نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام پهلوزاده بارعایت دستورالعملهای بهداشتی درمصلی جمعه شهر اهرم ودرفضای باز برگزارشد
کد خبر: ۹۳۴۲۰۶۰
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان،نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام پهلوزاده بارعایت دستورالعملهای بهداشتی درمصلی جمعه شهر اهرم ودرفضای باز برگزارشد.

حجت الاسلام پهلوزاده امام جمعه شهر اهرم ضمن تبریک عیدسعید فطردرخطبه اول خودضمن تأکید برکنترل نفس اماره گفت:عید سعید فطر را به شما مومنین تبریک عرض می کنم. عیدی که بعد از یک ماه عبادت و روزه داری، بعد از یک ماه بندگی حق تعالی، بعد از یکماه انس با قرآن عید واقعی است و انسان از گناهان فاصله گرفته است. در دعای قنوت نماز عید فطر می خوانیم اسئلک بحق هذاالیوم الذی جعلته للمسلمین عیدا. روزی که صاحب حق می شود ویژگی و خاصیت آن به خاطر یک ماه تمرین بندگی خداوند تبارک و تعالی است تمرین یک ماه کنترل نفس اماره به خاطر تمرین یک ماه بندگی و روزه داری لذا برای معاونین روز عید خواهد بود و مبارک.
در این یک ماه خوبان روزگار در دعای افتتاح می خواندند اللهم انی افتتاح االثناء بحمدک و انت مسدد للصواب بمنک وایقنت انک انت ارحم الراحمین. خداوند تبارک و تعالی ارحم الراحمین است خداوندی که انسان را از کتم عدم به عالم وجود آورد و در رحمی بعد از رحمی تا اینکه پا به عالم دنیا گذاشت و میدان امتحانهای سخت دنیا در برابر ما قرار داده است. همین خداوندی که ارحم الراحمین است در ادامه دعای افتتاح دارد که و اشد المعاقبین فی موضع النکال والنقمه . خداوند سخت ترین کیفر کنندگان است. با دین خدا با قانون خدا با حکومت خدا نمی شود بازی کرد نمی شود بدون رعایت احکام الهی ناموس و قانون و دین الهی را بی ارزش دانست. کنترل نفس اماره و هوای نفس از سخت ترین امور عالم است و اگر همین امر اصلاح شود یا در مسیر اصلاح آن باشیم همه امور اصلاح خواهد شد. چه کنیم که بعضی وقت ها مغلوب هوای نفس هستیم. الهی قلبی محجوب و نفسی معیوب و عقلی مغلوب و هوایی غالب و طاعتی قلیله و معصیتی کثیره و لسانی مقر بالذنوب فکیف حیلتی یا ستار العیوب و یا علام الغیوب و یا کاشف الکروب اغفر ذنوبی کلها بحرمه محمد و آل محمد یا غفار و یا غفار و یا غفار برحمتک یا ارحم الراحمین.

امام جمعه شهر اهرم درخطبه دوم خود نیزضمن اشاره به بحث انتخابات پیش رو وهمچنین اوضاع سیاسی منطقه وپیروزیهای جبهه مقاومت افزود:تقوای سیاسی برای یک مومن لازم و ضروری است تا در جبهه مقاومت و مرد میدان روزهای سخت را مزاحم میز مذاکرات نداند. اگر می‌بینید در اقصی نقاط عالم مثل حادثه چند روز قبل افغانستان اتفاق می افتد که این حادثه تلخ را تسلیت عرض می کنیم. در این حادثه ۲۸۵ دختر بی گناه به خاک و خون کشیده شد تسلیت عرض می کنم خدمت افغانستانی های مقیم اهرم . و این ناشکری مردان میز مذاکره و دیپلماسی نسبت به حاج قاسم سلیمانی عزیز
قابل قبول نبود و تکرار حرف دشمنان بود.
با تکثیر جبهه مقاومت و گسترش آن در منطقه غرب آسیا و محدود شدن حوزه نفوذ آمریکا شاهد خروج آمریکا از منطقه خواهیم بود ان شاالله چرا که سبک مقاومت و استکبارستیزی توسط حاج قاسم سلیمانی در گروه های مقاومت در منطقه مورد استقبال قرار گرفته و نهادینه شده است. ان شاالله در آینده نزدیک ناکارآمدی و اضمحلال دموکراسی غربی در اقصی نقاط عالم هویدا خواهد شد و آنچه در دنیای امروز در مقابل زیاده‌خواهی نظام استکباری و صهیونیستی می‌تواند مقاومت کند و حق مظلومین عالم را از اینها بگیرد همین الگوی نوین دیپلماسی مردان میدان مقاومت است ابتکاری که نه تنها حکومت چند روزه داعش را پایان داد بلکه با ترغیب رقیب سنتی ایالات متحده یعنی روسیه ائتلاف جدید در سطح جهان رقم زدند و امروز هم انتفاضه موشک های فلسطینیان بعد از انتفاضه های سنگ پا به میدان جدید مقاومت گذاشتند و تنها نسخه سرطان بدخیم رژیم صهیونیستی در دنیای اسلام چیزی نیست مگر مقاومت همه جانبه مسلمانان.
اما در سال جدید که سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی است همه مسئولین و نمایندگان در برداشتن موانع اشتغال و تولید با روحیه و تفکر جهادی خدمت مردم را مایه افتخار خود بدانند.
نکته مهم دیگر لازم است عرض کنیم رعایت مصرف آب و برق است که حتماً در مصرف بهینه آب و برق دقت لازم داشته باشیم که در تابستان با کمترین قطعی آب و برق ان شاالله مواجه باشیم.
در بحث انتخابات هم با حضور گسترده و انتخاب آگاهانه دشمنان انقلاب را ناامید کنیم و حضور باشکوه شما مردم عزیز مایه ناامیدی دشمنان انقلاب و باعث تحقق دولت جوان حزب‌اللهی خواهد شد.
از مجموعه شهرداری، هلال احمر، بهداشت، کمیته امداد، بهزیستی، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و ستاد اقامه نماز جمعه و عزیزانی که در آماده‌سازی فضای مصلی و دریافت زکات فطره و امور بهداشتی برای اقامه نماز عید سعید فطر زحمت کشیدن کمال تقدیر و تشکر داریم.
از همشهریان عزیز و بزرگوار تقاضا داریم که نسبت به رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی در کنترل و محدود سازی چرخه انتقال ویروس ان شاالله مراعات کامل داشته باشند و از مجموعه کادر بهداشت و درمان هم تقدیر و تشکر میکنیم.

حجت الاسلام پهلوزاده درپایان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید سپهری شهید حادثه ناوچه کنارک تصریح کرد:گرامی میداریم سالروز شهادت شهید سپهری اهرمی و همرزمان عزیزشان که خون شهدا تا به امروز مایه مقاومت افتخار و عزت ملت ایران اسلامی بوده و خواهد بود ان شاالله با قدرشناسی و پاسداری از خون شهیدان در خدمت مردم حافظ حریم شهدا و حرمت آنها باشیم.

پایان خبر/

 

ارسال نظرات