سردار رزمجو:

امروز چرخش اقتصاد کشور بر پایه قشر کارگر استوار است/ تأکید بر جذب نیرو‌های بومی در عسلویه +تصاویر

اعضای ستاد بزرگداشت هفته بسیج کارگری و کار و کارگر استان بوشهر با حضور در دفتر فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر با سردار علی رزمجو فرمانده این سپاه دیدار و گفت و گو کردند.
کد خبر: ۹۳۳۸۶۰۹
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در این دیدار با گرامیداشت سال روز شهادت شهید برونسی که به عنوان روز بسیج کارگری نام‌گذاری شده است، گفت: امروز چرخش اقتصاد و مراکز صنعتی ما و درآمدزایی کشور بر پایه قشر کارگر استوار است که به همین جهت، این قشر در میان سایر اقشار جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
دیدار اعضای ستاد هفته کارگر بوشهر با سردار رزمجو/ تأکید سردار رزمجو بر جذب نیرو‌های بومی در عسلویه
سردار علی رزمجو اظهار کرد: کارگران متعهد و متدین ما در رونق صنایع مختلف کشور هم تأثیرگذار و هم صاحب نظر هستند که به همین جهت است که وقتی یک کارخانه تعطیل می‌شود در همه عرصه‌های زندگی به ویژه معیشت مردم تأثیر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: وقتی به احادیث و روایات از معصومین علیهم السلام نگاه می‌کنیم اهمیّت زیادی برای قشر کارگر قائل بودند که خوشبختانه این مسئله در نظام جمهوری اسلامی نیز از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی مورد توجّه قرار گرفته است.

تأکید فرمانده سپاه استان بوشهر بر بکارگیری نیرو‌های بومی در عسلویه
فرمانده سپاه استان بوشهر در ادامه به وجود نیرو‌های جوان و متخصص در این استان اشاره و خاطرنشان کرد: نیرو‌های جوان و متخصص زیادی با تحصیلات مختلف در بوشهر وجود دارد که با وجود شرکت‌های پارس جنوبی و صنایع مختلف به ویژه صنایع نفت و گاز که در استان وجود دارد انتظار می‌رود حتّی یک نفر بیکار نیز در استان بوشهر وجود نداشته باشد.

دیدار اعضای ستاد هفته کارگر بوشهر با سردار رزمجو/ تأکید سردار رزمجو بر جذب نیرو‌های بومی در عسلویه
فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام دفاع از حقوق کارگران را کاری بسیار ارزشمند دانست و بر پرداخت به موقع حقوق کارگران و اشتغال نیرو‌های بومی در پارس جنوبی تأکید کرد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان بوشهر نیز در این نشست با تبریک هفته بسیج کارگری گفت: امسال برنامه‌های متعددی برای بزرگداشت هفته بسیج کارگری در سراسر استان برنامه‌ریزی و اجرا شده است که البته به سبب شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه، این برنامه‌ها در سال گذشته و امسال به صورتی متفاوت با سال‌های قبل‌تر اجرا شده است.

علی رضا محمدی اظهار کرد: زیارت گلزار شهدای گمنام، دیدار با خانواده معظم شهدا، تقدیر از زنان کارآفرین و خانم‌های شاغل در مراکز تولیدی، برگزاری مسابقه فرهنگی از زندگینامه شهید استاد عبدالحسین برونسی و تجلیل از کارگران نمونه عسلویه و دیلم از جمله برنامه‌های مهمی است که به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج کارگری در سراسر استان بوشهر اجرا شده است.

دیدار اعضای ستاد هفته کارگر بوشهر با سردار رزمجو/ تأکید سردار رزمجو بر جذب نیرو‌های بومی در عسلویه
وی به برگزاری یادواره شهدای کارگری نیز اشاره و تصریح کرد: یادواره شهدای کارگری در نهم اردیبهشت امسال به صورت کشوری و برخط برگزار شد که در این یادواره، شهید محمّد کلاته به عنوان شهید شاخص بسیج کارگران و کارخانجات در سال جاری معرفی شد که این شهید بزرگوار کارگری بود که در یک کارگاه آجرپزی کار می‌کرد و بعد‌ها به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انتخاب شده بود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار، رفاه و تأمین اجتماعی هم در این نشست گفت: کارگران از قشر‌هایی هستند که در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند و در صحنه‌های مختلف خوب درخشیدند.
دیدار اعضای ستاد هفته کارگر بوشهر با سردار رزمجو/ تأکید سردار رزمجو بر جذب نیرو‌های بومی در عسلویه
مصدق کشاورزی در بخشی از سخنان خود به الکترونیکی کردن همه خدمات این اداره کل در شش ماهه اخیر اشاره کرد و افزود: تمامی خدمات اداره کل کار، رفاه و تأمین اجتماعی استان بوشهر به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که این اقدام تا حد زیادی موجب جلوگیری از بروز فساد در ارائه این خدمات می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز در این نشست گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در شرایط فعلی که موضوع بیکاری یکی از چالش‌های پیش روی کشور است وظیفه مهارت‌آموزی و توانمندسازی نیروی انسانی را بر عهده دارد.
عبدالمجید دوراهکی اظهار کرد: دانشجویان یکی از دو جامعه بزرگ هدف ما در فنی و حرفه‌ای هستند که بعد از فارغ التحصیلی وارد محیط کار صنعتی می‌شوند.

وی افزود: بر همین اساس لازم است تا دانشجویان ما از حالت دانشی به حالت دانشی مهارتی تبدیل شوند که در همین راستا با تعاملی که بین دانشگاه‌های استان و مجموعه فنی و حرفه‌ای ایجاد شده است مرکز مشاوره شغلی و مهارت‌آموزی توسط فنی و حرفه‌ای در تمام این دانشگاه‌ها راه‌اندازی شده است.

دیدار اعضای ستاد هفته کارگر بوشهر با سردار رزمجو/ تأکید سردار رزمجو بر جذب نیرو‌های بومی در عسلویه
این مقام مسئول تصریح کرد: سربازان نیز یکی دیگر از جامعه بزرگ هدف ما هستند که بعد از پایان دوران سربازی وارد بازار کار می‌شوند که با حمایت نیرو‌های مسلّح مستقر در استان بوشهر توانستیم دوره‌های مهارت‌آموزی ویژه این عزیزان را به خوبی برگزار کنیم به طوری که استان بوشهر مقام اوّل کشوری را در زمینه مهارت‌آموزی نیرو‌های وظیفه در سال‌های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ کسب کرد.

اعضای ستاد بزرگداشت هفته بسیج کارگری و کار و کارگر در پایان این نشست صمیمانه با اهدای یک تابلو از همکاری فرمانده سپاه امام صادق (ع) با مجموعه‌های تابعه وزارت تعاون، کار، رفاه و تأمین اجتماعی در استان بوشهر و تشکل‌های کارگری قدردانی کردند.

دیدار اعضای ستاد هفته کارگر بوشهر با سردار رزمجو/ تأکید سردار رزمجو بر جذب نیرو‌های بومی در عسلویه
پنجم تا یازدهم اردیبهشت به عنوان هفته کار و کارگر و بسیج کارگری نام‌گذاری شده است که به همین مناسبت هر ساله برنامه‌های متنوعی ویژه این هفته در سراسر کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات