خبرهای داغ:
رسول مظاهری
معاون رشد و کادرسازی بسیج دانشجویی استان اصفهان:
امسال طرح ولایت صرفا به‌ صورت متمرکز اجرا می‌شود و طرح نهاد رهبری به‌ صورت مجازی پیش خواهد رفت؛ البته منظور از مجازی صرفا به‌ صورت وبیناری نیست بلکه در کنار وبینارها اقدامات دیگری هم وجود دارد.
کد خبر: ۹۳۴۱۵۱۹
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

میلاد منصوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج در اصفهان در خصوص جلسه برگزار شده با موضوع طرح ولایت اظهار داشت: جلسه‌ای با حضور معاون رشد و کادرسازی بسیج دانشجویی استان، دبیر کانون طرح ولایت استان، جانشین خواهران کانون طرح ولایت و حجت‌الاسلام خوشنویس‌زاده مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان پیرامون ۲۶امین دوره طرح ولایت کشوری برگزار شد.

معاون رشد و کادرسازی بسیج دانشجویی استان اصفهان در خصوص مطالب مطرح شده در جلسه توضیح داد: در این جلسه گزارشی از روند طرح ولایت در سال‌های گذشته و اهمیت آن در گفتمان و منظومه فکری مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر انسان‌ساز بودن و توانمندسازی اندیشه‌ای بچه‌های جبهه انقلاب که در این طرح داشتند ارائه شد و بعد از آن پیرامون همکاری‌‌های ۲ جانبه بسیج دانشجویی و نهاد رهبری استان که می‌توانند با محوریت طرح ولایت داشته باشند صحبت شد.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام خوشنویس‌زاده نیز در این جلسه اشاره کردند طرح ولایت را یکی از قدیمی‌ترین طرح‌های آموزشی در فضای دانشجویی و دانشگاه‌ها می‌دانیم و طرحی برجسته‌تر از این طرح را در دانشگاه سراغ نداریم؛ ایشان تاکید داشتند بررسی‌هایی را انجام داده‌اند و از این طرح برجسته‌تر و انسان‌سازتر در سطح دانشگاه‌ها مشاهده نکرده‌اند.

منصوری یادآور شد: در این جلسه یاد و خاطره علامه مصباح نیز گرامی داشته شد؛ مجاهدت‌های ایشان در حدود ربع قرن برای به ثمر نشستن این طرح که ما حصل اندیشه‌های علامه طباطبایی و شهید مطهری و خود علامه مصباح در این طرح قابل مشاهده است.

معاون رشد و کادرسازی بسیج دانشجویی استان اصفهان اعلام کرد: قرار بر این شد نهاد رهبری با توجه به اهمیتی که طرح ولایت در بحث تقویت مبانی اندیشه اسلامی دانشجویان دارد این طرح را به فعالین و نخبگان دانشجویی اطلاع‌رسانی کند و نسبت به ثبت‌نام آن افراد در طرح ولایت تبلیغاتی داشته باشد؛ از سمتی دیگر از مجموعه نمایندگی‌های نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان هم خواسته شد که نسبت به تبلیغات این طرح و ایجاد گفتمان طرح ولایت در سطح دانشگاه‌های استان اقداماتی داشته باشند.

برنامه‌ای برای جاماندگان از طرح ولایت

وی خاطرنشان کرد: در بحث بعد قرار بر این شد یک نظام آموزشی، با همکاری نهاد رهبری استان و با استفاده از ظرفیت اساتید، روحانیون و طلابی که مشغول خدمت در نهاد رهبری هستند و با کمک بسیج دانشجویی استان، ویژه ادوار و دانش‌آموختگان طرح ولایت و همچنین افرادی که به‌ واسطه محدودیت‌های کرونایی و محدودیت‌های خود طرح از آن مانده‌اند یک نظام آموزشی معرفتی و تشکیلاتی و مهارتی را طراحی کنیم.

منصوری افزود: در خصوص طرح بیان شده تفاهم اولیه صورت پذیرفت و قرار بر این شد طرح اولیه را کانون طرح ولایت بسیج دانشجویی استان به نهاد رهبری ارائه دهد و تعییرات لازم صورت بگیرد و در یک برنامه زمان‌بندی شده مشخص وارد مرحله آزمایشی شود و بعد از آن نهایی می‌شود.

معاون رشد و کادرسازی بسیج دانشجویی استان اصفهان تصریح کرد: امسال طرح ولایت صرفا به‌ صورت متمرکز اجرا می‌شود و طرح نهاد رهبری به‌صورت مجازی پیش خواهد رفت؛ البته منظور از مجازی صرفا به‌ صورت وبیناری نیست بلکه در کنار وبینارها کلاس‌های آفلاین، کتابخوانی و جزوه‌خوانی، تحلیل فیلم و صوت و کارخواست‌ها هم وجود دارد.

وی توضیح داد: جنس و شیوه نظام آموزشی که قصد داریم با نهاد رهبری پیش ببریم با طرح ولایت متفاوت است اما همان هدف را دنبال می‌کند و محتوای سیاسی و فلسفی طرح را دارد؛ در این طرح قصد داریم از اساتید مؤسسه امام خمینی(ره) که اصفهانی هستند استفاده کنیم؛ همچنین نهاد رهبری نیز مجموعه‌ای به نام حوزه علوم اسلامی دارد که بعضی از سر فصل‌های آن هم شبیه طرح ولایت است و یا ممکن است سرفصل‌های بروز شده طرح ولایت باشد، از ظرفیت این اساتید و سرفصل‌ها در این مرحله آموزشی که ویژه کسانی است که نتوانستند در طرح مشارکت کنند استفاده خواهیم کرد.

منصوری در خصوص ظرفیت امسال طرح ولایت کشوری یادآور شد: طرح ولایت امسال بین ۱۲۰۰ تا ۲ هزار نفر ظرفیت دارد و تا این لحظه در کل کشور حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند؛ این تعداد در استان اصفهان حدود ۱۳۰۰ نفر بوده است؛ سهمیه استان اصفهان برای پذیرش در این طرح ۳۰۰ نفر است و برای دیگر افراد از طرح نهاد رهبری استفاده می‌شود.

معاون رشد و کادرسازی بسیج دانشجویی استان اصفهان اعلام کرد: از تمام دانشجویان و همچنین کانون‌های فرهنگی و هیئات که اعضای دانشجو دارند و مراکزی که دانشجویان خواهر و برادر در آن مشغول فعالیت‌اند دعوت می‌کنیم برای اینکه گفتمان حقیقی اسلام ناب را دریافت کنند اعضای دانشجویی‌شان را با این طرح آشنا کنند و مشارکت کنند تا به‌واسطه این اقدام آموزشی شاهد کم شدن اندیشه‌های انحرافی و یا اندیشه‌هایی که ظاهری انقلابی دارند و در باطن هدف تحریف انقلاب را دارند، باشیم و بتوانیم با آن‌ها مقابله کنیم.

وی در انتها افزود: همه دانشجویان در هر رشته و مقطعی که هستند می‌توانند با مراجعه به سایت www.tvelayt.ir  و طی کردن فرایند ثبت‌نام در گزینش طرح ولایت شرکت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها