خبرهای داغ:

پرداخت 40میلیارد تومان تسهیلات کرونا در گرگان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان از پرداخت 40 میلیارد تومان تسهیلات کرونا در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۲۱۲۹
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳

40 میلیارد تومان تسهیلات کرونا در گرگان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان:مهدی کریمی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان اظهار کرد: سال گذشته کارهای خوبی از طریق ستاد اشتغال شهرستان صورت گرفت، در زمینه مشوق‌های بیمه‌ای ۷۳ مورد تعهد داشتیم که ۷۵ نفر بالغ بر ۱۰۲ درصد توانستند از این مزیت برخوردار شوند.

وی در خصوص پرداخت یارانه دستمزد تصریح کرد: مشکلی که در گرگان پیرامون پرداخت یارانه دستمزد داشتیم این بود که فقط افراد دارای مدارک لیسانس می‌توانستند از این مزیت استفاده کنند اما در سایر شهرستان‌ها فوق‌دیپلم و دیپلم هم می‌توانستند از این مزیت بهره‌مند شوند.

* ۸۴ درصد تعهد اشتغال در گرگان محقق شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان افزود: تعهد ما در گرگان برای پرداخت یارانه دستمزد ۶۰ مورد بود که ۲۶۷ نفر محقق شد و در این زمینه ۴۴۵ درصد تحقق داشتیم.

کریمی بیان کرد: در زمینه طرح کارورزی که سه سال در حال انجام است نتوانستیم خوب عمل کنیم از جمله مشکلات پیش‌روی طرح این بود که افراد بیشتر تمایل به یارانه دستمزد و مشوق‌های بیمه‌ای داشتند.

وی از تحقق ۸۴ درصدی تعهد اشتغال در گرگان خبر داد و گفت: در سامانه رصد تعهدمان حدود ۶ هزار و ۴۶۷ نفر بود که توانستیم ۵ هزار و ۴۳۳ نفر چیزی معادل ۸۴ درصد تعهد اشتغال را محقق کنیم.

*عملکرد صفر اشتغال در برخی ادارات گرگان/ بهره‌مندی ۳۶۰۷ نفر از تسهیلات کرونا در گرگان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان افزود: طی ۶ ماهه اول سامانه رصد قطع بود و از ۶ ماه دوم فعال شد دستگاه‌هایی نظیر دانشگاه منابع طبیعی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، گمرک، شرکت سهامی آب منطقه‌ای، دفتر امور شهری و شوراهای استانداری هر ساله عملکردشان در حوزه اشتغال صفر است که باید تدبیری شود یا تعهدشان به دستگاه‌های دیگر واگذار شود و یا جدیت در تقویت اشتغال داشته باشند.

کریمی با اشاره به اینکه اعتبارات مشاغل خانگی ۸۰۰ میلیون تومان بوده است، گفت: که ۸۳۹ میلیون تومان طرح به بانک معرفی کردیم تاکنون ۵۱۹ میلیون تومان تسهیلات جذب ‌شده است.

وی در خصوص وام‌های آسیب‌دیده از کرونا بیان کرد: سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به دستگاه‌های اجرایی پرداخت شد که این تسهیلات در اختیار ۳ هزار و ۶۰۷ نفر قرار گرفت و ۵ هزار و ۸۴۲ نفر اشتغال‌شان تثبیت شد.

* ۸۶ میلیارد تومان تسهیلات روستایی عشایری پرداخت شد/ ضرورت به‌کارگیری افراد بهبودیافته اعتیاد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان با اشاره به ارائه تسهیلات روستایی و عشایری با کارمزد چهار درصد گفت: در گرگان ۸۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که زمینه اشتغال یک‌هزار و ۱۳۴ نفر فراهم شد.

کریمی در خصوص به‌کارگیری افراد بهبودیافته اعتیاد بیان کرد: مهم‌ترین معضل اشتغال این افراد است، واحدهای تولیدی می‌توانند نسبت‌ به جذب این افراد اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها