یک روحانی جهادی در یکی از نقاط محروم شهرستان خرامه برای دسترسی بهتر مردم به امکانات، راه روستایی احداث کرد تا جاده‌ای به سوی آبادانی کشیده باشد.
کد خبر: ۹۳۴۱۲۹۴
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، گروه‌های جهادی مختلفی در استان فارس در تلاش هستند تا با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند زمینه توسعه خدمت رسانی و عدالت‌گستری را در میان تمامی آحاد جامعه ایجاد کنند و در بسیاری از مواقع نیز این گروه‌های جهادی هستند که وظایف دولت‌ها و دستگاه‌های خدماتی را انجام می‌دهند.

فعالیت گروه‌های جهادی تنها منحصر به ساخت مسکن و ملزومات مسکن نیست بلکه گروه‌های جهادی در تلاش‌اند تا محرومیت را در مناطق مختلف از بین برده و عدالت در خدمت رسانی را ایجاد کنند. اما در برخی از مناطق هستند که افراد به تنهایی کار جهادی می‌کنند و برای مردم منشأ خیر می‌شوند.

روحانی جهادگری که راه ساخت/ جاده ای به سوی آبادانی

حجت الاسلام سید بهرام حسینی یکی از جهادگران روحانی است که با تفکر جهادی به دنبال توسعه خدمت رسانی به مردم است؛ گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌هایی که در بر عهده روحانیون نهاده شده است خدمت رسانی به مردمی است که زندگی آنان با مشکلات مختلفی مواجه است.

وی اضافه کرد: مردم این منطقه از گذشته هیچ گونه مسیر دسترسی مناسبی نداشتند و این افراد برای رسیدن به شیراز یا حرکت به سمت روستای مجاور باید ساعت‌ها در حرکت می‌بودند تا بتوانند پس از گذشت از مسیرهای کوهستانی به روستای مجاور دسترسی داشته و نیازهای خود را تا محدودی برطرف کنند.

این جهادگر تصریح کرد: عدم دسترسی به آب مناسب شهری نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که در این منطقه مردم با آن مواجه‌اند اما عمده مشکلاتی که مردم در این روستاها دارند مشکل عدم دسترسی مناسب و جاده است.

روحانی جهادگری که راه ساخت/ جاده ای به سوی آبادانی

او افزود: بسیاری از منازلی که در این مناطق ساخته شده است مربوط به سالیان قبل بوده و نیازمند تکمیل، بهسازی و مقاوم سازی است زیرا مردم ساکن در این مناطق که در حومه شهرستان خرامه است افرادی کشاورزی و با سطح درآمد اقتصادی متوسط یا ضعیف‌اند از این رو باید نهادهای حمایتی نگاه ویژه‌ای به این مردم داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر نگاهی به وصایای امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری داشته باشیم در خواهیم یافت که امام و رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به محرومیت زدایی داشته‌اند و همواره تاکید کرده‌اند که افراد باید در مناطق روستایی و آسیب دیده حضور داشته باشند و نسبت به محرومیت زدایی اقدام کنند زیرا یکی از رسالت‌های جمهوری اسلامی عدالت‌گستری در میان آحاد مردم است.

روحانی جهادگری که راه ساخت/ جاده ای به سوی آبادانی

این روحانی جهادگر متذکر شد: تمام اقدامات صورت گرفته در اتصال این دو روستا به یکدیگر تاکنون توسط هزینه شخصی انجام شده و تلاش شده تا با همکاری فعالیت صنعت راه سازی و تعامل‌های صورت گرفته کمترین هزینه برای ساخت جاده لحاظ شود اما کیفیت کار به گونه‌ای باشد که تا سالیان سال قابل بهره برداری و استفاده باشد.

به گفته این جهادگر وزیر راه و شهرسازی و استاندار فارس در بازدید از این طرح خیر ساز ضمن قول مساعدت به این طرح وعده اختصاص آسفالت رایگان برای این جاده خیر ساز را به مجری طرح که شخص جهادگر است داده‌اند.

ارسال نظرات