خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین، در اولین شب از شب های احیا بیان کرد:
آیت اله عابدینی گفت: همه سیره امیرالمومنین برکات الهی است که برای ما مردم جلوه‌گر شده است و فرزندان حضرت نیز کانون برکت برای عالمیان هستند.
کد خبر: ۹۳۳۸۵۴۷
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نخستین شب از شب های احیا در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) که در فضای باز و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: در شب احیا، شب نوزدهم ماه رمضان، شب ضربت خوردن امیرالمومنین علیه السلام و ماه رمضانی که روزهایش پشت سر هم می گذرد، قرار داریم و در این شب از خدای متعال در جوار امامزاده لازم احترام و شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافع حرم میخواهیم هر روز بر عزت و عظمت اسلام و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بیفزاید و گذشتگان ما را قرین رحمت کند و همه بیماران را شفای عاجل عنایت فرماید.

وی گفت: همه مردم از هر قشری شب های احیا را بی تفاوت نمی گذرانند و به ندرت کسانی هستند که قدر این شبها را ندانند و این موضوع علتش دلدادگی به امیرالمومنین علیه السلام و احترام به قرآن کریم است.

آیت اله عابدینی اظهار کرد: خداوند در سوره قدر فرموده ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم و همه انسان های مومن به رسالت و ولایت اهل بیت علیهم السلام این معنا را فرصتی می دانند و آگاهی دارند که از دست دادن شب های احیا، موجب خسارت است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند فرموده این قرآن در شب با برکت نازل شده است که آن شب پر از برکت است و قرآن و روایات به ما می آموزند که زندگی انسان ها می تواند با برکت و بی برکت باشد، فرزند ما می تواند با برکت و بی برکت باشد، مال، دارایی و علم و سواد ما نیز ممکن است با برکت و یا بی برکت باشد.

وی افزود: اگر می خواهیم زندگی کسانی که با برکت بودند را بررسی کنیم، در راس آنها زندگی انبیاء(ع) قرار دارد، خداوند زندگی حضرت ابراهیم علیه السلام را به ما نشان می دهد که جوانمردی و توحید و کمک به مردم در مسیر شناخت خداوند یکتا را به ما نشان داده که تفسیر برکت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: زندگی حضرت موسی علیه السلام که مادرش وی را به رود نیل سپرد و وارد زندگی فرعون شد و این فرمان الهی بود تا در این شرایط پرچم‌دار مبارزه با ظلم و فرعونیان و پایه‌گذار مکتب توحیدی شود و این اثرگذاری و برکت بسیار شگفت انگیز است که به برکت مسیر الهی تحقق یافته و امروز نیز برای ما تحول آفرین است.

آیت اله عابدینی اضافه کرد: وقتی به رسول گرامی اسلام(ص) می رسیم می بینیم همه برکاتی که در پیامبران پیشین سراغ داشتیم، قطره ای از برکات رسول خدا(ص) است. خداوند در بستر شخصیت آسمانی و ملکوتی پیامبر، قرآن کریم را نازل کرد و این قرآن محصول برکات وجودی حضرت و هدیه خدا به مردم عالم است.

وی افزود: نهج البلاغه‌ امیرالمومنین علیه السلام و سیره و فرزندانش هر قسمتش دریایی از برکت است. امام علی(ع) با همه برکاتشان شاگرد مکتب رسول خدا (ص) است و تحولاتی در حضرت در مکه و مدینه ایجاد کرد و دلهای اهل عالم را متوجه قرآن و امامت و ولایت کرد که پایه گذار برکات فراوانی بود.

امام جمعه قزوین یادآور شد: زبانمان از بیان برکات امیرالمومنین(ع) ناتوان است. هر جمله ای از نهج البلاغه برکت است و همه سیره حضرت برکات الهی است که برای ما مردم جلوه‌گر شده است و فرزندان حضرت نیز کانون برکت برای عالمیان هستند.

وی ادامه داد: خداوند از کسانی که ایمان آورده اند دعوت کرد تا تقوای الهی را جدی بگیرند و با صادقان همراه شوند که انبیا و ائمه اطهار هستند.

آیت اله عابدینی در ادامه اظهار کرد: خداوند در سوره دخان فرمود قرآن را در شبی پر از برکت نازل کردم؛ سپس فرمود قرآن را در لیله القدر نازل کردیم و چه کسی می تواند عظمت لیله القدر را درک کند و زبان ها و افکار و اندیشه ها از بیان و درک آن ناتوان هستند.

وی افزود: خدا فرموده لیله القدر از هزار ماه بالاتر است، نفرمود به اندازه هزار ماه است بلکه برکات آن را بیشتر از هزار ماه معرفی کرده است. لازم است در این شب کارهای خوب خودمان را بنویسیم و مورد بررسی قرار دهیم که اعمال صالح ماست و برکت محسوب می شود.

آیت اله عابدینی با اشاره به حضور انسان های با برکت در جامعه گفت: تلاش کنیم در زندگی از شخصیت‌های والایی چون سردار سلیمانی پیروی کنیم. سردار سلیمانی کربلای ۵ را به پیروزی رساند، فاو و فتح‌المبین را به نتیجه رساند، بخش عمده عزت و قدرت سپاه مدیون این مرد بزرگ و شاگردان مکتب ایشان است، سوریه را از زیر چکمه‌های مستکبران نجات داد، عراق را از خطر داعش و بعثی‌ها نجات داد، حزب‌الله لبنان را به قدرت منطقه تبدیل کرد، غزه را نجات داد، مردم یمن را هدایت کرد و امروز آمریکا‌یی‌ها و سعودی ها تلاش می کنند، از باتلاق یمن خود را نجات دهند و این معنای برکت است.

وی ادامه داد: در روایات داریم شب های ماه رمضان و شب های احیا یکی از بهترین مکان ها کنار مزار امام حسین علیه السلام و نجف اشرف در کنار بارگاه قدسی و ملکوتی امیرالمومنین علیه السلام است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در شب نوزدهم عمر و رزق و روزی ما اندازه گیری می‌شود و بهترین اتفاق‌ها با دعای ما رقم می‌خورد و ما در موفقیت‌ها و جلوگیری از بدی‌ها تاثیرگذار خواهیم بود.

آیت اله عابدینی گفت: در شب بیست و یکم اندازه گیری‌ها نهایی می‌شود و در شب بیست و سوم همه چیز نهایی می شود و در روایات از شب بیست و سوم به عنوان شب قدر تاکید بسیاری شده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها