نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، میزان زکات فطره به ازای هر نفر در استان یزد را 20 هزار تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۹۳۴۱۷۹۸
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در پیام خود به مردم روزه‌دار و متدین استان یزد به مناسبت روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: رمضان ماه مهمانی خدا و ماهی سرشار از برکت و رحمت الهی است.

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار (ع) توصیه‌های بسیاری در مورد استفاده از فیوضات ماه مبارک رمضان کرده اند، افزود: امام سجاد (ع) در ماه رمضان بسیار گریه می‌کردند و در اواخر ماه، وداع می‌کردند که این نشان از اهمیت این ماه عظیم است.

امام جمعه یزد ادامه داد: خوشا به حال کسانی که از فیوضات این ماه بهره گیری و استفاده کردند و خودشان را مهذب و طلب آمرزش و رفتار و کردار خود را میزان کردند و با اطاعت از خداوند متعال و طاعت او و کمک و دستگیری از بینوایان و فقرا، بهره‌های بسیاری از این ماه مبارک بردند.

وی با تاکید بر اینکه بعد از ماه مبارک رمضان نیز باید این حالات را حفظ کنیم، افزود: بر اثر تهذیب ماه رمضان و هدایت الهی، لوح زندگی ما درخشان شده و باید مراقب باشیم که با اعمال خود این لوح را سیاه نکنیم.

ناصری، امام زمان (عج) را صاحب شب‌های قدر و صاحب ماه مبارک رمضان دانست و گفت: باید تلاش کنیم قلب مبارک امام زمان را از خود راضی نگه داریم.

امام جمعه یزد در مورد عید سعید فطر نیز بیان کرد: خدا به شکرانه ماه مبارک رمضان، زکات فطره را واجب کرده تا به بندگان تهیدست خدا اهدا کنیم و در عید فطر، افراد کم توان مالی نیز از زکات فطره نصیبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بر خلاف برخی شهر‌های شمالی، قوت قالب در یزد گندم است، گفت: زکات فطره برای هر نفر در یزد را معادل سه کیلوگرم گندم به میزان ۲۰ هزار تومان اعلام می‌کنیم.

ناصری با بیان اینکه سرپرست خانواده باید متکفل افرادی که در طول سال نان خور او هستند، بشود، افزود: اگر سرپرست خانواده‌ای توان پرداخت فطریه همه اعضای خانواده خود را نداشت، به اندازه توان خود زکات فطره افراد تحت تکفل خود را پرداخت کند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر سرپرست خانواری واقعا توان پرداخت فطریه ندارد، از گردن او ساقط است و باید استغفار کند.

وی ادامه داد: در پرداخت فطریه نیز اولویت با افراد کم بضاعت فامیل، همسایگان و محله است و در غیر این صورت، کمیته امداد و بهزیستی می‌توانند به نیابت از فرد، به فقرا برسانند.

ناصری عنوان کرد: افرادی که سادات هستند می‌توانند فطریه خود را هم به سادات و هم غیرسادات بدهند، اما غیرسادات نمی‌توانند به سادات فطریه پرداخت کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با پرداخت زکات فطره بتوانیم دل بندگان خدا را شاد کرده و موجبات رضایت خداوند متعال را فراهم کنیم.

امام جمعه یزد در مورد کفاره روزه نیز بیان کرد: کفاره غیرعمد نیز روزانه ۵ هزار تومان تعیین شده است.
ارسال نظرات