استاندار ایلام گفت: از مجموع ۲ هزار واحد مسکونی سهمیه مسکن محرومان در این استان ۶۰۰ واحد تکمیل و آماده واگذاری است.
کد خبر: ۹۳۴۱۶۸۵
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایلام،محمد نوذری عصر سه شنبه در نشست شورای مسکن استان اظهار داشت: برای احداث هر واحد مسکن محرومان ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با بهره چهار و پنج درصد و ۳۰۰ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

وی یادآورشد: دستگاه های مرتبط با ساخت مسکن محرومان عملیات ساخت این واحدها را تسریع بخشند و طبق مصوبه انجام شده اولویت بندی واگذاری واحدها بر اساس تاریخ ثبت نام به هنگام واریز پول باشد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اقدام ملی مسکن آن را طرحی بی نظیر ذکر کرد و گفت: امیدواریم بخش اعظمی از واحدهای اقدام ملی مسکن در همین دولت به اتمام برسد. 

نوذری خواستار برگزاری ماهیانه جلسات تامین مسکن در استان شد و تاکید کرد: در بحث تامین مسکن که مهم ترین نیاز یک خانوار محسوب می شود همه دستگاه‌ها و سازمان های مرتبط باید اهتمام جدی داشته باشند و در هر نشست گزارش های عملکردی خود را ارائه کنند.

استاندار ایلام اضافه کرد: فرمانداران کلیه شهرستان ها باید بصورت ویژه طرح اقدام ملی مسکن را پیگیری و گزارش های مربوطه را به معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ارسال کرده تا اینکه ماه حصل کار نیز در سراسر استان به مردم اطلاع رسانی شود.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم تمام زیرساخت‌های اجرای کار تامین مسکن فراهم و مشکلات و چالش هایی که در این حوزه  وجود دارد با جدیت بررسی و بخشی از این طرح تا پایان دولت به سرانجام برسد.

نوذری با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن باید همه مولفه های ساخت و ساز بطور دقیق رعایت شود، افزود: این واحدها باید متناسب با شرایط آب و هوایی حاکم و نیاز مردم هر منطقه احداث شوند.

استاندار ایلام در ادامه از افزایش سهم استان از اقدام ملی مسکن از پنج هزار واحد به ۱۰ هزار خبر داد ‌و یادآور شد: در مجموع ۱۶ هزار نفر برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که تعداد بیش از سه هزار واحد تایید نهایی شده و بیش از هزار و ۷۱۵ نفر نیز قسط اول را پرداخت کردند.

سهم ایلام در حوزه باز آفرینی شهری ۲ هزار و ۵۲۹ واحد است 

استاندار ایلام گفت: در حوزه بازآفرینی شهری و ترمیم بافت های فرسوده شهرها، سهم ایلام ۲ هزار و ۵۲۹ واحد بوده است که تاکنون عملیات حدود ۳۸۰ واحد از سطح شهرها و عمدتاً ایلام آغاز شده است.

وی افزود: کارگزاران بنیاد مسکن نظیر سپاه، بنیاد شهید نیروی انتظامی، بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره ) در جلسات گزارش ماهیانه پیشرفت فیزیکی پروژه ها را ارائه دهند.

استاندار ایلام تاکید کرد: شهرداری ها باید بمنظور تسریع در اجرای پروژه اقدام ملی مسکن با کارگزاران و پیمانکاران در خصوص صدور پروانه و حمل نخاله های ساختمانی نهایت همکاری را بعمل آورند. 

نوذری در خصوص تعیین تکلیف پروژه ۱۳۸ واحدی تعاونی پنج شهرستان دره شهر نیز افزود: ابتدا باید حکم قضایی در این راستا صادر و سپس با اجرای مقدمات کار و با هماهنگی تامین اعتبار لازم انجام شده توسط هیات کارشناسان رسمی دادگستری، زمان پرداخت تسهیلات و آورده صنایع متقاضی ارزش‌گذاری شود و سپس مابقی اقدامات انجام‌ گیرد.

ارسال نظرات