خبرهای داغ:
مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه قهاوند:

شهید مطهری با تمام توان به دفاع از مبانی اسلام پرداخت

همدان-مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه قهاوند گفت: شهید مطهری از جمله محققان و متفکران اسلامی است که با تمام توان و با جدیت و پشتکار به دفاع از مبانی اسلام پرداخت.
کد خبر: ۹۳۳۸۵۹۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

شهید مطهری با تمام توان به دفاع از مبانی اسلام پرداختحجت الاسلام سیدحسن حسین شاخص در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مطهری بزرگ معلمی است که در طول زندگی با برکت خود با بهره‌گیری از دیدگاه اسلامی و نگاه عمیق به جامعه و آنچه که جامعه اسلامی به آن نیازمند است، آثار مکتوب ارزشمند بسیاری از خود برجای گذشت.

وی افزود: سالروز شهادت این استاد بزرگوار، در جمهوری اسلامی ایران به نام زیبای معلم و در مجموعه سپاه به عنوان هفته عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه قهاوند با بیان اینکه امیدواریم آثار پربرکت این استاد شهید همچنان فراراه جوانان و جویندگان اسلام ناب قرار گیرد، گفت: معلمان انسان‌سازان نسل بعدی هستند و نقش آنان به فرموده امام خمینی (ره) همچون نقش انبیا برای مردم است.

وی ادامه داد: شهید مطهری همواره در کنار امام خمینی(ره) به فعالیت‌های سیاسی می‌پرداخت، به طوری که می‌توان سازماندهی قیام 15 خرداد در تهران و هماهنگی آن با رهبری امام(ره) را مرهون تلاش‌های او و یارانش دانست.

حسین شاخص تصریح کرد: پس از تشکیل هیئت‌های مؤتلفه اسلامی، استاد مطهری از سوی امام خمینی (ره) همراه چند تن دیگر از شخصیت‌های روحانی عهده‌دار رهبری این هیئت‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه مطهری یکی از پرکارترین نویسندگان و عالمان مسئول دین در دوران معاصر است، گفت: علامه مطهری از جمله محققان و متفکران اسلامی است که با تمام توان و با جدیت و پشتکار به دفاع از مبانی اسلام پرداخت و با درک دقیق شرایط و شناخت نیازهای زمان و آگاهی از شبهات، ابهامات و سؤالات نسل جوان، اقدام به پاسخگویی کرد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه قهاوند ابراز داشت: امام خمینی(ره) که اسلام‌شناسی متفکر و عالم و مجتهدی بزرگ است، تمام آثار او را مفید، خوب و انسان‌ساز می‌داند و درباره نوشته ها و آثار معلم شهید می‌فرمایند «آثاری که از او هست، بی‌استثنا همه آثارش خوب است و من کس دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم بی‌استثنا آثارش خوب است. ایشان بی‌استثنا آثارش خوب است، انسان ساز است.»

وی عنوان کرد: استاد مطهری در دوران زندگی پربار خود خدمات بسياري به اسلام و مسلمان ارائه کردند و کج فهمان نادانان که تحمل وجود ايشان را نداشتند سرانجام استاد را به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار