خبرهای داغ:
جمالی پور گفت: دست اندرکاران و عوامل برگزاری انتخابات نباید علایق شخصی و جناحی و گروهی خود را در فرایندهای مربوط به این رخداد مهم که حق الناس است، دخالت دهند.
کد خبر: ۹۳۴۲۸۱۵
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرنگار بسیج قزوین، هدایت الله جمالی پور در نشست ستاد انتخابات ۱۴۰۰ قزوین که با حضور فرمانداران و بخشداران و اعضای کمیته های ستاد انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستای استان برگزار شد، افزود: سعی ما بر این متمرکز بوده که در بحث انتخابات حق الناس و حق نظام به درستی و توامان رعایت شود و مواظبت کردیم که در این خصوص حزبی و جریانی عمل بشود.

استاندار قزوین با بیان اینکه بررسی صلاحیت نامزدها کار بسیار دشوار و خطیری بوده و حق الناس است و با حقوق مردم و اشخاص ارتباط دارد،گفت: عملکرد هیات های اجرایی در بررسی صلاحیت ها مناسب و قابل تقدیر بود و در مواردی که نقص و مشکلی وجود داشت تذکرات لازم داده شد.

جمالی پور همچنین تاکید کرد: در برابر حقوق مردم باید بدون لکنت زبان و شجاعانه عمل کنیم‌.

وی افزود: داوطلبانی که از سوی مراجع چهارگانه تایبد صلاحیت شدند باید در هیات های اجرایی نیز تایید می شدند و مواردی خلاف این موضوع مشاهده شد که از هیات های اجرایی توضیح خواسته و به آنها تذکر داده شد.

جمالی پور با بیان اینکه تصمیم ما در سرنوشت کشور و مردم تاثیر دارد، افزود: اگر خود را در مقابل نامزدها و مردم پاسخگو ندانیم باید بالاخره در برابر پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.

جمالی پور با بیان اینکه ما در برابر مردم و خداوند مسوول هستیم و اگر حق شخص و یا مردم را چه در رد و چه در تایید صلاحیت ها پایمال کرده باشیم باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشیم،افزود: علایق شخصی و جناحی ما نباید در انتخابات ظهور و بروز پیدا کند چرا که موجب تضییع حق افراد و مردم می شود.

وی با بیان اینکه پیرو دینی هستیم که بر بخشش و رحمت تاکید دارد و می دانیم که براساس آموزه های دینی حقوق مردم مقدم بر حقوق خداست،ادامه داد: ممکن است فردی در گذشته اشتباهی مرتکب شده باشد و بعد آن توبه کرده باشد بنابراین مبادا تصمیم من و شما موجب بدبینی افراد و مردم نسبت به دین شود.

جمالی پور با بیان اینکه پست ها و منصب ها زودگذر هستند و رسالت ما در این دوران بسیار سنگین است،افزود: ما موظف به رعایت شرع و قانون هستیم و به خاطر خوشامد گروهی یا وعده کسی نباید تصمیمی بگیریم که فردای قیامت نتوانیم پاسخگو باشیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه اعمال سلیقه شخصی و گروهی در فرایندهای انتخاباتی خیانت به مردم و خلاف شرع و قانون است،ادامه داد: طوری باید رفتار کنیم که اگر فردا در این دنیا نبودیم مقابل خداوند سرافکنده نباشیم و حداقل آگاهانه کاری نکرده باشیم که حقوق کسی زیر پا گذاشته شود.

جمالی پور تاکید کرد: دست اندرکاران و عوامل اجرایی انتخابات در استان باید افرادی را برای حضور در سر صندوق ها انتخاب کنند که امانت داری آرای مردم را سرلوحه کار خود داشته باشند.

استاندار قزوین با بیان اینکه مسوول تامین امنیت انتخابات با نیروی انتظامی است و این وظیفه قابل تفویض نیست،افزود: البته در این خصوص نیروی انتظامی می تواند از ظرفیت سپاه، بسیج و ارتش نیز استفاده کند.

این مسوول گفت: برای ما بسیار مهم و حیاتی است که انتخابات پیش رو به شکل سالم برگزار شود و بتوانیم امانت دار خوبی برای آرای مردم باشیم.

نماینده عالی دولت در استان قزوین گفت: تمهیدات لازم برای در اختیار گذاشتن امکانات، تجهیزات و اعتبارات لازم به ستاد انتخابات استان و شهرستان ها اندیشیده شده و عوامل اجرایی انتخابات نباید در این خصوص دغدغه مند باشند.

وی همچنین تاکید کرد: شیوه نامه های بهداشتی در شعب اخذ رای به دلیل تداوم کرونا باید جدی گرفته شود و تست گیری سریع کرونا باید از عوامل برگزاری انتخابات و پای صندوق ها پیش بینی شود.

استاندار قزوین در ادامه از همه مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست تا از جابه جایی مدیران شهرستانی خودداری کنند و اظهار داشت: این موضوع و ممنوعیت جابه جایی ها باید به دستگاه ها ابلاغ شود.

در این نشست فرمانداران، بخشداران و اعضای کمیته های ستاد انتخابات استان قزوین به بیان مسایل و دیدگاه های خود پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها