فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز با اشاره به اینکه امروز دشمنان در فضای مجازی و جنگ روانی حریف می‌طلبند، گفت: در حوزه تهدیدات سخت غلطی از آنان سر نخواهد زد.
کد خبر: ۹۳۴۱۳۹۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سرتیپ دوم پاسدار رستم‌علی رفیعی آتانی، فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از کرج گفت: اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر هستیم؛ نخستین انتخابات پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب که امید است با مشارکت حداکثری مردم، در حد اعلا و متناسب با تراز انقلاب اسلامی برگزار شود.

در حوزه تهدیدات سخت، غلطی از دشمن سر نخواهد زد

وی اعتماد به جوانان را سیره نبوی و علوی دانست و با اشاره به اینکه پیامبر عظیم الشأن اسلام در چند مقطع حساس رسالت خود به چند جوان مسئولیت‌های ویژه‌ای دادند، در خصوص تاریخ سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامی افزود: طی 43 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره جوانان کشور نقش‌آفرین و عامل عبور از بحران‌ها بوده‌اند.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز با اشاره به اینکه معمولاً میانگین سنی فرماندهان عالی جنگ 30 سال بود، مطرح کرد: حضرت امام خمینی (ره) به جوانان اعتماد کردند و رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس نیز در پاسخ به این اعتماد در شرایط حساس و ویژه کشور نقش‌آفرینی کردند.

رفیعی آتانی با بیان اینکه بر مبنای گذشته روشن اعتماد به جوانان، مقام معظم رهبری نیز در چله دوم انقلاب اسلامی، انقلاب و آرمان‌های آن را به دست جوانان سپردند، مطرح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مسیر و اهداف پیش روی جوانان سهل‌الوصول‌تر از گذشته است زیرا جوانانی که اوایل انقلاب را رهبری می‌کردند، تجربه امروز را نداشتند.

وی افزود: جوانان آن دوران، تجربه شکستن شاخ آمریکایی‌ها، انهدام ماشین جنگی صدام، جنگ نظامی و ورود به عرصه‌های علمی هسته‌ای را نیز نداشتند اما جوانان امروز به این تجارب گران‌بها دست یافته‌اند. در روزگاری خرید یک موشک برای فرماندهان جنگی ایران آرزو بود اما امروز داشتن موشک و برد بلند از جمله اهداف دست‌یافتنی جوانان است.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز با تأکید بر اینکه جوانان باید پیشگام در شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن باشند و با اشاره به اینکه امروز دشمنان در فضای مجازی و جنگ روانی حریف می‌طلبند، تصریح کرد: در حوزه تهدیدات سخت غلطی از آنان سر نخواهد زد اما در حوزه فکری، مبانی انقلاب مورد تعرض قرار گرفته که لازم است جوانان مجدد پای کار بیایند.

رفیعی آتانی اذعان داشت: جوانان فاخر، محققان و دانشمندان هسته‌ای با روحیه انقلابی، آمادگی به پیش بردن مقطع کنونی را دارند که لازم است از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان در میادین عملی بهره‌برداری شود. اهداف انقلاب اسلامی در میدان عمل تعریف می‌شود و میدان عزت و اقتدار ملت و انقلاب نیز در میدان سیاست است.

وی با تأکید بر ضرورت درخشش جوانان انقلابی در میادین فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی و ... خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است باور مسئولین به باور جوانان نزدیک شود و مسئولین کنونی کشور باور به جوانان را برای حل مشکلات جامعه در فکر و ذهن خود جاری و ساری کنند که باور مقام معظم رهبری به جوانان در صدر تمام باورهاست.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز با اشاره به جمعیت 36 میلیون نفری جوانان کشور ایران عنوان کرد: اوایل انقلاب، کل جمعیت کشور این تعداد بود. امروز جوانان باید موتورهای پیشران حرکت جامعه باشند و امور را به دست آنان بسپریم؛ این ذات انقلاب و مبارزه و استقامت نیز جوهر انقلاب ماست که جوانان می‌توانند در این زمینه نقش بسزایی را ایفا کنند.

رفیعی آتانی با بیان اینکه جوانان اهل ریسک، انعطاف‌پذیر، چالاک و خستگی‌ناپذیر هستند، گفت: حاج قاسم سلیمانی در وصیت‌نامه عرفانی خود به نظامیان وصیت کرده که کسانی را به‌عنوان فرمانده انتخاب کنند که اولاً شجاع، دوماً توانمند در عبور از بحران‌ها و سوماً دشمن‌شناس باشند؛ شجاعت و بن‌بست‌شکنی ذات جوانان است.

وی با اشاره به اینکه جوان ذهنی قوی دارد و افق‌ها را می‌بیند، بیان داشت: جوانان با دارا بودن ویژگی‌های مذکور می‌توانند بخش اعظمی از مشکلات کشور را برطرف کنند. فرمانده معظم کل قوا نیز در فرمایشات خود به تشکیل دولت جوان انقلابی و حزب اللهی تأکید داشتند اما برخی افراد با سطحی‌انگاری این موضوع را به سن وابسته دانستند.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز افزود: ایشان در دیدارهای مختلف فرمودند: اگر بنده در قید حیات بوده و اختیار داشته باشم و حاج قاسم نیز زنده بود، دوباره ایشان را به عنوان فرمانده قدس انتخاب می‌کردم. مقام معظم رهبری این مطلب را فرمودند تا ما گرفتار فهم نادرست نشویم. حاج قاسم 63 سال داشت اما انگیزه و اراده جوانانه داشت و جوانانه نیز پای کار بود.

رفیعی آتانی با بیان اینکه افرادی می‌توانند اداره جامعه را بر عهده گیرند که ذهن فعال و پویا داشته و ذهن خسته نداشته باشند حتی اگر مسن باشند، یادآور شد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، 6 بار مسئولان را خطاب قرار داده و 22 بار نیز نام جوانان را بیان کرده‌اند. همه ما باید در راستای تحقق فرامین ایشان تلاش کنیم و گرفتار احساسات نشویم.

وی افزود: مقام معظم رهبری با شکستن مرزها با جامعه و جوانان ارتباط مستقیمی برقرار کردند که این موضوع می‌تواند الگوی خوبی برای مسئولین تراز اول نظام جمهوری اسلامی باشد تا به سلوک ایشان عمل کنند، با جوانان ارتباط مستقیم داشته باشند و حرف آنان را به صورت چهره‌به‌چهره بشنوند. میدان سیاست یکی از میادین بروز خلاقیت جوانان است که باید آنان را در این میدان مقابل دشمن حاضر کنیم.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص علم و پژوهش، کسب معنویت و اخلاق، نقشه اقتصادی، عدالت و مبارزه با فساد و حفظ استقلال و آزادی و سپردن این امور به جوانان، با تأکید بر ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه گفت: امروز باید ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری افزایش یابد.

رفیعی آتانی با بیان اینکه باور به جوانان یعنی باور به هویت آینده کشور، مطرح کرد: فرزندآوری دیگر آبروی خانواده نیست بلکه آبروی کشور و ملت است. در شرایطی که امروز با افتخار، 36 میلیون جوان ایرانی را به رخ جهانیان می‌کشیم، در‌صورتی‌که در این حوزه به خوبی عمل نکنیم این افتخار را از دست داده و آیندگان ما را مورد مؤاخذه قرار خواهند داد.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات