درخشش معاونت بسیج علمی پژوهشی سپاه استان تهران در جشنواره پاسداران اهل قلم

کتاب "مدیریت بحران در سیل پل دختر" نوشته دکتر حسن پور معاونت بسیج علمی پژوهشی استان تهران ، در پانزدهمین جشنواره پاسداران اهل قلم سال ۹۹ مقام سوم را کسب کرد.
کد خبر: ۹۳۳۹۶۷۸
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۹

به گزارش خبرنگار سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج، دکتر وحید حسن پور مسئول معاونت دانش و پژوهش سپاه سیدالشهدا و مولف اثر" مدیریت بحران در سیل پلدختر" در این خصوص اظهار داشت: در سال ۹۸ در بحبوحه بحران سیل و شرایط سخت، با جمع آوری تجارب کارکنان حاضر در منطقه سیل زده پلدختر، این کتاب را با همکاری فرماندهی وقت سپاه سیدالشهدا سردار حسن زاده به رشته تحریر درآوریم.

حسن پور تشریح کرد: به همراه سردار حسن زاده در منطقه سیل پل دختر حضور پیدا کرده و بعد از اقدامات و کمک های اولیه، برآن شدیم براساس اتفاقاتی که رخ داده، مدیریت بحرانی که صورت گرفته و نقشی که سپاه در امدادرسانی داشته، کتابی را د این خصوص به نگارش دربیاوریم.

این کتاب شامل پنج فصل است:

فصل اول کلیات و مبانی و تعریف علمی بحران و مدیریت بحران.

فصل دوم در خصوص چرخه مدیریت بحران، فازها، مراحل، ارکان و سطوح مدیریت بحران و تعریفی از تاریخچه  مدیریت بحران در جامعه هدف تا مرحله مدیریت جهادی.

فصل سوم  راجع به مدیریت بحران در کشور ایران و سیاست های ابلاغی کشور در این خصوص، قوانین مدیریت بحران، شورای عالی مدیریت بحران، سازمان های مربوطه و نقش نیروهای نظامی بویژه سپاه در مدیریت بحران.

در فصل چهارم به سیل و تاریخچه وقوع سیل در کشورمان در ۵۰ سال اخیر و علل وقوع و بررسی دلایل رخداد ( انسانی و طبیعی)  پرداخته شده است.

در فصل پنجم نیز مدبریت بحران در منطقه پل دختر، جغرافیای استان و میزان خسارت ها و آسیب های این شهر مورد بررسی قرار گرفته و برنامه ریزی سازمانی برای فرا خوانی و تقسیم بندی و سایر اقداماتی که موجب شد یک مدیریت بحران را در عمل در آن منطقه انجام دهیم.

این کتاب با تفاسیری که گفته شد به عنوان یک منبع ادبی علمی مطرح و به نگارش در آمده و به صورت یک "مدل الگویی مدیریت بحران در سال و " منبعی علمی برای مدیریت بحران سیل ارائه شده است./ انتهای پیام

ارسال نظرات