مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان چابهار در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

انتخابات برای کشور و ملت فرصت و برای دشمن تهدید است

چابهار- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چابهار گفت: همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات شاهد ایجاد دوقطبی سازی در جامعه هستیم، مردم نباید به شایعات و دوقطبی سازی‌ها توجهی کنند.
کد خبر: ۹۳۴۲۸۵۴
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
حجت الاسلام خداداد بامری در گفتگو با خبرنگار بسیج بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران نظام مردم سالاری دینی بوده و دارای دو ُبعد مردم‌سالاری و جمهوریت در گام بعدی اسلامیت و دینی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چابهار افزود: در بُعد اول، نظام مردم سالاری دینی بدان معناست که مردم در این نظام و انقلاب همه کاره بوده و نقش اساسی و محوری را ایفا می‌کنند، به طوری که در تمام مراحل انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته و دارند.

وی اضافه کرد: اگر نگاهی به تاریخ بیندازیم، از زمان شکل گیری این نظام تا پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به این موضوع پی می‌بریم، به خصوص در مبارزاتی که قبل از انقلاب با محوریت روحانیت و حضرت امام راحل (ره) داشتیم مردم توانستند این نهضت و انقلاب را به پیروزی برسانند.

این مسئول تصریح کرد: بعد از شکل گیری نظام مردم سالاری دینی و انقلاب اسلامی، نوبت به ایجاد نظام سیاسی است، که در چارچوب و جهت، نظام حاکمیتی و سیاسی مشخص شود، در این عرصه هم مردم حرف اول را می‌زنند.

بامری گفت: در این مرحله، مردم محوریت شکل گیری نظام سیاسی را دارند آن هم با آرای بالایی که در رفراندوم، همه پرسی و حضور بیش از ۹۸ درصدی به جمهوری اسلامی ایران، "آری" گفتند.

وی اظهار کرد: در شکل گیری نظام سیاسی، مردم محور بوده و نقش اساسی را دارند، چرا که به جمهوری اسلامی رای دادند و در رفراندوم و همه پرسی که نسبت به قانون اساسی بود مشارکت کرده و در دو سال اول شکل گیری انقلاب، مردم در انتخاب رئیس جمهور، اعضای شورای خبرگان رهبری، اعضای مجلس شورای اسلامی مشارکت کرده اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه شهرستان چابهار ادامه داد: در مرحله سوم، در انتخاب مسئولین تراز اول کشور باز هم مردم نقش اول را دارند، آن‌ها هستند که با برگزاری انتخابات و شرکت در پای صندوق‌های رای، مسئولین تراز اول را به صورت مستقیم و غیر مستقیم انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از مراحل و جا‌هایی که مردم نقش اساسی را در نظام مردم سالاری دینی بر عهده دارند، انتخاب مسئولین است که تاکنون انتخابات مختلف و زیادی برگزار شده و در تمام آن‌ها مردم مشارکت و حضور قابل توجهی داشته اند.

وی تصریح کرد: کشور‌هایی که از حقوق بشر، دموکراسی و امثال این‌ها حرف زده و همیشه مدعی این موضوع بوده و هستند، مشارکت مردم شان در انتخابات ۳۰ تا ۴۰ درصد است، اما در این ۴۲ سالی که از عمر پر برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد انتخابات‌هایی که برگزار کردیم با حضور حداکثری مردم بوده است.

بامری اذعان کرد: انتخابات فرصتی برای ملت بوده و حق ملت ایران است، باید از این فرصت بهترین استفاده را کرد چرا که دشمنان این ملت و انقلاب اسلامی به دنبال آن هستند که این فرصت را به تهدید تبدیل کنند.

وی خاطر نشان کرد: همیشه در انتخابات حتی در دوره‌های قبلی دشمنان تلاش کرده تا با نقشه‌ها و ترفند‌های مختلف مشکلات و خللی ایجاد کنند که تاکنون موفق نشده اند، زیرا حضور حداکثری مردم در صحنه جواب آن‌ها را داده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: ما مردم و ملتی فهیم و با بصیرت داریم، همیشه هر وقتی نظام، نهضت و انقلاب نیاز به حضوآنان در صحنه داشته با توکل بر خدا با بصیرت در انتخابات، راهپیمایی‌ها یا حضور در صحنه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی واجتماعی اعلام حضور کرده اند.
ارسال نظرات