زنجان-در پی ناتمام ماندن مراسم شب قدر در شهرستان سلطانیه،امام جمعه این شهرستان بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۳۳۸۹۸۳
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛متن بیانیه به شرح زیر است:

 

بیانیه امام جمعه شهرستان سلطانیه در اعتراض به ناتمام ماندن مراسم شب قدر در این شهرستان

    

بسم الله الرحمن الرحیم

 

وَهٰذَا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ وَكَرَّمْتَهُ وَشَرَّفْتَهُ وَفَضَّلْتَهُ عَلَى الشُّهُورِ

 

ماه رمضان ماهی است که خداوند متعال آن را نسبت به ماه های دیگر برتری، شرافت و فضیلت داده و شب قدری که بهتر از هزار ماه است در این ماه قرار داده است.(هزار ماه که حدودا برابر با ۸۴ سال است). در شب قدر بر احیا و شب زنده داری بسیار سفارش شده است چرا که شب قدر، شب تقدیر و آغاز سال معنوی انسان است.

 

اما متاسفانه دو سال است که بخاطر شیوع کرونا، ماه مبارک رمضان ماه رحمت و مغفرت تحت الشعاع این بیماری قرار گرفته و از طرفی هم تصمیمات ستاد کرونا و سلیقه ای عمل کردن مسئولان باعث تعطیلی یا کم رونق شدن برنامه مذهبی شده است.

 

امسال نیز که ستاد کرونای کشور مجوز برگزاری مراسم های شب قدر را داده بود اما متاسفانه ستاد کرونای شهرستان اقدام به تعطیلی مراسم ها کرد و حتی دعای جوشن کبیر در مسجد باب الحوائج و مسجد فاطمه زهرا (س) سلطانیه که بخاطر سردی هوا و رعایت حال همسایگان در داخل مسجد برگزار می شد آن هم با کمترین نفرات و با رعایت فاصله اجتماعی ناتمام ماند. بعنوان مثال در مسجد ۵۰۰ متری باب الحوائج(مصلای نماز جمعه) که با حضور حدود ۱۰ نفر دعای جوشن کبیر قرائت می شد، با حضور و اعتراض معاون فرماندار این تعداد محدود افراد هم یکی یکی بلند شده و رفتند و سه چهار نفر باقیمانده هم بخاطر ناراحتی نتوانستند برنامه را ادامه دهند. همچنین مراسم هیئت انصارالمهدی (عج) سلطانیه که در فضای باز در کنار مزار شهدای سلطانیه برگزار می شد را، شنیدم که تلاش می کردند لغو کنند و این اقدام در سه مراسم باعث ناراحتی و دلخوری مؤمنین شد.

 

اینجانب ضمن تشکر از مؤمنین شب زنده دار، از هر کسی که مرتکب این کار خلاف شد و هر کسی که دستور این کار را داد می خواهم، از مؤمنین روزه دار عذرخواهی و در این شب ها توبه نماید.

 

ضمنا به تصمیم گیران توصیه می شود شبکه های تلویزیون را که مراسم احیای شب های قدر را پخش می کند نگاه کنند و ببینند که ظاهرا فقط در سلطانیه اقامه نماز جماعت یا مراسم شب های قدر جرم است.

 

در پایان با تسلیت ایام شهادت مظلومانه مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام،  از مؤمنین روزه دار استدعا دارم در این شب های بسیار با ارزش برای رفع مشکلات، ریشه کنی کرونا، شفای بیماران، آمرزش گناهان و برای همدیگر دعا کنند.

 

  اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً

 

     سید عمران حسینی نسب

      امام جمعه شهرستان سلطانیه

      12اردیبهشت ۱۴۰۰ برابر با ۱۹ ماه رمضان ۱۴۴۲

ارسال نظرات