خبرهای داغ:
قاسمی گفت: کاهش آمار ابتلا و بستری در کشور خبر بسیار خوبی است اما نباید این امر موجب ساده انگاری از سوی مردم شود.
کد خبر: ۹۳۴۲۴۳۵
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، محمد قاسمی دادستان قزوین در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین که به ریاست هدایت اله مالی پور در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین زمین برگزار شد بیان کرد: کاهش آمار ابتلا و بستری در کشور خبر بسیار خوبی است اما نباید این امر موجب ساده انگاری از سوی مردم شود.

وی گفت: این بیماری ظرف چند سال آینده وجود دارد لذا شیوه نامه های بهداشتی باید جدی گرفته شود چرا که هرجا غفلت کردیم موجب گرفتاری بیشتر جامعه شده است.

قاسمی اظهار کرد: از وضعیتی که به دلیل محدودیت های کرونایی برای اصناف ایجاد شده ناراحت هستیم و با توجه به همکاری اصناف حاکمیت نیز باید وعده های داده شده را اجرایی نماید.

دادستان قزوین عنوان کرد: باتوجه به تلاش کادر درمان، اگر پیک دیگری ایجاد شود، طبعا با توجه به خستگی کادر درمان طی ماههای گذشته، تلاش آنها پاسخگوی کنترل پیک جدید نخواهد بود لذا باید با دقت بیشتری دستورالعمل ها را رعایت کرد.

وی افزود: روند واکسیناسیون در برخی گروه های هدف، هنوز بسیار ضعیف است. همه پیشگیری ها باید در کنار هم قرار گیرد تا بتواند پاسخگو باشد

دادستان قزوین تصریح کرد: در بحث انتخابات نیز باید به سمت و سویی برویم که حضور حداکثری مردم ایجاد شود و مشکلی برای مردم و کشور ایجاد چنشود و این امر می طلبد همین حساسیت ها را تا پایان انتخابات داشته باشیم.

 

دریافت واکسن، بر اساس پایش کشوری است

در ادامه منوچهر حبیبی جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین بیان کرد: از کرونا نباید غافل شویم هرچند که با برنامه ریزی ستاد و همکاری مردم و اصناف، کرونا به سراشیبی افتاده و لازم است تا دستورالعمل ها همچنان اجرا شود.

وی گفت: در تزریق واکسن صرفا بر اساس سند واکسیناسیون ملی عمل می کنیم و تا امروز هیچ مسوولی در استان، واکسن دریافت نکرده و دریافت واکسن از سوی یکی از دهیاران یکی از بخش های استان در حال پیگیری است.

حبیبی عنوان کرد: مدیران دستگاهها از مکاتبه با استانداری و علوم پزشکی برای دریافت واکسن برای کادر خود خودداری نمایند. چرا که بر اساس پایش کشوری واکسن به دستگاه ها تعلق می گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: دستورالعمل دستورالعمل های ایام انتخابات با همراهی وزارت بهداشت و ستاد کرونا در حال تهیه است اما آنچه قطعی است رعایت امام دستورالعمل های موجود از سوی مردم است.

وی افزود: در بین شهرستان های استان، شهرستان آبیک نیاز به مراقبت بیشتری دارد و روند نزولی شدن این شهرستان کند است که امیدواریم بهتر شود.

حبیبی اضافه کرد: در خصوص حضور کارکنان، پنجاه درصد کارکنان دستگاه ها به صورت حضوری و پنجاه درصد به صورت دورکاری فعالیت خواهند داشت. اما برخی دستگاه ها مانند جهادکشاورزی به دلیل حجم کار در این فصل باید با تشخیص مدیرکل در سازمان حضور یابند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها