خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین حسین اسدی نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان:
اين ماه مبارك رمضان همة اين ارزيابي‌ها را به انسان تفهيم مي‌كند و خودتان را با قرآن بسنجيد.
کد خبر: ۹۳۴۱۶۴۹
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰

به گزارش خبر گزاری بسیج از فلاورجان ، حجت الاسلام والمسلمین حسین اسدی نمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج  فلاورجان درجلسه ای که درحسینیه شهدای این ناحیه و درجمع کاکنان پایور و وظیفه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزارگردید پیرامون ماه مبارک رمضان و برکات آن و همچنین و داع با آن مطالبی بیان نمود .

ایشان به برکات ماه رمضان اشاره و افزود : ماه مبارك رمضان كه از آن به عنوان (عيد اولياي الهي) ياد شده است، ممتاز ترين زمان پيوند خلق با خالق و موسم ميهماني پر راز و رمز الهي براي انسان است. اهميت ايجاد آمادگي لازم براي ورود به اين ضيافت آسماني از وظائف معنويِ حتمي براي سير و سلوك كامل و جامع در ماه خدا محسوب مي شود.

اسدی در ادامه به روایتی ازجابربن عبدالله انصاری اشاره و اذعان داشت: در جمعه آخرماه مبارک رمضان ، محضر رسول گرامی اسلام (ص)شرفیاب شدم ، حضرت فرمودند: آیا با این ماه وداع کرده ای ؟ گفتم خیر ، حضرت فرمود: پس این گونه دعا کن : خدایا این ماه رمضان را ، ماه رمضان آخر ما قرار مده و اگر کسی این دعا را بخواند به احدی الحسنیین رسیده است یعنی اگر به ماه رمضان آینده رسید که خوشا به سعادت او و اگر نرسید مورد رحمت خداوند قرار گرفته است.

ایشان در ادامه افزود: امام سجاد (ع) در آخر ماه رمضان تمام کنیزان و غلامان خود را جمع می کرد و مشکلات و معایب آنها را به آنها گوشزد می کرد که این موضوع نشان دهنده اشراف یک مدیر شایسته بر زیر مجموعه است ، بعد از آن امام (ع) با تذکراتی سازنده آنها را عفو می کرد و از آنها می خواست که آنها هم در حق او از خداوند طلب عفو کنند و پس از آن ، آنها را در روز عید فطر آزاد می ساخت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : اين ماه مبارك رمضان  همة  اين ارزيابي‌ها را به انسان تفهيم مي‌كند و خودتان را با قرآن بسنجيد. اين ميزان شماست، شما موزونيد ،معارف قرآن،‌ آيات قرآن، اخلاق قرآن، حقوق قرآن، فقه قرآن وزن است؛‌ با اينها خودتان را بسنجيد تا قرآني بشويد و حالت هاي خاصيّ كه در ماه مبارك رمضان پيش مي آيد، شما را به ياد قيامت متذكّر بكند،آنگاه احساس مي كنيد راحتيد و سبكبار بودن، راه ملحق شدن به انبياء و اولياء الهی است و اگر خواستيد اهل سير و سلوك باشيد، اگر خواستيد به اولياء برسيد، به آنها ملحق بشويد.

حجت الاسلام والمسلمین اسدی در پایان خاطر نشان کرد: ماه مبارك رمضان در آن خطبة نوراني وجود مبارك پيغمبر(ص) بركات فراواني دارد كه يكي اين است كه روزه گرفتن، شما را از بسياري از معارف آگاه مي كند. يكي اينكه اوضاع قيامت را براي شما ترسيم مي كند. بسياري از فضائل را در ماه رمضان  تمرين مي‌كند كه وقتي از این ماه بیرون آمدید ، برابر همان امور تمرين شده، خودش را حفظ و  اصلاح كند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها