فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) استان البرز گفت: حاج قاسم هنوز زنده و قدس خرمشهر دیگری می شود که با افول حاکمان گنجشک مغز آمریکا و اسرائیل کمتر از 25 سال را تجربه نخواهند کرد.
کد خبر: ۹۳۴۰۷۶۱
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

خبرگزاری بسیج :«جمعه آخر ماه مبارک رمضان به تدبیر حکیمانه امام (ره) عزیز روز جهانی قدس نام‌گذاری شد. در تقویم ملت ایران و ملت‌های مسلمان دنیا روز قدس، روز وفاداری، حمایت و پشتیبانی از آرمان های قدس و ملت مظلوم فلسطین است.

 

قدس خرمشهر دیگری می شود

پرداختن به تاریخ اشغالگری رژیم غاصب اسرائیل برای آن‌هایی که با این غده سرطانی سالیان زیادی در حال مبارزه هستند روایت یک تاریخ ماندگار است. نسل جوان و مخاطبان اصلی فلسفه روز قدس به این گذشته با نگاه هوشمندانه خود می‌بینند که نقشه دشمنان برای به تاراج بردن آرمان و عزت دنیای اسلام نقشه بی‌پایان و بی‌سرانجامی است، آنچه مانده است حقیقت قدس و آنچه رو به ‌زوال است رژیم غاصب اسرائیل است.

اما ماجرای ملت ایران و قدس متفاوت‌تر از همه ملت‌ها در مبارزه علیه غاصبان است. ملت ایران و رهبری بزرگ انقلاب ایران در همان روزهای مبارزه دست برتر خود را به رخ استکبار جهانی نشان داده بود.

رژیم منحوس پهلوی از طرف آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب اسرائیل دستور گرفته بود که تحریم فکری و خط مبارزاتی انقلاب را رقم بزنند، ساواک به امام (ره) و ملت امام گفته بود: دائم نگویید اسلام در خطر است، از خطر اسرائیل صحبت نکنید.

این دقیقاً نقطه کانونی این مبارزه بود، امام عزیز، اسلام عزیز را با ظرفیت ایران به حاکمیت رساند و دشمنان او هیچ غلطی نتوانستند بکنند، مانده بود خطر اسرائیل و دفع این شر علیه ملت‌های مسلمان و فلسطین عزیز.

امام (ره) عزیز همه اهداف راهبردی خود در دنیای اسلام را برای آزادی قدس به‌پیش می‌برد. فرزندان معنوی امام (ره) در همه عرصه‌ها چراغ این نگاه راهبردی امام (ره) به‌عنوان افق پیش رو را در جان خویش روشن نگه داشتند.

موفقیت‌ها یکی پس از دیگری در دفاع مقدس خودنمایی می‌کرد. نام‌گذاری عملیات بزرگ به نام بیت‌المقدس، آتش‌فشان غرور غیرتمندان امام (ره) عزیز، حضور مستشاری حاج احمد متوسلیان، تعیین راهبرد سرنوشت‌ساز امام(ره) که راه قدس از کربلا می‌گذرد آدرس‌های نقشه بزرگ آزادی قدس است.

قدس و ملت ایران پیوند ناگسستنی دارند، قدس و اسطورهای بزرگ دفاع مقدس راز سربه‌مهر را به نهانخانه اهل‌دل به ودیعه گذاشته است. اسماعیل هنینه در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی گفته بود او شهید قدس است، کدام شهید قدس؟ قدس با حاج قاسم عجین شده بود و پیکره واحدی را به وجود آورده بودند و این پیوند آسمانی چقدر غرورآفرین است.

حاج قاسم در عملیات بیت‌المقدس اولین مجروحیتش را در پرونده جهادی خود دریافت می‌کند و این دست از میان همه دست‌های عاشق رهایی قدس برگزیده می‌شود، حاج قاسم بعد از دفاع مقدس برای مقابله با اشرار در جنوب شرق فرماندهی قرارگاه قدس را بر عهده می‌گیرد، دوباره ستاره پراقبال جهاد و شهادت با قدس به میدان می‌آید، این مسیر نورانی به‌پیش می‌رود تا رهبر حکیم و دوراندیش رفیق خوش‌سابقه خود را به فرماندهی نیروی بدون مرز قدس منصوب می‌کند.

دیگر قدس فرمانده دارد و 21 سال جغرافیای قدس را با نگاه تیزبینانه خود فرماندهی می‌کند. قدس دیگر با دستان سنگ به دست جوانان فلسطینی حمایت نمی‌شود، دست مجاهدان قدس پرشده است. حاج قاسم به محمد الضیف گفته بود دفاع از فلسطین افتخاری برای ما محسوب می‌شود و ازاین وظیفه در مقابل متاع دنیا چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

اینک این راه پرافتخار با سردار پرافتخارش بر بلندای آرمان قدس می‌درخشد. حاج قاسم معمار بزرگ شکست آمریکا و اسرائیل، قوی‌ترین و سرشناس‌ترین فرمانده جنگ با رژیم تروریسم و فرمانده نیروی قدس بدون مرز برای همیشه زنده است. حاج قاسم همه نقشه‌های آمریکا را در منطقه خنثی کرد و نگذاشت قضیه فلسطین به فراموشی سپرده شود.

حاج قاسم دست فلسطینی‌ها را برای مقاومت پر کرد و دستش گواه صادق این مسیر است. حاج قاسم اسرائیل غاصب را کوچک و کوچک کرد تا نبرد در جغرافیا و زمین از 22 روز به 8 روز و کوچک‌تر به 48 ساعت برساند. حاج قاسم هنوز زنده و قدس خرمشهر دیگری می شود که با افول حاکمان گنجشک مغز آمریکا و اسرائیل کمتر از 25 سال را تجربه نخواهند کرد.

حاج قاسم به تعبیر سردار سلامی خون‌بهای آرامش یک ملت است، وقتی او وارد میدان مقابله با صهیونیسم شد، فلسطینی‌ها با سنگ می‌جنگیدند، او کاری کرد که امروز غزه، کرانه باختری و شمال فلسطین میدان فوران آتش علیه صهیونیست‌ها است. به‌طوری‌که دور خود دیوار کشیدند، حاج قاسم اسرائیل را حبس کرده است. حاج قاسم به تعبیر سردار سلامی یک مسیر و مکتب از جهاد و مبارزه استکباری است. راه‌رفته، افق آینده ما است، راه قدس از کربلا می‌گذرد و کربلا راه حقیقی مجاهدان عالم است.»

*سرتیپ دوم پاسدار رستم علی رفیعی آتانی، فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) استان البرز

ارسال نظرات
پر بیننده ها