محترمی گفـت: اردوهای جهادی یکی از بسترهای مهم پرورش مدیران آینده نظام اسلامی هستند که در واقع اردوهای جهادی میدان کار تشکیلاتی و جنگیدن با فقر در همه ابعاد است.
کد خبر: ۹۳۴۰۸۱۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸

 به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ «امید محترمی» مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی ظهر امروز در بازدید فرمانده سپاه روح‌الله از بسیج سازندگی استان مرکزی اظهار کرد: یکی از مهمترین مأموریت بسیج سازندگی هدایت و پشتیبانی از گروه های جهادی است و امروز ۱ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی فعال در سامانه اطلس بسیج سازندگی به ثبت رسیده که در عرصه های مختلف با توانمندی ها و تخصص های گوناگون به مردم خدمت رسانی می کنند.

محترمی گفت: اردوهای جهادی یکی از بسترهای مهم پرورش مدیران آینده نظام اسلامی هستند که در این اردوها علاوه بر خدمت رسانی کار تربیت و پرورش اتفاق می افتد و در واقع اردوهای جهادی میدان کار تشکیلاتی و جنگیدن با فقر در همه ابعاد است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار نفر روز در قالب های مختلف به مردم استان و سایر مناطق کشور خدمت ارایه کردند و منشا خیرات و برکات زیادی برای مردم ومناطق محروم بوده اند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی افزود: رویکرد مهم بسیج سازندگی پای کار آوردن مردم برای حضور در میدان های مختلف است چراکه هر عرصه ای که مردم در آن ورود پیداکرده اند موفقیت حاصل شده و هر کجا که نقش مردم دیده نشده کار اثر بخش انجام نشده است.

محترمی گفت: یکی دیگر از ماموریت مهم بسیج سازندگی فعالیت در تحقق اقتصاد مقاومتی است که با رویکرد صندوق های قرض الحسنه، آموزش های مهارتی و ارائه تسهیلات برای تحقق اقتصاد مردمی تلاش می کنند.

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۶۵۰ صندوق قرض الحسنه فعال در بسیج سازندگی استان خدمات ارائه می کنند که با استفاده از منابع مالی خرد، خود اعضاء و هدایت ها و حمایت های بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی و مردمی گام بر می دارند که ایجاد ۷۸۰ فرصت شغلی در سال ۹۹ تنها بخشی از دستاورد صندوق ها در سطح استان است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی اظهار کرد: محرومیت زدایی از دیگر ماموریت های مهم بسیج سازندگی است که در دو بخش عمرانی ، شامل اجرای پروژه های روستایی و شهری، ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی و پروژه های آب و کشاورزی و بخش غیر عمرانی که شامل جهیزیه، کمک های مومنانه و لوازم التحریر متمرکز شده است.

محترمی ادامه داد: ساخت ۱۹۰ واحد مسکونی، بازسازی ۱۷۰ واحد مسکونی برای ولی نعمتان، توزیع بیش از ۳۰۰ هزار بسته معیشتی، اهدای ۸۵۰ جهیزیه به زوج های جوان ، ۲۲ هزار بسته لوازم التحریر، ۱ میلیون غذای گرم و بسیاری از اقدامات دیگر تنها بخشی ازخدمات محرومیت زدایی در سال ۹۹ است.

وی ادامه داد: در راستای توانمند سازی مهارتی مردم بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی های لازم برای برگزاری ۲ هزار کلاس مهارتی انجام داده که با هماهنگی های انجام شده برای آنها گواهی معتبر صادر خواهد شد و حمایت های لازم صورت می گیرد.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بسیج سازندگی با تهیه و ابلاغ دستورالعمل بومی در سایر شهرستان های استان برنامه های جدی و عملیاتی دارد که امیدواریم با حمایت های مسئولین استان و سایر دستگاه های مرتبط بتوانیم آنها را به تحقق برسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات