خبرهای داغ:
استاندار قزوین؛

اجرای برنامه های حمایتی، موجب جلب اعتماد مردم به نهادهای عام می شود

جمالی پور گفت: نهادهایی همچون اوقاف که عام هستند باید همیشه مورد عنایت مردم بوده و بتوانند اعتماد مردم را جلب نمایند و اجرای رزمایش مواسات یکی از راه های اعتماد سازی در جامعه است.
کد خبر: ۹۳۴۰۴۹۵
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، هدایت اله جمالی پور در آئین برگزاری رزمایش مواسات و همدلی که به همت اداره کل اوقاف استان در صحن امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد بیان کرد: در روزهای بسیار مهمی به سر می بریم که برای ما شیعیان است و شهادت امام علی(ع) باید ظرفیتی در ما ایجاد نماید که اگر در مسیر درستی نیستیم با الگوگیری از این ایشان در مسیر درست قرار گیریم و اگر در مسیر درست هستیم، مراتب بالاتری را طی کنیم.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت این روزهای نورانی، توشه ای برای آینده خود تهیه نماییم چرا که این روزها فرصت باارزش برای کسب درس های بزرگی است که در ادامه راه زندگی می تواند راهگشا باشد.

استاندار قزوین اظهار کرد: امر مواسات و کمک مومنانه از دو بعد انسانی و دینی مورد توجه است. در بعد انسانی با توجه به زندگی اجتماعی، باید به اطراف خود توجه کنیم و افرادی را که دارای مشکلاتی هستند را یاری کنیم چرا که غفلت از هر مشکل می تواند مشکلات جامعه را افزایش دهد و وقتی فقر در جامعه ایجاد شود و مورد توجه قرار نگیرد، رفاه ما منافعی را ایجاد نخواهد کرد چرا که دامنه فقر مشکلاتی ایجاد می کند که رفاه جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد و جامعه را دچار چالش های بزرگ می کند.

جمالی پور عنوان کرد: معضلات و مشکلاتی که فقر در جامعه می تواند ایجاد کند بسیار پرخطر است و ما برای اینکه بتوانیم فقر را کنترل کنیم باید بتوانیم با اقدامات پر ارزش حمایتی شرایط بهتری را ایجاد نماییم.

وی افزود: امروز جامعه ما به چند دلیل دچار مشکلات جدی است که شامل شیوع کرونا و تحت الشعاع قرار گرفتن مشاغل مختلف که این امر خانواده های زیادی را با چالش معیشتی و اقتصادی مواجه کرد. همچنین آخرین های ظالمانه دشمن هم فرصت های شغلی زیادی را دچار مشکلاتی کرد و واحد‌های زیادی تعدیل نیرو کردند و همین امر موجب تورم شد.

مدیر ارشد اجرایی استان در ادامه تصریح کرد: باید از هر فرصتی برای کار درست و خدمت استفاده نماییم تا بتوانیم این دامنه را کاهش دهیم. خوشبختانه مردم ما در امر مواسات بعد از فرمان مقام معظم رهبری، اقدامات بی نظیری انجام دادند. طی یکسال گذشته اقدامات بزرگی در کشور رقم خورد که حتی بسیاری از آنها ثبت نشد اما حمایت های بزرگی از قشر آسیب پذیر انجام شد که اگر این اقدامات به تصویر کشیده شود روح مواسات و همدلی را می توان به خوبی مشاهده کرد.

جمالی پور اضافه کرد: قطعا با حضور ملتی بزرگ که اینگونه به یاری یکدیگر می شتابند می توانیم در ساختن و توسعه کشور، ایجاد هم افزایی و وحدت و انسجام از این ظرفیت مردمی بهره مند شویم. مهم این است که ما برای رضای خدا و خدمت مردم اراده نماییم.

وی ادامه داد: این اقدامات که از سوی اوقاف انجام می شود نگاه مردم به وقف را تغییر می دهد و مردم با اطمینان بیشتری اموال خود را برای اجرای کار خیر در جامعه وقف می کنند. نهادهایی همچون اوقاف که نهادهای عام هستند باید همیشه مورد عنایت مردم بوده و بتوانند اعتماد مردم را جلب نمایند و اجرای رزمایش مواسات یکی از راه های اعتماد سازی در جامعه است.

استاندار قزوین در ادامه یادآور شد: خیرین با مال و اموال خود در این مسیر قدم بردارند و باور داشته باشند که قطعا خداوند نیز برکات عدیده ای در زندگی آنها جاری می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار