آیت الله اعرافی:

میدان مبارزه با دشمن باید فعال و بانشاط باشد

آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در پیام جمعه این هفته گفت: راه رهایی، نجات، عزت و عظمت ملت ما چه در درون کشور و چه در منطقه و در میان امت اسلام، مقاومت و ایستادگی، صبوری و بردباری در میدان عمل است.
کد خبر: ۹۳۴۰۶۶۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در پیام جمعه این هفته گفت: با گذر از ماه مبارک رمضان آماده امتحانات بزرگی می‌شویم که مهم‌ترین آن‌ها در عرصه اجتماعی حضور در انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری است.
امام‌جمعه میبد افزود: امیدواریم مردم عزیز ما به اهمیت این دو انتخابات بسیار مهم دریک نقطه عطف تاریخی توجه کنند و هم یک حضور باشکوه و هم انتخاب‌های درست را مدنظر قرار دهند.
خطیب جمعه میبد تصریح کرد: راه رهایی، نجات، عزت و عظمت ملت ما چه در درون کشور و چه در منطقه و در میان امت اسلام، مقاومت و ایستادگی، صبوری و بردباری در میدان عمل است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و همه رشد و تحول ما درگرو این است که میدان مبارزه با دشمن میدان بانشاط و فعالی باشد، گفت: آنچه در کلام رهبری معظم هم مورد تأکید قرار گرفت این بود که این تصور‌های واهی و غلطی که در برخی از سخنانی برخی از مسئولین مع الاسف خود را نشان داد منطق ناروایی است که نباید به آن توجه کنیم.
آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه منطق ما منطق مقاومت است و مقاومت با پشتوانه اقتصاد، فرهنگ، پیشرفت و سیاست و دیپلماسی ماست تصریح کرد: منطق دوگانه سازی دیپلماسی و میدان و مقاومت، اقتصاد و مقاومت و پیشرفت و مقاومت یک منطق غلطی است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: به‌عکس هر وقت ما روح جهادی و مقاومت را در عرصه نشان دادیم در همه قلمرو‌ها می‌توانیم پیشرفت کنیم.
ایشان گفت: امیدواریم درس بندگی خدا عبادت و مقاومت را از ماه رمضان بگیریم و همه ما تلاش کنیم شورا‌های جدید و نظام شورایی جدید را شکل دهیم و در پرتو حضور قوی و گسترده مردم، دولتی بانشاط و انقلابی و فعال شکل بگیرد.
امام‌جمعه میبد افزود: به فضل الهی بتوانیم با عبور از این مشکلات و سختی‌های فراوانی که امروز در جامعه شاهد هستیم و مشکلات دشواری که به خاطر تحریم‌ها و البته بی‌تدبیری‌ها شاهدش هستیم بتوانیم آینده بارونق و درخشانی در پیش رو داشته باشیم.
آیت‌الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود گفت: گرچه به دلیل موج جدید کرونا در ماه مبارک رمضان با تعطیلی نماز‌های جمعه مواجه بودیم؛ اما پیام ماه مبارک رمضان و جمعه‌های آن‌همچنان زنده است و باید به آن توجه کنیم.
امام‌جمعه میبد بابیان اینکه در پایان ماه مبارک رمضان قرار داریم و فصل زیبای عبودیت و بندگی خداوند سپری شد افزود: تقاضا دارم دعای وداع امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه را چند بار در این چند روز باقیمانده ملاحظه کنید.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: مشاهده می‌کنیم که چگونه امام سجاد (ع) در فراق و وداع ماه مبارک رمضان می‌سوزد و می‌گدازد آه می‌کشد و ناله سر می‌دهد و با چه خطاب‌هایی ماه رمضان را مورد مخاطبه و گفتگوی خود قرار می‌دهد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: درود بر بهترین ماه‌ها، درود بر ماه عزیزی که چه زیبا آمد و با مژده‌های فراوان به‌سوی ما آمد و امروز که ما با او آماده جدا شدن می‌شویم در سوز او می‌گدازیم.

امام‌جمعه میبد یادآور شد: امام سجاد (ع) در پایان ماه مبارک رمضان بعد از یک ماه روزه‌داری، بندگی خدا و شب‌زنده‌داری آن‌هم با عبادت‌هایی که امام سجاد داشت که در تاریخ کم‌نظیر است؛ ماه رمضان که تمام می‌شود آه سر می‌دهد و این‌جور ماه رمضان را با بیش از بیست سلام مورد خطاب قرار می‌دهد و اظهار ناراحتی و اندوه می‌کند که یک ماهی بااین‌همه زیبایی‌ها و نورانیت و درخشش تمام می‌شود.
خطیب جمعه میبد گفت: دعای وداع امام سجاد (ع) نشان‌دهنده یک روح بلند و انسانی که مالامال از عشق به پرواز در عالم قدس است می‌باشد و باید این دعا را بخوانیم و با رمضان این‌جور گفتگو کنیم و آماده وداع با رمضان بشویم.
آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه ماه رمضان هم پیام‌های بزرگ عبادی را با خود داشت و هم پیام‌های بزرگ اجتماعی و اخلاق اجتماعی داشت که باید این پیام‌ها در بعد از ماه رمضان هم ادامه پیدا کند اظهار داشت: پایان این دوره مسابقه آسمانی و نورانی در روز عید فطر، زکات فطریه تجلی پیدا می‌کند.
امام‌جمعه میبد افزود: و نشانه قبولی ماه رمضان هم این است که ازیک‌طرف حس کنیم درونمان پاک‌شده است از طرف دیگر ببینیم که خانه و جامعه ما از آسیب‌ها و آلودگی‌ها منزه شده است و ازجمله تلاش کنیم برای اینکه فقر و محرومیت را کاهش دهیم.
ارسال نظرات