خبرهای داغ:
امام جمعه پاوه گفت: قدس متعلق به مسلمانان است و نباید با گذشت زمان فراموش شود.
کد خبر: ۹۳۴۰۲۵۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از پاوه، ماموستا ملا قادر قادری در خطبه‌های نماز جمعه که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد، افزود: خداوند متعال به چندین دلیل اثبات می‌کند که قدس متعلق به مسلمانان است و در قرآن کریم نیز فقط نام مسجدالحرام و مسجدالاقصی ذکر شده است.
وی ادامه داد: قدس قبله اول مسلمانان است و پیامبر گرامی اسلام ۱۷ ماه در مدینه منوره بسوی قدس و مسجدالاقصی نماز اقامه کرد.
امام جمعه پاوه اظهار داشت: رژیم غاصب صهیونیستی بیشتر از ۷۰ سال است که بر قدس و اراضی اشغالی حکومت می‌کند و شهادت، شجاعت و غیرت فلسطینی ها موجب شده آنها در مقابل این ظلم و جنایت مقاومت کنند.
ماموستا قادری اضافه کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس یادگار امام راحل (ره) است و آن را همچنان حفظ خواهیم کرد و امیدواریم شاهد سرنگونی رژیم کودک کش و صهیونیست باشیم.
وی ادامه داد: دولت‌های اسلامی و غیراسلامی برای آزادی فلسطینیان و قدس تاکنون اقدام و عملی انجام نداده و حمایت‌ها در حد شعار باقی مانده است.
خطیب جمعه پاوه گفت: آیین اسلام آیین مصلحت مردم و رسالت پیامبر نیز در کنار امر به انجام طاعات و عبادات مصلحت مردم و صلاح جامعه بوده و اگر در یک ماه گذشته در پاوه نماز جمعه اقامه نشد، دلیل شرعی داشتیم که بخاطر مصلحت مردم و مبتلا نشدن به ویروس کرونا بوده است.
ماموستا قادری افزود: در همه ایام باید به قرآن توجه داشته باشیم چرا که کتاب هدایت و شفای درونی و راهنمای انسان در دنیا و شفاعت در قیامت است.
وی در بخش دیگری ادامه داد: امروزه در محاکم قضایی با پرونده‌های کیفری و اختلافات میان والدین و فرزندان مواجه ایم که بنیان خانواده را متزلزل و دین و عقیده و باور را خدشه دار می‌کند که خانواده‌ها با زمانه شناسی بیشتر باید مراقب باشند.

ارسال نظرات