سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد:
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: در صورتی که طی یک مشارکت همگانی مصرف برق مدیریت نشود امکان خاموشی برق در ساعات پیک‌بار دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۹۳۴۱۵۹۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، علی‌جم ، با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مصرف برق در فروردین‌ماه ۱۴۰۰، بیان داشت: استان یزد در فروردین‌ماه امسال با توجه به افزایش محسوس دما، رشد ۳۰ درصدی مصرف را نسبت به مدت مشابه در سال قبل تجربه کرد.

وی میزان رشد بار کشور را ۲۲ درصد اعلام و افزود: در ساعات اوج مصرف یزد، رشد ۱۵ درصدی را شاهد بوده‌ایم که قابل‌توجه بوده و کاهش آن نیازمند همراهی ویژه مردم شریف یزد در صرفه‌جویی برق در پیک مصرفی است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۹/۹ مصرفی برق در سال جاری، افزود: حداکثر مصرف برق در بخش توزیع برق استان یک هزار و ۲۲۶ مگاوات برآورد شده که این میزان مصرف نسبت به سال قبل رشد قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد.

جم با اشاره به این‌که ساعت اوج بار در فصل تابستان از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ است، اظهار داشت: بخش قابل‌توجه مصرف برق مشترکین عمومی و سایر مصارف مربوط به سیستم سرمایشی است که با قراردادن کنترلر یا ترموستات قابل مدیریت است.

وی با تأکید بر این‌که تأمین برق استان در تابستان ۱۴۰۰ مستلزم همکاری ویژه مردم است، عنوان داشت: در سال گذشته علی‌رغم همکاری تمام مشترکین صنعتی، تجاری، کشاورزی و دیگر مشترکین پیک‌بار توزیع برق یک هزار و ۱۱ مگاوات رقم خورد درحالی‌که نیاز ما برای مصرف بیشتر از این بود. باتوجه‌به افزایش مصرف برق در شروع سال، همگان باید تلاش کنند تا میزان کاهش و مدیریت مصرف برق در سال جاری بیش از سالیان گذشته تحقق یابد تا در روند تأمین برق برای آحاد مردم خللی وارد نشود.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به همکاری صنایع استان در مدیریت مصرف برق، اذعان داشت: طرح‌های تعطیلات و تعمیرات، ذخیره عملیاتی، دیزل ژنراتور و همکاری برنامه‌ریزی‌شده برای صنایع همکار در نظر گرفته شده که از ۱۰ خرداد تا ۱۵ شهریور بر اساس تفاهم‌نامه همکاری مشمول پاداش می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: موکول کردن زمان تعطیلات و تعمیرات صنایع در بازه پیک‌بار تابستان به زمان دیگر، تعدیل بار در صورت نیاز شرکت توزیع توسط صنایع، استفاده از دیزل ژنراتور برای کاهش کلی یا بخشی از بار مصرفی و تعهد کاهش مصرف در ساعت‌های اوج بار بر اساس برنامه مشخص مشمول پاداش همکاری بخش صنعتی خواهد بود.

جم با قدردانی از همکاری ویژه استانداری یزد در کاهش ساعات فعالیت ادارات استان، بیان داشت: ساعت اوج مصرف برق بخش در ساعاتی که دمای هوا نیز رو به افزایش است، از ساعت ۱۱ تا ۱۵ عنوان می‌شود که با همکاری ویژه استانداری یزد و اخذ مجوزهای لازم، ساعات کاری ادارات از ۱۲ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۳ تعیین شد که این مهم سبب شد ادارات در ساعات اوج مصرف تعطیل بوده و تا ساعت ۱۵، به میزان دو ساعت از بار این پیک کاسته شود. سال گذشته این تعطیلی توانست با کاهش ۲۰ مگابایتی مصرف برق در بسیاری از موارد از خاموشی در استان جلوگیری کند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با تأکید بر اینکه عدم قطعی برق در تابستان بستگی به میزان مصرف شهروندان دارد، خاطرنشان کرد: تابستان سختی در تأمین برق استان یزد خواهیم داشت و در صورتی که طی یک مشارکت همگانی مصرف برق مدیریت نشود امکان خاموشی برق در ساعات پیک‌بار دور از انتظار نیست.
ارسال نظرات