بدانید چه بار سنگینی است اگر می توانید وارد کارزار شوید ولی اینطور نباشد که سنگینی کار را ندارید. مشکلات و مسائل اصلی کشور را بشناسید. مسائل کشور صدها مورد است که ده ها مساله اصلی و مهم هستند، بدانید برای حل این مسائل چه راه حل و برنامه ای دارید ولو اجمالی.*مساله اقتصاد را بشناسید، اقتصاد مهم است، رشد تولید ملی، رشد سرمایه گذاری، تورم، ارزش پول ملی و ...مهم است. مساله امنیت کشور و آسیب های اجتماعی بسیار مهم است. روبرو شدن با سیاست های پیچیده دنیا بسیار مهم است. مساله بسیار مهم فرهنگ و سیاست خارجی را باید بدانند. اگر می توانید این بار سنگین را بر دوش بگیرید وارد شوید والا وارد نشوید.

سرهنگ داستانی در ادامه به ویژگی های داوطلبان از نظر مقام معظم رهبری پرداخت و افزود:انتظار داریم سنگینی کار را متوجه شوید و بدانید چه مسئولیت سنگینی را می خواهید بر دوش بگیرید. اگر دیدید که می توانید این مسئولیت را به عهده بگیرید، آن‌گاه وارد کارزار انتخاباتی شوید.مشکلات اصلی کشور را بدانید و برای آنها برنامه و راه‌حلِ ولو اجمالی داشته باشید. اقتصاد کشور و مسائل مهم آن مانند رشد تولید ملی، رشد سرمایه گذاری، تقویت پول ملی و مسئله تورم، موضوع امنیت کشور، آسیب‌های اجتماعی، نحوه مواجهه با سیاست های پیچیده دنیا و مسئله بسیار مهم فرهنگ را بشناسید.

وی افزود : رئیس‌جمهور مطلوب باید با کفایت، با ایمان، عدالت‌خواه و ضد فساد، دارای عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی‌های داخلی، معتقد به جوانان به‌عنوان پیشران حرکت عمومی کشور و امیدوار به آینده باشد.حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی تأکید کردند: اگر چنین فردی بر سر کار بیاید، کشور را به نقطه‌ی مطلوب خواهد رساند و مردم باید فردی با این خصوصیات را پیدا کنند که البته پیدا کردن آن شاید برای آحاد مردم آسان نباشد و باید به افراد مطلع و مورد اطمینان مراجعه کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (علیه السلام) در ادامه به بسیجیان تاکید کرد:ما باید پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری باشیم و نباید جلوتر از ایشان حرکت کنیم ایشان فرمودند: انتخابات باید نماد وحدت ملی باشد نه نماد دو دستگی و تفرقه و دوقطبی گری. اختلاف در سلیقه و بینش سیاسی و قومیت و مذهب اشکالی ندارد اما این مسائل نباید برهم زننده وحدت ملی باشند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها