خبرهای داغ:
سرهنگ ابوالفضل کریمی می گوید: اسراییل به دلیل ناامنی در تقابل با تهدیدهای میدانی دچار چند دستگی و آشوب شده و در حقیقت به سمت بی دولتی پیش می رود.
کد خبر: ۹۳۳۹۸۰۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰

به گزارش بسیج، روز قدس به عنوان بزرگترین یادگار امام مستضعفان در تقابل با جهان استکبار به تمامدنیا صادر شد تا داستان غاصبان فلسطین در تاریخ زنده بماند، اسراییل را نباید یک رژیم نامید بلکه یک پاسگاه آمریکایی صهیونیستی در قلب خاورمیانه است. وظیفه این پاسگاه امنیتی کردن منطقه خاورمیانه و جلوگیری از احیا مجدد تمدن اسلامی بوده، اینکه برخی ها فکر می کنند در برجام باعث شکاف بین آمریکا اسراییل شده اند انسان تعجب می کند، دروغ هایی که خودشان تکرار کردند تا باورشان شود. آن چه در ذیل می خوانید مصاحبه اختصاصی خبرگزاری بسیج با مهندس پرواز و خلبان اف چهار سرهنگ ابوالفضل کریمی است که در ۱۸ کشور اروپایی اموزش های نیروی هوایی و مهندسی پرواز را اموخته است و هم اکنون در سن بیش از ۸۰ سال به عنوان کارشناس نظامی که دوران های زیادی را در تاریخ قرن گذشته تجربه کرده است.

چرا قدس برای مسلمانان اهمیت دارد؟

بحث قدس فقط مختص جهان اسلام نیست، بلکه مرکز همه ادیان بوده که انبیا و معلمانبشریت در این محدوده جغرافیا زیسته اند، غاصبین سرزمین قدس در حقیقت نمایندگان استکبار برای کنترل توسعه و پیشرفت تمدنی جهان اسلام است، امام مستضعفان به درستی روز جهانی قدس را نام گذاری کرد تا بزرگترین ظلم به انسانها و آوارگی میلیونها انسان از خانه و کاشانه خود به فراموشی نرود. اگر این اتفاق بیفتد سرزمین های دیگری توسط بازی قدرت استکبار دست به دست می شود و رنج همه بشریت برای مطامع قدرت مصادره می شود.

رژیم اسراییل طبق مولفه قدرت استکبار شکل گرفته است آیا شکسته خواهد شد؟

اسراییل را یک کشور یا رژیم هم بنامیم ظلم است، اسراییل یک پاسگاه استکباری در قلب جهان اسلام است که برای کنترل انرژی خاورمیانه، سود آوری شرکت های اسلحه سازی، جلوگیری از توسعه و احیای تمدن اسلامی به کار گرفته شد، نتیجه این سیاست ۱۵میلیون آواره لبنانی، سوری، عراقی، فلسطینی در خاورمیانه است.

اسراییل با هیچ مذاکره ای شکسته نمی شود فقط با نبرد نظامی حذف می شود، امنیت فیزیکی اسراییل زمینه ساز بحران در این پاسگاه استکباریست. اسراییل که نیل تا فرات را در سر می پروراند امروز دور تا دور خود حصار بتونی کشیده است، مگر صحرای سینا را نگرفت؟ در جنگ یوم گیپور یا شش روزه تمامقدرتهای عربی را به زانو درآورد، بخشی از اردن و سرزمین فلسطین را خارج از توافقنامه به خاک خود ضمیمه کرد، اگر جنوب لبنان را ترک کرد پس از ۲۴سال به خاطر مشت آهنین حزب الله و سپاه قدس بود، هیچ مذاکره کننده ای نمی تواند اسراییل و آمریکا را مجاب کند تا حقی را به صاحبش بدهند، اساس اینهابر ظلم و ستم است.

ایا دیپلماسی راه نجات قدس و منطقه است؟

من اخیرا صحبتی از مسئولان شنیدم که میدان برای دیپلماسی هزینه نداد، متاسف شدم، نگران شدم، در هیچ جای دنیا برای فرار از ضعف خود نیروهای نظامی را تضعیف نمی کنند، کدام دیپلمات جز آنان که تفکر جهاد و شهادت دارند می توانند درک کنند عباس دوران چه کرد؟ وقتی برای امن نشان دادن بغداد جلسه جنبش غیر متعهدها قرار بود برگزار شود دیپلماسینتوانست جلوی ان را بگیرد، خلبانان میدانی مانند عباس دورانها بودند که دشمن و استراتژی آنان را به هم ریخت.

