تاکید فرماندار ری بر استفاده از پساب به جای چاه های آب در مصارف صنعتی

فرماندار ویژه شهرستان ری در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بر استفاده از پساب به جای چاه های آب در مصارف صنعتی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۳۳۹۹۴۵
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷

 حسین توکلی کِجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان گفت: عمده مصرف آب در کشور مربوط به حوزه های کشاورزی و صنعت است و باید برای بارگزاری ها از ابتدا برنامه ریزی لازم صورت گرفته و مکان های مناسب دارای زیرساخت مدنظر قرار گیرد.

توسعه پایدار منابع آبی یکی از راهکارهای مهم و اساسی برای مدیریت امور آب است و بهره مندی از پساب ها یکی از عوامل تحقق این امر است که در این راستا بایستی استفاده از پساب جایگزین چاه های آب جهت مصارف صنعتی در شهرستان ری شود.

صیانت از منابع آبی با توجه به نزدیکی فصل گرما و شرایط کرونایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این خصوص دستگاه های متولی تامین آب، برای ایام پیش رو تمهیدات لازم را در نظر گیرند.

تخصیص حقابه کشاورزان از مطالبات جدی شهرستان ری است که بایستی شرکت آب منطقه ای با همکاری جهاد کشاورزی هماهنگی و پیگیری های لازم برای اختصاص حقابه کشاورزان از رودخانه های کن و کرج در محدوده سرزمینی ری و همچنین پساب تصفیه خانه جنوب تهران را انجام دهند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار