امام جمعه زابل:

پاسداران با حفظ ویژگی ملکوتی بودن حاج قاسم سلیمانی شوند

زابل-به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسج مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ حضرت علی اکبر(ع) به همراه کارکنان این مجموعه با امام جمعه شهرستان زابل دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۳۳۹۳۹۳
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زابل، به مناسبت گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه  و بسیج مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرار گاه عملیاتی شهید هراتی و تیپ حضرت علی اکبر علیه السلام و جمعی از پرسنل مجموعه با حجت الاسلام و المسلمین عزیزی امام جمعه زابل دیدار و گفتگو کردند.
 
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عزیزی  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری و شهدای انقلاب اسلامی گفت: سپاه چشم و چراغ ملت است و انتظارات از این نهاد مقدس بسیار زیاد هست و این باعث شده است که سپاه به شکل قهری و تبعی یک سازمان با تراز خودش تعریف شود و این نهاد را با هیچ ترازی نمی‌توان تعریف کرد،  سپاه خودش یک تراز است. 

امام جمعه شهرستان زابل با اشاره به این مطلب که سپاه مجموعه‌ای است که وقتی رویش هایش را برسی می‌کنیم جنبه‌های ملکوتی بسیاری در آن ظهور و بروز دارد، افزود: رویش‌های ملکوتی در سپاه به این دلیل ظهور و بروزش زیاد است که از اول سپاه ملکوتی شروع شد، یعنی این نهاد با فرمان امام (ره) تشکیل شد و خدایی بود، در جبهه‌ها آنچه که اتفاق افتاد خدایی عمل کرد، گویا خدای متعال سپاه را برای ظهور ایجاد کر.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که معادلات سپاه معادلات ملکی نیست، بیان کرد: افرادی که در سپاه حضور دارند باید  ملکوت وجود خویش را صاف‌تر و خالص‌تر کنند برای همین درک آنان گاهی سخت است و ذهن ملکوتی لازم است و ذهن ملکی و مادی یارای درک آنان را ندا د.
 
حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: آن چیزی که راجع به شهید حاج قاسم سلیمانی وجود دارد و باید همگان از آن آگاه شوند، ملکوت، ملکی تحلیل شود، مثلا وام دادن متقابل میدان و دیپلماسی مسئله‌ای است ملکی، در جنگ صفین میدان به دیپلماسی وام داد و حکمیت اتفاق افتاد، اما در جنگ جمل میدان به دیپلماسی وام نداد لذا نتیجه‌ها متفاوت است.

امام جمعه شهرستان زابل در پایان با اشاره به این نکته که  نگاه ملکوتی در سپاه است و اولین وظیفه ما این است که نگاه ملکوتی را حفظ کنیم، خاطر نشان کرد: یک پاسدار یا بسیجی معادلات مادی و ملکی را نمی‌بیند، انسان در نگاه ملکی دو خصوصیت دارد یک محاسبه و دوم نتیجه، اما در ملکوت این نیست و اساس محاسبه فرق می‌کند، در ملکوت تکلیف مهم است نه نتیجه لذا آن چیزی که در سپاه باید خوب گسترش پیدا کند ملکوتی بودن پاسداران، یعنی حاج قاسم سلیمانی بودن پاسداران است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار