نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: اگر جوانان و صنعتگران در راه‌اندازی واحدهای دانش بنیان کارخانه جدیت و جرأت به خرج دهند معطل تامین قطعات ماشین آلات در کارخانه نخواهیم بود
کد خبر: ۹۳۴۱۲۳۲
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان یزد اظهار داشت: تمام مدیران وظایف خود را برای رضای خدا و خدمت به مردم تا آخرین روز فعالیت به درستی و با انگیزه و قوت انجام دهند نه برای مدیران بالادستی.

وی عنوان کرد: کار اگر برای رضای خدا و در جهت خدمت به خلق خدا نباشد، فاقد ارزش و بیهوده است در نتیجه اقدامات و تلاش‌ها مشکل‌گشا نیستند.

ناصری گفت: برای اینکه شاهد تعطیلی کارخانه‌ها نباشیم بانک‌ها حمایت خود را تا شروع شدن و راه افتادن کارخانجات و واحد‌های تولیدی ارائه کنند، تا با راه افتادن چرخه تولید در این واحد‌ها بانک هم اقساط و بدهی خود را دریافت کنند.

وی افزود: نقص جدی در بازاریابی و فروش محصولات تولیدی وجود دارد این مشکل تا زمانی که بازاریابی اصلاح نشود و کیفیت و قیمت محصول مناسب نباشد ادامه دارد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه همچنان برخی نگاه‌ها به سمت خارج از کشور است تصریح کرد: کارخانه‌ها به دانش بنیان نمودن محصولات و قطعات خود توجه ویژه داشته باشند تا شاهد این نباشیم که کارخانه‌ای معطل یک قطعه و ابزار نباشد، در واقع اگر در کنار کارخانه واحد دانش بنیان راه‌اندازی شود، نخبگان و افراد توانمند به کار گرفته می‌شوند و هم قطعات مورد نیاز در کارخانه تولید می‌شود و واحد به خودکفایی می‌رسد.

ناصری عنوان کرد: اگر پیگیری‌هایی که برای خرید ماشین آلات و دستگاه‌هایی از چین و ایتالیا انجام می‌شود صرف راه‌اندازی و فعال کردن واحد دانش بنیان شود شاهد نتایج بسیار بهتری در تولید خواهیم بود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: کارگران واحد‌های صنعتی توانمند شوند، کارگرانی که سال‌ها در کارخانه مشغول فعالیت هستند، ضمن سابقه‌دار بودن، با ماشین آلات، قطعات و نحوه تولید آشنایی پیدا می‌کنند باید پس از چند سال بتوانند خودشان کارآفرین شود و ابداع و اختراع جدید داشته باشند.

ناصری تصریح کرد: جوانان و صاحبان صنعت باید جرأت و جدیت داشته باشند، برای جوانان فارغ التحصیل شغل ایجاد کنند و وابستگی کارخانجات به خارج از کشور قطع کنند.

وی گفت: طولانی شدن روند کار در ادارات سرمایه‌گذاران را خسته و دلسرد می‌کند، روند طولانی برای شروع یک کار در مواردی حتی باعث از دست رفتن سرمایه آن‌ها می‌شود.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مالک معادن، دولت و مردم هستند افزود: معادن جزو انفال هستند، اما بهره‌بردار میلیارد‌ها دلار منابع تجدیدناپذیر را از استان خارج می‌کنند در حالی که استان در بسیاری از زمینه‌ها خودش نیاز دارد و محروم است.

ناصری اظهار داشت: برای کشور ما با این همه ظرفیت شایسته نیست که خوراک دام را وارد می‌کنیم، متاسفانه در واردات خوراک هم مشکلات زیادی دیده می‌شود و باز سیستم توزیع نهاده‌ها هم مشکلات دارد، هر استانی توان تامین خوراک خود را دارد و می‌توانند خودکفا شوند.

وی تصریح کرد: اگر جهاد کشاورزی، وزارتخانه، مجلس و استان‌ها به این مقوله ورود جدی داشته باشند دیگر کشور در زمینه تامین نهاده‌ها هر چند وقت یک بار دچار مشکل نمی‌شود.

ناصری با تاکید بر دغدغه همیشگی خود در مورد صنعت پوشاک بیان کرد: پوشاک صنعت مهمی است که تمام مشکل اشتغال کشور را با بودجه کم حل می‌کند و در شرایطی که اکنون صنایع ما برای اتباع هندی، پاکستانی و افغانستانی شغل ایجاد می‌کنند، صنعت پوشاک می‌تواند برای جوانان و زنان خودمان شغل ایجاد کند.
ارسال نظرات