شهید رکن آبادی که در منا به شهادت رسید به عنوان یک دیپلمات می داند آوارگی و زخم میدان یعنی چه!اگر عملیات کمان ۹۹ نبود یا حمله به اچ 3پایگاه الولید در میدان نبود دشمن تمام شهرها را نابود می کرد و برای دیپلماسی تره خرد نمی کرد. هیچ دیپلماسی نتوانسته از جنگ جلوگیری کند بلکه ضعف در میدان کشور را به جنگ هدایت کرده است و قدرت در میدان صلح و امنیت را به وجود آورده است.

دیپلماسی در موضع انفعال و ضعف مهمترین عامل در شکل گیری جنگ هیبریدی است. اگر مقاومت میدانی نبود در طول ۸سال دفاع مقدس کشور را تجزیه کرده بودند. دیپلماسی برای تحکیم و تثبیت دستاوردهای میدانی است نه اینکه تمام میدان را تعطیل کنیم تا پشت میز نشین ها نگران بله یا خیر گفتن طرف مقابل باشند. اگر شما در میدان قوی باشید دیپلماسی با کمترین زحمت حرفش به کرسی می نشیند.

برخی معتقدند چرا شعار محو اسراییل سر می دهیم نظر شما چیست؟

اسراییل نماد غصب و غارت کشتار است، محو اسراییل به معنای قتل عام مردم در سرزمین های اشغالی نیست، نتانیاهو که می گوید ما باید تلفات انسانی را افزایش دهیم،نابودی و انهدام پاسخ می دهد، مذاکره بعد پیروزی برای تثبیت میدان شکل می گیرد، اسراییل یک بچه لوس نامشروع استکبار است که سلاح اتمی، فسفری، خوشه ای دارد اما به هیچ کشوری اجازه تولید متعارف سلاح نمی دهد تا همه در برابر این رژیم دست بسته تنبیه شوند.

راهبرد نظامی کشور در برابر اسراییل باید به چه سمتی پیش برود؟

قطعا به سمت مقابله. اگر دانشمند ما ترور می شود نباید شعار داد بلکه فرماندهان نظامی آنان را باید هدف قرارداد تا متوجه شوند در اتاق فکرشان طرح ترور برنامه ریزی کردند خودشان در معرض نابودی قرار می گیرند. در خصوص سردار سلیمانی باید سنتکام و پایگاه های امریکا را در قطر امارات، کویت و عربستان می زدیم، آمریکا جرات برخورد نداشت.

هر سلاحی که بتواند دشمنان را وادار به تسلیم و عقب نشینی کند باید بسازیم، امروز از نظر نظامی در دو حوزه پهپادی، موشکی برتری کامل به اسراییل و حتی آمریکا داریم. اگر این دو مولفه را با مذاکره بگیرند در حقیقت یک جنگ ۲۰ساله را با میلیونها تلفات بدون یک شلیک بردند.

آیا چشم اندازی برای آزادی قدس وجود دارد؟

امروز به پیروزی نزدیک تر شدیم، اسراییل به خاطر نا امنی در تقابل با تهدیدهای میدانی دچار چند دستگی و آشوب شده که چهار انتخابات را پشت سرهم برگزار کردند و نتوانستند به تفاهم برای تشکیل کابینه برسند، اسراییل در حقیقت به سمت بی دولتی پیش می رود، این روش سرخوردگی برای مردم و شهرک نشینان به همراه دارد و سبب نابودی ساختار اجتماعی شده که همانند کشتی تایتانیک در اوج زیبایی شکوه قدرت غرق خواهد شد. قدس آزاد می شود، ایران می تواند زبان تهدید اسراییل را کوتاه کند.

برگزاری روز جهانی قدس چه خاصیتی دارد؟
امام مستضعفان هوشمند ترین شخصیت قرن اخیر است، تکرار روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان تبدیل به باور جهانی شده که در مراحل بعدی تفکر آزادیخواهان جهان برمبنای پایه گذاری رهایی شکل می گیرد، اسراییل در سال ۲۰۲۱وحشتناک ترین روزها را تجربه می کند. هرکس هر طوری می تواند روز قدس را زنده نگه دارد.

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها