سعــــــید زعفـــــری
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال در گفتگو با بسیج :
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال از دستگیری یک شکارچی متخلف در منطقه ممنوعه آق داغ خلخال خبرداد.
کد خبر: ۹۳۳۸۹۳۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲

شکارچی متخلف در منطقه آق داغ خلخال متوقف شد

مهدی کسائی در گفتگو با خبرگزاری بسیج اردبیل  اظهارداشت: محیط بانان گشت سیار اداره حفاظت محیط زیست خلخال حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده آق داغ در بخش خورش رستم شهرستان خلخال موفق شدند یک نفر شکارچی متخلف پرندگان وحشی را در زیستگاه های حساس منطقه حفاظت شده آق داغ دستگیر نمایند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال بیان کرد: از متخلف یک قبضه اسلحه شکاری، یک قبضه اسلحه شکاری قاچاق، 4 عدد فشنگ ساچمه زنی و لاشه چهار قطعه کبک کشف و ضبط و شكارچی متخلف پس از تكمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده خواهد شد.

 وی افزود: همچنین بر تشدید نظارت محیط بانان بر زیستگاه های حساس منطقه و برخورد قاطع با عوامل تخریب اراضی ملی در مناطق حفاظت شده تاکید کرد.

کسائی تصریح کرد: شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند (چ) ماده 3 قانون شکار و صید، بهای هر قطعه کبک را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان سه میلیون ریال تعیین کرده است که این مبلغ بعنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچی متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می شود.  

به گزارش  خبرگزاری بسیج اردبیل ، منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت 88 هزار هكتار در سال 1389 طي مصوبه 322 شوراي عالي حفاظت محيط زيست كشور مصوب و ثبت رسمي شده است.

ارسال نظرات