جریمه یک میلیون تومان برای تردد غیر قانونی در تعطیلات عید فطر

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آغاز محدودیت تردد‌ها از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه، گفت: جریمه تردد در این روز‌ها در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان و در شهر‌های نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان است.
کد خبر: ۹۳۴۰۵۷۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آخرین تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید فطر، گفت: از روز سه شنبه از ساعت ۱۴ تا شنبه ۱۲ ظهر منع تردد داریم و این منع تردد‌ها شامل همه شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد می‌شود و جریمه در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان، در شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و در شهر‌های زرد که پبشتر جریمه نداشت قرار شد متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه شوند. تردد ممنوع است و اگر کسی تخلفی داشته باشد جریمه می‌شود. یکی از مهمترین مؤلفه‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری منع تردد است و می‌تواند بسیار کمک کند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: درباره فعالیت مشاغل در شهر‌های قرمز و نارنجی مشاغل گروه یک و دو به مدت دو هفته می‌توانند فعالیت داشته باشند، اما اگر صنفی تخلفی انجام دهد این جرائم شدید‌تر شده است. اگر صنف یا کسب و کاری در منطقه و شهر قرمز دچار تخلف شود به مدت سه هفته و در شهر نارنجی به مدت ۲ هفته پلمب می‌شود.

جزئیات منع تردد در شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد

سخنگوی ستاد ملی مقابله باکرونا گفت: روز سه شنبه از ساعت ۱۴ تا شنبه ۱۲ ظهر منع تردد داریم و این منع تردد‌ها شامل همه شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد می‌شود و متخلفان در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان در شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و در شهر‌های زرد که قبلا جریمه نداشت قرار شد ۵۰۰ هزار تومان جریمه شوند.

دکتر رئیسی ادامه داد: خوشبختانه تعداد شهر‌های قرمز به ۴۶ شهر رسید. در دو هفته قبل تعداد شهر‌های قرمز به ۳۰۱ شهر رسیده بود که این روند نزولی ادامه پیدا کرد به ۱۰۲ شهر و بعد به ۴۶ شهر رسیدیم.

وی افزود: روند ابتلا به کرونا در ۲۶ استان به طور کامل نزولی شده است و ۵ استان دیگر گر چه به قله رسیدیم، اما هنوز روند نزولی سرعت نگرفته است که امیدوارم ظرف روز‌های آینده کاهشی شود.

برخی استان ها، چون خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران نیاز به مراقبت بیشتری دارد و امیدوارم این استان‌ها به زودی از آن شرایط خارج شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: از مردم عزیزمان برای برگزاری شب‌های قدر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تشکر و قدردانی می‌کنم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار