استاندار هرمزگان گفت: فعالان اقتصادی سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند.
کد خبر: ۹۳۴۱۲۴۴
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،فریدون همتی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: توسعه و پیشرفت کشور در گرو فعال سازی بخش اقتصادی و توسعه بنگاه‌ها است که فعال بودن بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند سطح تاب آوری بخش اقتصاد در مقابل شوک‌های احتمالی را افزایش و میزان برخورداری از رفاه اجتماعی را نیز ارتقاء دهد.

وی گفت: بخش دولتی برای استفاده از ظرفیت‌های مشاوره‌ای بخش خصوصی و اتاق بازرگانی برای اصلاح تصمیم‌ها و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم را دارد که با این کار بخش مهمی از دغدغه فعالان اقتصادی استان رفع می‌شود.

همتی افزود: تمام اقدامات، رفتار‌ها و سیاست گذاری‌های بخش دولتی باید بر مبنای تسهیل امور و پشتیبانی از فعالان اقتصادی باشد.
استاندار هرمزگان گفت: بخش دولتی باید در مقام عمل با بخش خصوصی رقابت نکند و امنیت را برای سرمایه گذاران این بخش فراهم کنیم.

همتی افزود: فعالان بخش خصوصی باید بخش نامه‌ها و دستورالعمل‌های دولتی، پیرامون تولید و صادرات را دنبال کنند.

فریدون همتی با تأکید بر اینکه فاصله دولت و بخش خصوصی باید از بین برود، گفت: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، راه اندازی سردخانه نگهداری میوه و سبزیجات، تغییر فرآیند صادرات سنتی به صادرات مدرن و برقراری تعامل با میادین میوه و تره بار کلان شهر‌ها با هدف حمایت از کشاورزان استان توسط اتاق بازرگانی نیاز به راه اندازی است.

ارسال نظرات