مشارکت‌های خیرخواهانه در امر مقابله با کرونا روحیه‌بخش است/ابتلای ۳۰ نفر جدید به کرونا در شاهرود

شاهرود_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه مشارکت‌های خیرخواهانه روحیه‌بخش است گفت: مشارکتی ارزشمند، اثربخش و ماندگار است که هوشمندانه، مسؤولانه، آگاهانه و داوطلبانه باشد.
کد خبر: ۹۳۴۲۷۳۵
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
مشارکت‌های خیرخواهانه در امر مقابله با کرونا روحیه‌بخش است/ابتلای ۳۰ نفر جدید به کرونا در شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر رضا چمن در آیین اهدای کمک‌های تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار کرد: کمک به اینکه دردی از درد مردم کم و گره‌ای از مشکلات فراوان بیماران کرونایی باز شود با کمک خیران که دردمندان را درمی‌یابند، بسیار ارزشمند است.
وی افزود: مشارکت‌های خیرخواهانه روحیه‌بخش است، به‌ویژه در این مدت جوانان و پیشکسوتان مشارکت داشتند و کمک‌های حمایتی و معیشتی به بخشی از خانواده‌ای آسیب‌دیده بسیار ارزشمند بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شاهرود گفت: این کمک‌ها سبب می‌شد تا فضا بهتر مدیریت و برای جامعه، خانواده و همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی قابل‌تحمل شود.
چمن بیان کرد: این نقش ایثار و جهاد مهم است که همه پای‌کار آمدند و موضوع را اجتماعی و حیاتی تلقی کردند و قاعدتاً آن‌ها که مستقیم درگیر هستند با روحیه مضاعف و جهادی با دیدن این فعالیت‌ها تلاش می‌کنند.
وی تأکید کرد: چهار موج سنگین شیوع کرونا را پشت سر گذاشتیم و صحنه، صحنه جنگ و رزم است و به فرموده مقام معظم رهبری که نقشه راه را این‌گونه ترسیم کردند که صحنه جهاد است و کشته‌های این راه شهید محسوب می‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شاهرود خاطرنشان کرد: کرونا موجی از استرس و فشار روانی در جامعه ایجاد کرده است که باید روش‌هایی جایگزین شود که با وجود رعایت فاصله اجتماعی، همدلی و تعاملات عاطفی را حفظ کنیم و فضای نشاط و شادی را جایگزین کنیم تا آسیب‌های روانی تقلیل یابد و هر کسی در این عرصه همراهی کرد، دارای اجر است.
چمن تصریح کرد: همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها و مردم برای جلوگیری از آسیب‌های این ویروس عالم‌گیر به سهم خود مشارکت و همکاری کردند و باید سپاس و تقدیر داشت از کسانی که این جامعیت را به‌درستی درک و به صحنه ورود کردند و هوشمندانه، مسؤولانه، آگاهانه و داوطلبانه در این راه به مشارکت پرداختند که ارزشمند، اثربخش و ماندگار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خاطر نشان کرد: بالای ۹۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود واکسن کرونا دریافت کردند.
چمن افزود: حدود ۱۱ هزار دوز واکسن کرونا به مجموعه علوم پزشکی شاهرود تحویل شده که همه واکسن‌ها به مجموعه هدف تزریق شده است.
وی افزود: متوسط شناسایی افراد مبتلا به کرونا در علوم پزشکی شاهرود به ۳۰ نفر در ۲۴ ساعت رسیده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار