فرمانده ناحیه بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری خبر داد:

اجرای بیش از 30 عنوان برنامه در هفته بسیج عشایری

سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی از اجرای بیش از 30 عنوان برنامه درمناطق عشایری چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته بسیج عشایری خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۲۵۶۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ ایزدی، 29 اردیبهشت و هفته بسیج عشایری را تداعی کننده میثاق جاودانه عشایر غیور با آرمانهای امام راحل و انقلاب  و یادآور دیدار تاریخی عشایر کشورمان با بنیانگذار انقلاب در سال 58 دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در این دیدار تاریخی فرمودند: عشایر ذخایر انقلابند و این سخن گهربار درباره این قشر زحمتکش و ولایتمدار برای همیشه ماندگار شد.

وی با بیان اینکه عشایر استان چهارمحال و بختیاری اعم از ؛ ایل بزرگ بختیاری، قشقایی و گله داران که بی تردید اگر تاریخِ هر کدام از این ایلات و قبائل و طوایف را ورق بزنیم حکایت بسیاری از رشادتها، فداکاریها و ایثارگری های به یاد ماندنی این اقوام اصیل را مشاهده خواهیم کرد،  اظهار داشت: صفحات تاریخ بر ما گواهی خواهد داد که بهترین مدافع در همه دورانهای سخت بر این کشور مردم شجاع، مومن و صادق عشایر بوده اند.

وی تصریح کرد: عشایر استان هموره با کلمات مقاومت، فداکاری و ایثار از قرنها پیش آشنا و مانوس بوده اند و خصوصیات بارز این قشر عزیز؛ ولایتمداری، حامی علمای دین بودن، سرباز شجاع اسلام و شریعت بودن و استکبار ستیزی می باشد.

ایزدی، زندگی عشایر را نمونه بارز اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی و ملی دانست و گفت: عشایر نقش مهمی در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشوردارند اما در عین حال مردمانی کم توقع، پرکار و سختکوش هستند.

وی ضمن تبریک هفته عشایر به کلیه عشایر غیور و عزیز کشور و خصوصا استان از اجرای بیش از 30 عنوان برنامه در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری در این هفته خبر داد.

ایزدی گفت:  دیدار سران قبایل و طوایف با نماینده محترم ولی فقیه در استان و شهرستانها، توزیع بسته های معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه، اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با تیم های مراقبتی و بهداشت و درمان در مناطق محروم عشایری، برگزاری کارگاههای سبک زندگی ایرانی و اسلامی و تقویت اقتصاد مقاومتی و تولید در فضای مجازی از جمله این برنامه ها می باشد.

وی، سرکشی و تجلیل از خانواده شهدای عشایر، برگزاری نشست های بصیرتی و حلقه های صالحین، پخش مستندهای خدمت های مومنانه در مناطق عشایری از صدا و سیمای استان و فضای مجازی، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع عشایر و انقلاب، معرفی شهید شاخص جامعه عشایری کشور در سال جدید، پیاده روی و عطرافشانی قبور شهدای گمنام را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.

ارسال نظرات