همزمان با اعلام عزای عمومی در افغانستان؛
شرکت کنندگان این مراسم با غم و اندوه، علاوه بر ذکر مصیبت، شهادت ده‌ها دانش آموز دختر را ضایعه‌ای بزرگ برای نسل جدید افغانستان دانستند.
کد خبر: ۹۳۴۱۳۸۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، همزمان با عزای عمومی، امروز مراسم فاتحه خوانی برای شهدای دانش آموز کابل در پایتخت افغانستان برگزار می‌شود.

همزمان با اعلام عزای عمومی از سوی دولت افغانستان به مناسبت شهادت ده‌ها دانش آموز مدرسه سید الشهدا درغرب شهرکابل، امروز مراسم ویژه‌ای به مناست فاتحه خوانی برای شهدای این مدرسه برگزار می‌شود.
در ناحیه سیزدهم شهر کابل امروز مسجدی نیست که در آن مراسم فاتحه خوانی برگزار نشود.

شرکت کنندگان این مراسم با غم و اندوه، علاوه بر ذکر مصیبت، شهادت ده‌ها دانش آموز دختر را ضایعه‌ای بزرگ برای نسل جدید افغانستان دانستند، آن‌ها یاد و خاطرات ده‌ها دانش آموز شهید را گرامی داشتند و بر پایبندی دانش آموزان افغان برای ادامه درس و تحصیل تاکید کردند.

امروز سه شنبه دولت افغانستان به مناسبت حمله تروریستی روز شنبه به مدرسه سید الشهدا درغرب شهرکابل و همچنین گرامیداشت از جان باختگان انفجار لوگر، عزای عمومی اعلام کرده و دستور داده است پرچم افغانستان در داخل و همچنین نمایندگی‌های خارج از کشور به حالت نیمه برافراشته درآید.

از سوی دیگر تجمعات مردمی و نشست‌های خبری فعالان مدنی و سیاسی در مناطق مختلف افغانستان در محکومیت حمله تروریستی به مدرسه سید الشهدا کابل ادامه دارد.

شمار تلفات این حمله تروریستی تا هشتاد و پنج نفر نیز اعلام شده است، تعداد مجروحان این حمله صد وپنجاه نفر بودند.
ارسال نظرات