نقش آفرینی جهاد دانشگاهی در تشویق مردم به مشارکت در انتخابات

سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی تلاش خواهد کرد با اجرای برنامه‌های دانشجویی از طریق فضای مجازی، فضای انتخاباتی و دانشجویی را زنده و پرشور نگه دارد.
کد خبر: ۹۳۳۹۱۶۸
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۸

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، با اشاره به صحبت‌‌های شهید بهشتی در تعریف از دانشجو که می‌گوید: «دانشجو، مؤذن جامعه است و اگر خواب بماند، نماز امت قضا می‌شود»، او گفت: دانشجو فردی آگاه به مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه است و این آگاهی در کنار روحیه جوانی می‌تواند سهم بزرگی در حفظ شور و شعور سیاسی جامعه ایفا کند.

  مهدی عباسی گفت‌وگو را یکی از نیازهای جامعه امروز ایران خواند و گفت: گفتگو یکی از ابزارهای مهم مدیریت امور اجتماعی و سیاسی است که می‌تواند جوانان و دانشجویان را در مسیر گفتمان صحیح مبتنی بر ایفای مسئولیت اجتماعی قرار دهد. 

وی افزود: دانشگاهیان و دانشجویان همواره یکی از گروه‌های مرجع جامعه بوده‌اند. به همین دلیل، آگاهی‌بخشی به سایر اقشار مردم یکی از رسالت‌های دانشجویان است که از این طریق می‌توانند در موضوعات سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار و جریان‌ساز باشند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، همواره با درنظرگرفتن مصالح ملی و با رویکرد تقویت مشارکت اجتماعی و سیاسی دانشجویان،از ورود به جریان‌ها و جبهه‌گیری‌های سیاسی خودداری کرده است، گفت: دانشجویان همیشه در انتخابات مختلف تأثیرگذار بوده‌اند و فعالیت آنها در این عرصه می‌تواند به رونق فضای انتخاباتی در کشور کمک کند.

وی افزود: هرچند در ایام انتخابات رویکرد تشکل‌های دانشجویی بیشتر رنگ و بوی سیاسی دارد و تقاضا برای برگزاری برنامه‌های انتخاباتی در ایام انتخابات افزایش می‌یابد، اما امسال شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، فعالیت‌های دانشجویی را تحت‌الشعاع قرار داده است و این امر می تواند به شور و شوق انتخاباتی در سطح جامعه نیز لطمه بزند. بنابراین سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی تلاش خواهد کرد با اجرای برنامه‌های دانشجویی از طریق فضای مجازی، فضای انتخاباتی و دانشجویی را زنده و پرشور نگه دارد.

وی  با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی نقش موثری در ارتقای مشارکت عمومی جامعه دارند، ادامه داد: در راستای مسئولیت اجتماعی خود و به منظور تحقق‌بخشیدن به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست‌جمهوری، در ایام منتهی به انتخابات، برنامه‌هایی با محوریت گفتگوی انتخاباتی میان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در مرکز ملی گفتگو، مناظره و آزاداندیشی این سازمان شروع شده است و تقریبا تا انتخابات، دست‌کم هر هفته یک مناظره برگزار خواهد شد.

عباسی افزود: گفتگوهای دانشجویی ویژه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با هدف بررسی ابعاد، تاثیرات، شرایط و مقتضیات نهاد انتخابات از منظر دانشجویان با موضوعات «عوامل موثر بر مشارکت مردم در انتخابات»، «عملکرد نهادهای اجرایی و نظارتی در انتخابات»، «حضور و مشارکت اقشار مختلف مانند زنان و نظامیان در انتخابات»، «نقش تشکل‌های دانشجویی در انتخابات»، «اخلاق انتخاباتی»، «معیارهای نامزد اصلح»، «اولویت‌های برنامه‌ای نامزدها»، «شفافیت در عملکرد مالی ستادهای انتخاباتی» و... با حضور دانشجویان فعال سیاسی و اجتماعی و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، توسط سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار