خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت:گروه های جهادی همیشه پیشگام در خدمت رسانی به نیازمندان در هر منطقه ای هستند.
کد خبر: ۹۳۴۲۲۲۰
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ مهدی کاشفی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در استودیو برنامه زنده رادیویی مردم و مسئولین استانی با اشاره به ساماندهی 275 گروه جهادی با بیش از 4500 جهادگر و شرکت در طرح شهید سلیمانی در جهت شناسایی منزل به منزل بیماران کرونایی در استان گفت: 1046 گروه جهادی در سطح استان فعالیت می کند و به مردم خدمت ارائه می کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان با بیان اینکه در بحث رزمایش مواسات و کمک مومنانه همه استان یکپارچه محلی برای خدمت به مردم شده است افزود: بیش از 300 میلیارد تومان کمک از طرف سپاه، بسیج، خیرین، مردم و ... متشکل از 18 نوع خدمت در رزمایش مواسات کمک مومنانه استان سمنان به نیازمندان ارائه شده است.

وی افزود: توزیع 278 هزار بسته کمک معیشتی در بین نیازمندان و 552 سری جهیزیه در بین نوعروسان نیازمند و توزیع 914 تبلت در بین دانش آموزان نیازمند در استان تنها بخشی از خدمات ارائه شده در رزمایش مواسات و کمک های مومنانه در استان سمنان بوده است.

مهدی کاشفی یادآور شد: بسیج سازندگی استان سمنان در پنج عرصه اصلی شامل اشتغال، صندوق قرض‌الحسنه، گروه‌های جهادی، عمرانی و کمک مومنانه به دنبال محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان است.

وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال از طریق راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و صنایع تبدیلی و تثبیت اشتغال و مانع‌زدایی از تولید با هدف تحقق شعار امسال در دستور کار قرار دارد.

مهدی کاشفی یادآور شد: ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای اشتغالزایی در ۲۶ محله اسلامی حاشیه شهرها سال گذشته پرداخت شد که پرداخت این تسهیلات موجب اشتغالزایی برای ۹۰ نفر شد.

وی اضافه کرد: قرار جهاد سازندگی در قالب ۴۳۳ صندوق قرض‌‍الحسنه با ۲۶ هزار و ۷۰۷ عضو در سال گذشته به ۲ هزار و ۲۴۱ نفر وام ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون ریالی پرداخت کرد که که در حدود۴هزار و ۹۰۰ شغل از خدمات این صندوق ایجاد شد..

کاشفی خاطرنشان کرد: جهادگران استان سمنان با راه‌اندازی ۱۳۵ کارگاه در زمینه تولید ماسک از روزهای آغازین شیوع کرونا، برای کمک به سلامت جامعه کمک شایانی کردند.

وی یادآور شد: گروه‌های جهادی استان سمنان سال گذشته برای مرمت و تعمیر ۴۶۰ خانه نیازمندان در سراسر استان سمنان همراهی کردند.

مهدی کاشفی با اشاره به آسیب به سه روستای حسینان، معلمان و سینگ از شهرستان دامغان، روستاهای قدس و ارمیان از شهرستان میامی و بخشی های از توابع شهرستان گرمسار در بحث سیل هفته گذشته در استان افزود: گروه‌های جهادی بسیج و سپاه شهرستان ها اولین گروه هایی بودند که برای خدمت‌رسانی و رفع مشکلات مردم سیل‌زده، بلافاصله به این منطقه اعزام شدند.

وی افزود: آب‌گرفتگی معابر، خانه‌ها و ایجاد مشکل تردد بین روستایی و راه‌های مواصلاتی از جمله مشکلات پیش آمده در اثر بارندگی بود که 130 نفر از جهادگران و پاسداران این شهرستان ها هم‌زمان با فرارسیدن سالگرد تأسیس بسیج سازندگی، در فراخوان جهادی با حضور در این منطقه نسبت به پاک‌سازی، لایروبی و خارج کردن آب از خانه‌های ساکنین اقدام کردند.

 مسئول سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با اشاره به خدمت رسانی جهادگران در 55 منزل مسکونی و بخش های زیادی از این روستاها گفت: تعداد یک دستگاه لودر، یک دستگاه باب کت و یک کامیون تانکر در دور روز در این مناطق مشغول خدمت رسانی به مردم بوده اند.

وی افزود: علاوه بر خدمت رسانی به مردم در منازل مسکونی آسیب‌دیده، بیش از 220 بسته کمک معیشتی و 1300 قرص نان و 3 نیسان آب معدنی نیز در این مناطق توزیع شده است.

مهدی کاشفی با اشاره به حضور جهادگران استان در جهت کمک رسانی به مردم آسیب دیده در سیل سایر استان ها در سال گذشته نیز افزود: ساخت 60 خانه در کرمانشاه، بیش از 70 خانه در روستای چم مهر لرستان و توزیع 39 سرویس کمک های مردمی در بین مردم آسیب دیده لرستان تنها بخشی کمک های خیرین، حهادگران و مردم در این مناطق بوده است.

وی با اشاره به حضور 17 گروه جهادی از استان سمنان در منطقه سی سخت برای کمک رسانی به مردم این مناطق نیز افزود: به همت خیرین، جهادگران و مردم در حال ساخت 12 خانه آسیب دیده در منطقه سی سخت از استان کهگلویه و بویراحمد هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها