خبرهای داغ:
همرزم شهید حمید محمدرضایی

شهید محمدرضایی، در تمام صحنه های رزم، داوطلبانه و شجاعانه حضور داشت

فرمانده تیپ ۸۲ صاحب الامر(عج) قزوین گفت: شهید حمید محمدرضایی در جبهه مقاومت در سال ۱۳۹۴ در سوریه، عاشقانه در مسیر انجام وظایف، حضور یافته و در همه صحنه ها بعنوان داوطلب و با شهامت در صحنه حاضر شد.
کد خبر: ۹۳۴۲۳۳۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

شهدا شمع محفل بشریت هستند و این سخن گویاترین سخنان در وصف جایگاه شهداست. تاریخ ایران اسلامی، سرشار از لحظه هایی است که مردان مردی از این سرزمین در دفاع از خاک میهن و آئین و مذهب و در دفاع از انسانیت به پا خاسته اند و بی دریغ از گرانبهاترین سرمایه و هستی خود یعنی جانشان گذشته اند.

جای جای این خاک پر نام و نشان، ردپای شهیدی از مکتب حسینی است که غریبانه ترین لحظات زمینی را به پرآوازه ترین نام های آسمانی پیوند زده و نه در پی نام و نشان که در پی نور، مسیر پرافتخار شهادت را طی کرده است.

سردار شهید حمید محمدرضایی، از همان شهدای پرآوازه ای است که با درک دوران دفاع مقدس، جانانه سر به پیشگاه معبود بخشیده و قهرمان زندگی مردمان دیار مینودری است.

با آغاز بحران سوریه در سال ۱۳۹۱ به عنوان مستشار نظامی و مدافع حرم عازم سوریه شد. در سال ۱۳۹۳ با سمت مسوول عملیات تیپ ۸۲ صاحب الامر(عج) استان قزوین و با درجه سرهنگ تمامی بازنشسته شد، اما مجددا سال ۱۳۹۴ و داوطلبانه عازم سوریه شده و سرانجام ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ در درگیری با تکفیری های داعش در سوریه مفقودالاثر گردید.

هشتم اسفندماه ۹۷ خبر رسید پیکر پنج شهید مفقود مدافع حرم تفحص و شناسایی شده است. در میان این پنج نفر سردار شهید حمید محمدرضایی ویژگی خاصی داشت. او که اولین بار سال ۶۴ در جبهه‌های دفاع مقدس شرکت کرده بود، ۳۰ سال بعد در اردیبهشت سال ۹۴ به سوریه اعزام و در حومه تدمر مفقود شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که برادر بزرگ‌تر حاج حمید، یعنی علی محمدرضایی نیز در دی ماه ۱۳۶۵ طی عملیات کربلای ۴ شهید و مفقود شده بود. تا مدتی خانواده محمدرضایی دو فرزند مفقودالاثر داشت تا اینکه رمضان ۹۶ خبر رسید پیکر شهید علی پس از ۳۱ سال گمنامی شناسایی شده است. علی آمد و حمید هنوز مفقود بود. خانواده امید داشت با آمدن علی خبر خوشی نیز از سوی حاج حمید بیاید که پس از گذشت چهار سال از تاریخ شهادت، در اسفند ۹۷ خبر تفحص پیکر حاج حمید در فضای رسانه‌ای کشور پیچید.

سرهنگ مهرداد افروزی فرمانده تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین همرزم شهید حمید محمدرضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت شهید محمدرضایی بیان کرد: شهید محمدرضایی از جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس است که بعد از دوران دفاع مقدس نیز همچنان بعنوان سرباز ولایت در رکاب انقلاب و در مجموعه سپاه پاسداران فعالیت خود را ادامه داد و در همین راستا در جبهه مقاومت در سال ۱۳۹۴ در سوریه، عاشقانه در مسیر انجام وظایف، پرتلاش بوده و در همه صحنه ها بعنوان داوطلب در صحنه حاضر شد.

وی گفت: شهید حمید، همیشه عاشقانه در مسیر انجام وظایف پرتلاش بود و در آخرین روزهای دیدارمان، در صحنه سخت کارزار مبارزه با گروهک تکفیری داعش در آن برهه از زمان که حملات گسترده ای را در کشور سوریه تداوم می دادند و در تلاش برای سیطره کامل بر کشور سوریه بودند، این شهید گرانقدر با تمام وجود وارد شد و نهایتا در ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۹۴ در درگیری سختی که با گروهک های تکفیری داعش و محاصره ۶۰ کیلومتری توسط این گروهک ها، به درجه رفیع شهادت نایل شد.

سرهنگ افروزی با اشاره به خاطراتی از شهید حمید محمدرضایی عنوان کرد: حمید همیشه پیشتاز در مأموریت ها و داوطلب حضور در مأموریت های سخت بود. در سال ۹۰ در شمالغرب به عنوان یکی از فرماندهان گردان های رزم برای مقابله با گروهک های پژاک در منطقه جاسوسان وارد عمل شد و در این عملیات در سال ۹۰، گروهک پژاک مجبور به عقب نشینی و ورود به کردستان عراق شده و خاک ما را ترک کردند و این یک نمونه از ایثارگری این شهید عزیز بود.

همرزم شهید محمدرضایی ادامه داد: خوب یادم هست که بعد از انجام عملیات در سال ۹۰، شهید حمید گفت که آمادگی داشتم که در این عملیات شهید شوم اما این اتفاق نصیب نشد و سرنوشت این شهید بزرگوار این بود که یکبار دیگر در صحنه جبهه مقاومت با دشمنان خبیث مواجه شده و با تمام شهامت و شجاعت به شهادت برسد.

فرمانده تیپ ۸۲ صاحب الامر(عج) قزوین با اشاره به مدت آشنایی خود با شهید حمید محمدرضایی اظهار کرد: غریب به ۲۶ سال ما در یک یگان و در یک تیپ و گردان و سال های متمادی در مأموریت های مختلف با هم بودیم که تمام آن لحظات سرشار از خاطراتی است که بزرگی شخصیت این شهید عزیز را یادآوری می کند.

وی افزود: اگر شهید محمدرضایی را یکبار دیگر ببینم قطعا می خواهم که برای عاقبت بخیری ما دعا کند و رمز تهذیب نفس را به دل ما بیندازد تا عاقبت ما ختم به خیر و شهادت شود و آرزو دارم که با دعای این شهید و شهدای گرانقدر در حق ما، در مسیر ولایت قرار گیریم.

به گزارش بسیج، قصه زندگی شهدا، درسی بزرگ برای ما و تمام کسانی است که به دنبال صراط مستقیم و زندگی جاودانه هستند. شهادت، هنر مردان بزرگی است که در پیچ و خم مسیر زندگی، انسانیت را مشعل راه خود قرار داده اند و برای رسیدن به قرب الهی، عاشقانه سر بر مسلح عشق می سپارند.

گمنامی، شاخصه مهم همه شهداست چرا که با سرمنشا عشق عهد و پیمان می بندند و این وفاداری را از مکتب سیدالشهدا آموخته اند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار