خبرهای داغ:
فرمانده لشکر ۱۰حمزه سید الشهدا؛

جوانان موتور پیشران انقلاب در گام دوم انقلاب هستند

سردار آناتی گفت: توجه به جوانان از صدر اسلام و امامین انقلاب وجود داشته و به عنوان موتور پیشران انقلاب در گام دوم باید مورد توجه قرارگیرد.
کد خبر: ۹۳۴۱۷۲۵
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

سردار سرتیپ دوم پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی در خصوص نقش جوانان در گام دوم انقلاب در گفت و گو با خبرنگار بسیج قزوین گفت: پیرامون نقش جوانان برای آینده کشور در بیانیه گام دوم اشاره شده است، در آستانه انتخابات باید جامعه تلاش کند اعتماد به جوانان که سیر نبوی و علوی است توجه کند.

وی گفت: پیامبر اسلام در دوران حیات پربرکت خویش در مقاطع حساس به جوانان مسئولیت مهمی داد، مصعب بن عمیر نماینده پیامبر در مدینه بود، هنگام رفتن به جنگ حنین جوان ۲۰ساله ای را فرماندار مکه و امام جماعت مسجدالحرام گذاشت.

وی تصریح کرد: یک هفته به شهادت پیامبر اسلام باقی مانده بود جوان ۱۸ساله را بناماسامه بن زید را فرمانده لشکر قرار داد.
این سیره در دوران پربرکت امیر مومنان (ع) وجود داشت، محمدبن ابی بکر با ۲۸سال سن به عنوان استاندار معرفی شد، مالک اشتر فرمانده بی بدیل امام علی ع هنگام شهادت ۴۰سال بیشتر نداشت، در طول ۴۰سال انقلاب جوانان با رشادت و شهامت کشور را از بحرانها عبور دادند.

سردار آتانی افزود: فرماندهان عالی جنگ با میانگین سنی ۳۰سال بودند و به ندرت بالاتر از این میانگین در بین آنها پیدا می شد، وقتی خبر محاصره خوزستان به گوش رسید و استاندار وقت به امام گفتند وضعیت مناسب نیست، امام از طریق سید احمدآقا خطاب به آقای غرضی فرمودند؛ مگر جوانان اهواز مردند" در همان وقت با سازماندهی جوانان اهواز را حفظ کردند و نمونه بارز این عملیات نامنظم جوانان گروه غیورعلی اصلی بود، جوانان اهواز نمونه بی بدیل جنگ های نا منظم برون مرزی شدند.

فرمانده لشکر ۱۰ حمزه سیدالشهدا در ادامه گفت: وقتی کشور با کودتای نوژه مواجهه شد، امام فرمودند ارتباط من با جوانان قطع نشود تا این موضوع را حل کنم.میانگین سفرا بیش از ۳۵ سال نیست.

وی افزود: بعد از عملیات غرور آفرین بیت المقدس و فتح المبین، حاج احمد متوسلیان برای کمک به حزب الله لبنان به سوریه رفت. امام فرمودند؛ "شما باید کار مستشاری بکنید مگر جوانان ضاحیه مردند"

 

آتانی با اشاره به شکل گیری هسته حزب الله لبنان گفت: ۷نفر از جوانان خدمت امام رسیدند.
شهید سید عباس موسوی، عماد مغنیه، سید حسن نصرالله، شهید راغب خدمت امام رسیدند و گفتند ما نمردیم، بنابراین جوانان ضاحیه بیروت بزرگترین نیروی جنگ های نامنظم غرب آسیا را به وجود آوردند. اسراییل از لبنان بیرون کردند و ترس را به تک تک منازل صهیونیست ها بردند.

وی افزود: رهبری در بیانیه گام دوم نسبت به حضور جوانان فرمودند:" راه پیش روی جوانان آسن تر از گذشته است"
با همین مبنای آرمانی انقلاب جوانان در چله انقلاب کار را به این عزیزان سپرد.جوانان قبل از انقلاب تجربه امروز را نداشتند، تجربه شکستن شاخ آمریکا را نداشتند، تجربه انهدام ماشین نظامی صدام و جنگ نظامی را نداشتند، تجربه میدانهای علمی را در هسته ای و نانو نداشتند، تجربه داشتن یک موشک برای تهرانی مقدم و شفیع زاده عزیز یک آرزو بود، امروز برد موشک های بلند تا نقطه دلخواه را کسب کردند، علم های محال را در قالب تکنولوژی و محصول پیاده کردند.

آتانی با اشاره به جنگ نرم و حضور جوانان گفت: جوانان پیشگام در شکستن محاصره تبلیغاتی باشند،امروز دشمن در فضای مجازی و جنگ روانی حریف می طلبد، در حوزه جنگ سخت و نظامی دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند، در فضای مجازی و تفکرات آرمانی انقلاب مورد تهاجم قرار گرفتیم، باید این مبارزه به دست جوانان به فتح دیگری تبدیل شود، به کارگیری جوانان در میدان عملی باید انجام شود، امروز دوگانه ای بنام مرد میدان و مرد سیاست مطرح شده است، اشتباه نکنید مرد سیاست و مرد میدان یکی است، زیرا آرمانها و راهبرد های انقلاب در این خطوط تعریف می شود.

فرمانده لشکر ۱۰ حمزه سیدالشهدا در پایان تصریح کرد: میدان فرهنگی، بین المللی، اقتصادی، با حضور جوانان حل می شود، باور مسئولین به باور جوانان نزدیک تر شود. رهبر انقلاب و امام مستضعفان به جوانان باور داشتند، مسیولین کشور این روحیه را در خودشان پرورش دهند، جمعیت ۳۶ میلیونی کشور پتانسیل کمی نیست، در اول انقلاب جمعیت کشور ۳۶ میلیون بود، باید موتور پیشران کشور در اختیار جوانان باشد، جوهر انقلاب ما مبارزه و استقامت است که می تواند مبارزه و استقامت کند، زیرا اهل ریسک و شجاعت، چالاکی است.

آنانی گفت: سردار دلها در وصیت نامه عرفانی خویش می گوید: در انتخاب فرماندهان کسانی را منصوب کنید که شجاع باشند، توانایی عبور از بحرانها را داشته باشد، این خصوصیات ذات جوانان بوده که آموزش عبور از مراحل بحرانها به این قشر داده شود. بن بست شکنی ذات جوانان است. باور به جوانان یعنی باور به اینده جوانان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها