دادستان شهرستان بندرانزلی با اشاره به تکمیل کامل پروژه تصفیه خانه شیرابه کارخانه بازیافت خمیران گفت:برای رفع مشکلات و معضلات این حجم از مشکلات این منطقه حداکثر تکمیل کامل تصفیه خانه باید ظرف سه ماه صورت بگیرد.
کد خبر: ۹۳۴۲۸۸۲
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، عظیم نوحی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر چه زودتر باید کوه‌های زباله در این منطقه را جمع آوری شود، اظهار کرد: همه‌ی مسؤولان شهرستان با کمک کردن به مجموعه شهرداری باید این معضل را برطرف سازند و اعتبارات لازم با پیگیری نماینده محترم شهرستان جذب شود تا این کارخانه از این وضعیت خارج شود.

دادستان بندر انزلی، با اشاره به تکمیل کامل پروژه تصفیه خانه شیرابه کارخانه بازیافت خمیران گفت: برای رفع مشکلات و معضلات این حجم از مشکلات این منطقه نمی‌توان به صورت یک‌جا عمل کرد بلکه باید گام به گام صورت بگیرد و در قدم اول برای رفع جلوگیری از آلودگی بیشتر حداکثر تکمیل کامل تصفیه خانه باید ظرف سه ماه صورت بگیرد.

رئیس محیط زیست شهرستان بندر انزلی نیز در این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه وضعیت کارخانه کمپوست در سال‌های گذشته مطلوب‌تر بود، اظهار کرد: باتوجه به نیرو‌های توانمند و متخصصی که در این کارخانه حضور داشتند و با دستگاه آلمانی کار می‌کردند اوضاع بهتری داشت، اما متأسفانه بعد از یک مدت مدیریت این کارخانه رها شد و شاهد این نابسامانی هستیم.

سید فرشید فلاح با اشاره به راه‌کار‌های کاهش آلودگی کارخانه کمپوست خمیران گفت: شهرداری می‌تواند با ایجاد سپتیک دو یا سه مرحله‌ای، میزان آلودگی را کاهش دهد، زیرا این کارخانه هر روز ۱۲۰ تن ورودی زباله دارد و به ازای هر ۱۰ تن یک متر مربع فاضلاب تولید می‌کند و حداکثر میزان فاضلاب این منطقه به ۱۲ متر مکعب می‌رسد که با ایجاد سپتیک (انبار فاضلاب خانگی) می‌توانستند این حجم از فاضلاب را دپو و مقدار آلودگی را کاهش دهند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری باید در بحث مدیریت پسماند فقط یک پیمانکار را برای کل مراحل تعیین کند، بیان کرد: امروز در بسیاری از شهر‌های بزرگ‌تر که زباله بیشتری نیز دارند به اندازه شهرستان ما مشکل مدیریتی ندارند دلیل این است که فقط با پیمانکار مواجهند و آن یک نفر از جمع آوری تا تفکیک و دپو و سایر مراحل نقش دارد و هر زمان مشکلی پیش بیاید از یک نفر به راحتی مطالبه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات