خبرهای داغ:
عباسی کارشناس مسائل اخلاق:

به فرزندان مهارت نه گفتن به خواسته های بی جای دیگران را بیاموزید

هرگاه مرتکب خطایی شدید ، به آن اعتراف کنید تا کودکان بیاموزند که چطور و چه وقت باید عذر خواهی کنند
کد خبر: ۹۳۴۱۳۳۰
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹

به گزارش خبر گزاری بسیج از فلاورجان ، امرالله عباسی استاد  اخلاق  در جلسه ای که درناحیه مقاومت بسیج فلاورجان درجمع کاکنان پایور و وظیفه برگزار گردید پیرامون تربیت فرزند از دیدگاه اسلام اذعان داشت: عواملی از قبیل : وراثت ، محیط ،خود ،تغذیه ، نام گذاری ، دعا و ازدواج را در تکوین شخصیت کودکان موثر دانست .

وی در ادامه اظهار کرد: هر چند این عوامل تاثیر گذار است ولی نظام طبیعت ، محل تبدیل و تغییر است چنانکه بدترین کود ، تحت تدبیر کشاورز ماهر به گل یاس و گل محمدی تبدیل می شود و از بین این عوامل عامل نهاد یا خود می تواند مهمترین عامل در تربیت محسوب شود.

ایشان در ادامه گفت : هرگاه مرتکب خطایی شدید ، به آن اعتراف کنید تا کودکان بیاموزند که چطور و چه وقت باید عذر خواهی کنند ، فرزندان را طوری تربیت کنیم که حس احترام به وقت درآنها پیدا شود ، آنها را عاشق یادگیری کنید ، به آنها بیاموزید که سپاسگزار خداوند برای داشته های خود باشند تا داشته هایشان برکت پیدا کند و در طول تشکر از خدا ، تشکر از واسطه ها را نیز فراموش نکنند، دنیا میدان سختی است و سختی ها بستر تحکیم عبودیت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به فرزندان مهارت نه گفتن به خواسته های بی جای دیگران را بیاموزید و اصل کرامت ، فکر ظالمانه کردن است  و صداقت را نباید از نظر دور داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار